Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko luovuutta lopulta olemassa?

Vierailija
27.11.2024 |

Vai onko kaikki lopulta opittua asiaa?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen on luova. Ihan jokainen.

Vierailija
2/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on luovuutta olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa, muuten ei olisi uusia keksintöjä. Erilaisen tiedon yhdistäminen uudeksi innovaatioksi on myös luovuutta.

Vierailija
4/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin luova ihminen on lopulta vaikka 1000 vuoden aikana ollut?

Vierailija
5/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella IDIOOTTI!!!

Vierailija
6/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten luovuutta voi opettaa? Jos ei voi mennä samaa polkua pitkin. Harva pystyy siihen. 

Vierailija
7/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuuden kaksikymmentä työkalua. 

Hah! Siinä se. Miten luovuuttaa voi opettaa.

Opettaa ihmiset etsimään luovuuden työkalut. Ennenpitkää alkavat etsiä itse niitä. 

Vierailija
8/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten luovuutta voi opettaa? Jos ei voi mennä samaa polkua pitkin. Harva pystyy siihen. 

Mietin samaa että luovuushan ei nimenomaan ole opeteltavissa, ei se ole luovuutta jos opettelee tekemään samoin kuin muut tekevät, päinvastoin. 

Vierailija
9/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovuutta ja älyä ei voi opettaa, ne saadaan syntymälahjana, JOS saadaan!

Vierailija
10/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parviaisen metodin mukaan ihminen pitää hajottaa, jotta hän voi syntyä uudestaan. 

Olen samaa mieltä. Hajota asia osiin, palasiin ja koosta niistä uutta. 

Vierailija
11/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa mitattavissa oleva ominaisuus psykologisissa soveltuvuus testeissä.

Itse olen yli 80% luoempi, kuin verokki henkilöt.

Itse ajattelen, jokaisessa meissä on luovuutta, mutta osa tukahduttaa sen omalla "järkevällä" ajattelullaan ja suoja muureillaan, jotka kehittyvät murros iässä ja meillä luovilla jää vailinaisiksi, siksi uskallamme ja kehtaamme.

Vierailija
12/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Olen miettinyt paljon, miten saan itsestäni luovan. Ja olen onnistunut siinä hyvin. Vielä 45-vuotiaana olen kykenevä uudistumaan voimakkaasti. 

Vierailija
13/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Olen miettinyt paljon, miten saan itsestäni luovan. Ja olen onnistunut siinä hyvin. Vielä 45-vuotiaana olen kykenevä uudistumaan voimakkaasti. 

Haista HUILU!! Et edes tajua mitä luovuus on.

Vierailija
14/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla ihmisiä on tämän ikäisenä valmiit speksit elämälle. Olen joutunut kamppailemaan asioiden kanssa. Se on tehnyt minun aivoistani sellaiset, että kykenen mukautumaan. Lisäksi on muutama metodi. 

Vierailija
15/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä vietän työhuoneella 5 h päivässä ja koitan rikkoa eilispäivän kaavaa. Olen kuvataiteilija. Teen uutta. 

Vierailija
16/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuutta, tai luovuuden mahdollisuutta, voi todellakin opettaa! Siksi erilaiset taide-aineet ovat niin tärkeitä. Tai siis kaikki aineet ja mahdollisuudet, joissa ei ole tärkeää päätyä juuri vain yhteen mahdolliseen lopputulokseen, tai jossa ylipäätänsä lopputulos itsessään ei ole tärkeä vaan se tutkimusmatka, kokeilut, virheet ja uudelleen yritykset ovat ne joihin kannustetaan ja joissa stimuloidaan rohkeuteen eikä tarvitse pelätä epäonnistumista. Tällaiset mahdollisuudet herättävät ihmisessä mahdollisuudet luovuuteen ja voivat auttaa katsomaan tilanteita uusista näkökulmista. Tätä voi ja pitääkin harjoitella!

Vierailija
17/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä vietän työhuoneella 5 h päivässä ja koitan rikkoa eilispäivän kaavaa. Olen kuvataiteilija. Teen uutta. 

Koitat?? Mee hoitoon!

Vierailija
18/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uusia juttuja voi tuottaa, mutta onko se jonkun tietoisen "luovuuden" seurausta, enpä tiedä. Isoimmat ihmiskunnan historian keksinnöt ovat olleet vahinkoja (esim. saven poltto), muiden organismien imitointia ja kolmas tapa on kuunnella jumalallista ohjausta. Mistä lie se sitten tulee, kuka tietää

Vierailija
19/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei vaan jaksa. En käytä päihteitä, enkä kärsi mt-ongelmista. Olen todella sitkeä ja puurtaja luonteeltani. 

Vierailija
20/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on turhan ahkera kommentoimaan omaa ketjuaan. Se ei ainakaan ole luovuutta. 

Luovuutta ja älykkyyttä voi harjoitella ja opettaa. Mikä tahansa ominaisuus tai kyky paranee harjoitelemalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi