Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin pappi tavataan, kun omainen on kuollut? Ja miten sovitaan, mitä pappi hautajaisissa puhuu?

Vierailija
27.11.2024 |

Kokemuksia?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne haaskalinnut ilmestyvät kyllä paikalle ennenkuin ruumis on kylmennyt.

Vierailija
2/20 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papin kanssa (srkn virasto hoitaa yhteyden hautauksesta sovittaesa) keskustellan joko kasvokkain tai puhelimessa sovittuna ajankohtana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttämättä pappia ei tavata ollenkaan vaan asiat hoidetaan seurakunnan kansliassa/puhelimitse hautajaisista sovittaessa. Seurakunnan työntekijä kyselee olennaiset tiedot, mm. virsitoiveet ja pyytää kertomaan edesmenneestä taustoja ja mitä halutaan hänestä kerrottavan. 

Vierailija
4/20 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tavata pappia eikä muita hörhöjä.

Vierailija
5/20 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttämättä pappia ei tavata ollenkaan vaan asiat hoidetaan seurakunnan kansliassa/puhelimitse hautajaisista sovittaessa. Seurakunnan työntekijä kyselee olennaiset tiedot, mm. virsitoiveet ja pyytää kertomaan edesmenneestä taustoja ja mitä halutaan hänestä kerrottavan. 

Kiitos vastauksesta! t.ap

Vierailija
6/20 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienellä paikkakunnalla ja oli mukava, kun pappi tuli meille kotiin puhumaan hautajaisista.

Vierailija
7/20 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo ole mitään pakollisia. 

Vierailija
8/20 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan seurakunnasta. Kyllä joissakin pappi kyllä tavataan ja keskustellaan yhdessä hautajaisista. 

Vierailija
9/20 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse olen tavannut aina papin etukäteen, viidet hautajaiset järjestänyt.

Vierailija
10/20 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

The face-to-face conversation or on the phone at an agreed time is known as with the priest (the srkn office handles the contact after the funeral is arranged). https://watermelon-game.co

Vierailija
11/20 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun pienellä paikkakunnalla ja oli mukava, kun pappi tuli meille kotiin puhumaan hautajaisista.

Samoin kävi minulla, asun myös pienellä paikkakunnalla.

Vierailija
12/20 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätköhän haaskakalinnut saalista jo kuolinvuoteen vierellä.

Mummo on vaan hyvä pistää nimen tuohon minulle suunnattuun testamenttiin, joka minulla onkin tässä aivan sattumalta mukana. Katsellaan sitten ne taivaspaikat.

Vierailija
13/20 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätköhän haaskakalinnut saalista jo kuolinvuoteen vierellä.

Mummo on vaan hyvä pistää nimen tuohon minulle suunnattuun testamenttiin, joka minulla onkin tässä aivan sattumalta mukana. Katsellaan sitten ne taivaspaikat.

Minkä verran mahtavat näin oikeasti toimia sairaalapapit? Hehän ovat "parhailla "pelipaikoilla ja papit ovat tunnetusti hyvin persoja rahalle ja muulle mammonalle.

Valvooko näitä pappeja ja heidän toimintaansa kukaan?

Vierailija
14/20 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tuossa pappia tarvitaan?

Vierailija
15/20 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

P-A-P, pap. P-I, pi. Pappi. Noinhan se tavataan.

Vierailija
16/20 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari lähiomaista olen saattanut hautaan, ja kummankin tapauksessa pappi tuli henkilökohtaisesti tapaamaan meitä omaisia, tekemään muistiinpanoja vainajasta. Ja puhui sitten ihan mitä sattuu siunaustilaisuudessa. 

Vierailija
17/20 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi kotona isän ja mumman kuollessa, eikä asuta pikkupaikkakunnalka. Äidin kuoltua käytiin kirkkoherranvirastossa juttelemassa. Uskovaisia vainajia niin oli selvä että siunaus halutaan.

Jos vainaja ei uskova, ei tietenkään tarvitse pyytää pappia.

Vierailija
18/20 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi kotona isän ja mumman kuollessa, eikä asuta pikkupaikkakunnalka. Äidin kuoltua käytiin kirkkoherranvirastossa juttelemassa. Uskovaisia vainajia niin oli selvä että siunaus halutaan.

Jos vainaja ei uskova, ei tietenkään tarvitse pyytää pappia.

Jos vainaja ei ole uskossa, niin silloinhan sitä pappia nimenomaan tarvitaan tekemään tarvittavat loitsut, jotta vainajan sielu matkaisi tuonpuoleiseen.

Vierailija
19/20 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari lähiomaista olen saattanut hautaan, ja kummankin tapauksessa pappi tuli henkilökohtaisesti tapaamaan meitä omaisia, tekemään muistiinpanoja vainajasta. Ja puhui sitten ihan mitä sattuu siunaustilaisuudessa. 

Anopin kuoltua pappi puhui mieheni kanssa puhelimessa. En tiedä, menikö jotenkin vainajat sekaisin, sillä emme anoppia tunnistaneet papin puheesta. Nimi meni kyllä oikein, mutta mikään muu ei.

Vierailija
20/20 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sähköpostillakin ees taas. on kerrottu aikajanalla vainajan synty,elämän paalut tähän hetkeen. ehkä luonne,hänen musatoiveet toteutettiin äänitteella,mutta kanttorikin soittaa. oli puoliviihdemusaa, pianomusaa ja kevyttä klassista.  oliko innokas johonkin,miten teki mitäkin, oliko loppuun asti elämänhaluinen vai oliko loppuaika jo valmiina lähtöön. uurastiko hulluna perheen eteen,temperamentti tms. oliko uskonnollinen. puutarhahullu jne.

papit huippuja laatimaan hää-kuin hautajaispuheita.  voitte tavatakin jossain tai kirkkoherranvirastossa tms. jos omaiset kauempaa tuo s.postkin toimii

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi