Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamuherätykset ovat helvetistä...

Vierailija
26.11.2024 |

...Ainakin iltaihmisenä. Olisipa ilta-tai yötyö.

Se tunne, kun herätyskello alkaa huutamaan kesken makeimpien unien :( Ja ulkona on vielä pimeää... Hyi olkoon. 

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aamuisin niin loppu että itkenyt. Menin silloin töihin 7. Täyttä helvettiä. Nykyisin työt alkaa 9 ja pystyn normaaliin elämään.

Vierailija
22/37 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Armeijassa kaikki oppivat aamuheräämisen helposti. 

Helposti?

Aika nopeasti jokainen sen hanskasi, illalla säännöllisesti nukkumaan ja aamun pakkoherätys. 

Aivan. Pakkoherätys. Oliko muuta?

Toimii. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue palkitun unilääkäri Henri Tuomilehdon kirja. Hän opetteli aamuihmiseksi. Paransi omaa ja lähipiirin elämää.

Minulla ei tuommoiset auta. Olin vuosia töissä, jossa piti olla töissä kello 6 ja aina tuli vaiheita, joissa olin niin väsynyt, että aloin unohdella ja sotkea asioita, ja sitten nukuin viikonloppuna pitkälle päivään.

t. nykyisin omalle kronotyypilleni sopivassa työssä ja kaikki paljon paremmin

No nuku vastai töitten jälkeen pässi. Kronotyypit on woke-skeidaa.

Vierailija
24/37 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue palkitun unilääkäri Henri Tuomilehdon kirja. Hän opetteli aamuihmiseksi. Paransi omaa ja lähipiirin elämää.

Mä haluaisin lukea kirjan siitä kuinka joku aamuihminen on opetellut iltaihmiseksi. Opettelee nukkumaan sikeästi pitkään ja tekee tarmokkaasti töitä iltavuorossa.

Tämä! Kiitos! On se kumma kun näinpäin ei ole kukaan vielä tehnyt tutkimusta. Sitkeästi vaan kato. Kyl me muutkin pystytään kun otat itseäsi nyt vaan niskasta kiinni ja teet kuin minä, niin sinustakin tulee hyvä ihminen.

Vierailija
25/37 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu rytmin muutos. Pientä muutosta ajoittain on mahdollista tehdä. Yleensä pakon edessä ja kärsien. Mutta se luontainen rytmi palautuu hyvin nopeasti.

Vierailija
26/37 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene aikaisemmin nukkumaan. Ihan turhaan alapeukutatte saatananhuorat. Jos teitä väsyttää niin olette läskejä ja huonokuntoisia ja syhöttä eineksiä kun enää ei kokkaaminen onnistu. Miehet samanlaisia jotka läskejä ja pienet vehkeet. Hyi saatana.

Mutta kun typerät naapurit hölöttää ja kolistelee välillä jopa keskiyöhön, niin miten siinä voi nukkua? Meidät huono-osaiset matalapalkatut haluttiin halvempiin vuokra-asuntoihin ja näin kävi.

Vierailija
27/37 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää joka aamu herätä?

Vierailija
28/37 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene aikaisemmin nukkumaan. Ihan turhaan alapeukutatte saatananhuorat. Jos teitä väsyttää niin olette läskejä ja huonokuntoisia ja syhöttä eineksiä kun enää ei kokkaaminen onnistu. Miehet samanlaisia jotka läskejä ja pienet vehkeet. Hyi saatana.

Juu...EI!

Samaa kastia kuin "mee töihin" huutelu

Vierailija
29/37 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta nukkumaan niin saa hyvät unet ennen 7 herätystä. 

Vierailija
30/37 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks mä lopetin ne. Siis aamuherätykset. On paaaaljon mukavampaa. 

Vierailija
31/37 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei tuommoiset auta. Olin vuosia töissä, jossa piti olla töissä kello 6 ja aina tuli vaiheita, joissa olin niin väsynyt, että aloin unohdella ja sotkea asioita, ja sitten nukuin viikonloppuna pitkälle päivään.

No nuku vastai töitten jälkeen pässi. Kronotyypit on woke-skeidaa.

Väitätkö sinä, että wokeismia oli jo kivikaudella? Kun silloin kronotyypiltään ilta- ja yöaktiiviset piti vartiota muiden nukkuessa ja joka oli jo silloin välttämätöntä selviytymisen takia? Kun nämä pystyivät suojelemaan nukkumassa olevia yöllä vaanivilta suurpedoilta?

Pakko sanoa että te jotka olette kronotyypiltänne leijonia olette aivan saatanan sairaita! Yritätte pakottaa kaikki muut teidän rytmiinne, koska te itse ette omassa ahdasmielisessä egoistisuudessanne kykene ymmärtämään sitä, että kaikki eivät toimi teidän tavalla!!!!

T: Ilta- ja yöaktiivinen susi joka on leijonan vastakohta. Leijonan ja suden välissä on karhu ja delfiini

Vierailija
32/37 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei se uni tule aikaisemmin vaikka menisin aikaisemmin sänkyyn. Hyvänä iltana nukahdan puolessa tunnissa kun menen sänkyyn. Joskus pyörin toista tuntia ja pahimmillaan nukahdan vasta aamuyöllä. 

Vierailija
33/37 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää joka aamu herätä?

Se on kaunein aamu kun en enää herää.

Vierailija
34/37 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin lukea kirjan siitä kuinka joku aamuihminen on opetellut iltaihmiseksi. Opettelee nukkumaan sikeästi pitkään ja tekee tarmokkaasti töitä iltavuorossa.

EI tarvitse olla iltavuorokaan. Jos töissä olisi esim. työ, joka kestäisi viiteen, niin se olisi monelle aamuvirkulle haastava tilanne. Tai työpäivä, joka olisi kello 9-17.

Vierailija
35/37 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli "korjasit" viikonloppuisin unirytmin perseelleen. Ennen tuota tuli itsekin nukuttua viikonloppuisin pidempään. Mutta ykkösohje on herää AINA samaan aikaan. Ei siis vätlttämättä minuutilleen, mutta suunnilleen.

On aika paljon helpompi elämä, kun sunnuntainakin illalla saa unen helposti. Ennenhän se oli sitä, että sunnuntaina illalla nukkumaan puolen yön jälkeen ja aamulla nihkeä herätys. Siitä sitten pahimmillaan päiväunien kautta maannataina illalla nukkumaan puolenyön jälkeen ja tiistaina nihkeä herätys jne. jne.

Toki mahdotonta jos viikonloppuisin kaikki kiva tapahtuu illalla yhdeksän jälkeen. Mutta se on varmaan sitten sen arvoista.

Vierailija
36/37 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele aamurytmiin. Helpottaa elämää. Muutama kuukausi oli tiukkaa, mutta nykyisin herään usein ennen hälyä. Aamut Best!

Miksi pakolla opetella jotain mikä on omaa kehoa vastaan? Ei mitään järkeä ja siinä vain sairastuu. Kun unta ei vaan saa aikaisin illalla niin sitä ei saa. Jatkuva unenpuutos taas on kidutusta. Eikä pidä unohtaa jatkuvan univajeen pitkäaikaisvaikutuksia joiden hinta voi olla todella kova.

Itse iltaihmisenä kärsin vuorotöissä jatkuvasti vaihtuvista aamu-iltavuoroista. Aamuvuorot meni sumussa, nukahtelin spantaanisti jopa työpaikalla kun aivot vaan lakkas toimimasta. Iltavuorossa olin paljon energisempi, yöunet oli normaalit ja jaksoin aivan eri tavalla. Yövuoroa en tehnyt paljoa mutta sen verran kokemusta tuli ettei sekään ollut niin paha kuin klo4 herätys. Toki yövuorossa tulee se hetki kun selvästi keho ja ajatus hidastuu ja tekee mieli käpertyä johonkin nurkkaan nukkumaan :D Olen todella tyytyväinen että sain toisen työn ja nykyään teen normaalia toimistoaikaan tapahtuvaa työtä-

Vierailija
37/37 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä syy, miksi en aamuihmisenä koskaan arvostele iltaihmisen iltaihmisyyttä. En voisi mitenkään opetella iltaihmiseksi, en edes haluaisi. Jos nukun myöhään eli herään vasta kuudelta tai jopa seitsemältä aamulla, olen koko päivän vihainen ja pahantuulinen, koska tuntuu, että päivä meni ihan hukkaan. Illalla väsyttää aikaisin ja menen sänkyyn jo kahdeksan yhdeksän aikaan.

En voisi opetella iltaihmiseksi. En myöskään edes ehdota saati vaadi ketään iltaihmistä opettelemaan aamuihmiseksi. Ei rytmiään niin vain voi muuttaa.

Hankalaa on kyllä asua iltaihmisen kanssa, mutta minkäs teet. On tähän jotenkin sopeuduttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi