Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitaanko erikseen matkavakuutusta, jos kotivakuutuskirjassa on "Matkatavarat ulkomaan matkoilla"

Vierailija
26.11.2024 |

Eli tiettyyn summaan asti korvataan. Kattaa siis ilmeisesti paitsi vahingoittumisen, myös varastamisen? 

Mihin tarvitaan erillistä matkavakuutusta? 

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus oikeasti ihmettelen ihmisten tietämättömyyttä. 

No mitä ihmettelemistä siinä on, jos ei ole juuri matkustellut? Rahatilanne on rajoittanut ja toisaalta se, ettei ole juuri ystäviä joiden kanssa matkustaa. Tosin voisin matkustaa yksinkin, saa tehdä mitä haluaa. 

Ap

Jos sattuu kuulumaan ammattiliiton niin sieltä kautta voi olla matkavakuutus myös.

Vierailija
22/60 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkatavaravakuutukseen liittyen, esim jos matkalaukkusi rikkoontuu, onhan sinulla ostokuitti. Korvaus vanhasta voi olla hyvin minimaalinen. Vakuutusehdot kannattaa lukea kahteen kertaan, luulo ei ole tiedon väärtti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellihuoneistakin varastetaan, esim Kanarialla. Arvotavarat tallelokeroon, kalleimmat korut yms jätä kotiin. Itse otan joskus matkoilla puhelimeen kuvia tavaroista jotka eivät tallelokeroon sovi. Huomaan myös jos tavaroita on pengottu.

Vierailija
24/60 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatteko ihmiset aina matkavakuutuksen, jos matkustatte ulkomaille? 

Vierailija
25/60 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on ammattiliiton jäsen tai on joku luottokortti, niin niihin voi kuulua matkavakuutus. Muussa tapauksessa matkavakuutus pitää ottaa itse. Matkatavaravakuutus on eri asia.

Jut vaihdoin vakuutusyhtiötä. Edellisessä matkatavarat oli vakuutettu kotivakuutuksessa. Itselle oli matkavakuutus.

Uudessa piti ottaa erikseen matkavakuutus ja matkatavaravakuutus.

Ammatiliiton jäsenyys voi sisältää matka-ja matkatavaravakuutuksen. Samoin luottokortti.

Vierailija
26/60 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain idiootti jättää ottamatta. Mutta kuten lööpeistä voi lukea, heitä riittää.

Vierailija
27/60 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on ammattiliiton jäsen tai on joku luottokortti, niin niihin voi kuulua matkavakuutus. Muussa tapauksessa matkavakuutus pitää ottaa itse. Matkatavaravakuutus on eri asia.

Jut vaihdoin vakuutusyhtiötä. Edellisessä matkatavarat oli vakuutettu kotivakuutuksessa. Itselle oli matkavakuutus.

Ammatiliiton jäsenyys voi sisältää matka-ja matkatavaravakuutuksen. Samoin luottokortti.

Luottokortissa on raja kuinka iso osa matkasta pitää olla maksettu kyseisellä kortilla.

Vierailija
28/60 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotellihuoneistakin varastetaan, esim Kanarialla. Arvotavarat tallelokeroon, kalleimmat korut yms jätä kotiin. Itse otan joskus matkoilla puhelimeen kuvia tavaroista jotka eivät tallelokeroon sovi. Huomaan myös jos tavaroita on pengottu.

Kannattaako kopio passista/henkilökortista myös laittaa talletelokeroon hotellille? Toki lähetän skannauksen siitä sähköpostiini. 

Vierailija
29/60 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottokortissa on raja kuinka iso osa matkasta pitää olla maksettu kyseisellä kortilla.

Totta, siinä on omat ehtonsa. 

Esim. kotimaan matkoilla omalla autolla vaikka sukulaisiin jolloin ei tule luottokortilla maksettavaa, tuo luottokorttivakuutus on hyödytön. Erill8nen matkavakuutus taas kattaa kattaa tapaturmat ja matkatavaravakuutus kamat.

Mutta joissain tilanteissa luottokortin vakuutus voi riittää.

Itse pidän kyllä luottokortin vakuutuksesta huolimatta erillisiä vakuutuksia.

Kannattaa muuten huomata, että parin viikon matkaa varten olevat vakuutukset voivat olla liki saman hintaisia kuin koko vuoden voimassa olevat. 

Vierailija
30/60 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako kopio passista/henkilökortista myös laittaa talletelokeroon hotellille? Toki lähetän skannauksen siitä sähköpostiini. 

Sähköpostiin, ja poista matkan jälkeen. 

Vierailija
31/60 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai no, jos on myös puhelin varastettu ja kaksoistunnistautuminen, voi olla pahempi juttu.

Vierailija
32/60 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin, se on itsestäänselvyys.

Vierailija
33/60 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse jos tavarat on tärkeämpiä kuin oma henki ja siihen liittyvä hätätila.

Vierailija
34/60 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni ainakin Lähitapiolalla matkavakuutus koskee laajemmin myös omaisuutta kuin pelkkä kotivakuutus, en jaksa etsiä mikä ero siinä ole mutta se ero ei ole pelkästään sairaanhoidossa

Vierailija
35/60 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jatkuva matkavakuutus joka on myös kotimaan matkoilla voimassa ja on myös eurooppalainen sairaanhoitokortti

Vierailija
36/60 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa jatkuva matkavakuutus, aina voimassa niin kauan, kun lasku on maksettu. Kuten täällä on jo laitettu, korvaa jo tietyn km määrän päästä kotoa. 

Ja aina riittää niitä tyhmiä, jotka kuvittelevat, että Suomen lähetystö antaa matkarahat kotiin, kun on jotain sattunut ja pitäisi ottaa se sadan tonnin ambulanssilento alle. Juu ei. 

Vierailija
37/60 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan pitää matkavakuutus voimassa. Itse olen ulkosuomalainen, joten en enää kuulu kelan piiriin.

Tuttu koira säikähti ja puri ja päivystys ja haavanhoitokerrat tulivat maksamaan monta tuhatta euroa. Onneksi oli matkavakuutus voimassa (korvaa sairaanhoito kulut 10 miljoonaan puntaan saakka), niin sain rahat laskuihin sieltä.

Vierailija
38/60 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ajattelit sairastua tai loukkaantua, niin on hyvä mennä vaikka USA:aan käymään noilla vakuutuksilla. Lasku kun voi olla helposti miljoona luokkaa. 

Näin juuri TikTokissa videon naisesta joka oli sairaalavuoteessa matkalla ilmeisesti leikkaukseen. Ennen hoitoa piti mennä sängyn kanssa maksupäätteen ohi ja syöttää luottokortti siihen. Videolla sanottiin että hän oli hengenvaarassa mutta näin Amerikassa: ensin rahat ja sitten vasta hoito jos tilillä on katetta.

Vierailija
39/60 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus oikeasti ihmettelen ihmisten tietämättömyyttä. 

No mitä ihmettelemistä siinä on, jos ei ole juuri matkustellut? Rahatilanne on rajoittanut ja toisaalta se, ettei ole juuri ystäviä joiden kanssa matkustaa. Tosin voisin matkustaa yksinkin, saa tehdä mitä haluaa. 

Ap

Mikä on estänyt sinua hakemasta tietoa vakuutusyhtiöiltä? 

Vierailija
40/60 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai no, jos on myös puhelin varastettu ja kaksoistunnistautuminen, voi olla pahempi juttu.

Ei minulla mitään kaksoistunnistautumista ole, mikä se edes on? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi