TAAS JYSÄHTÄÄ! Pörssisähkö on taas kallista, eikä helpotusta näy!
Pakko mainita, kun pörssisähköpelle muistaa aina jysäyttää halvoilla päivillä.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Sähkölämmitys puhkuu lämpöä taloon, pesukoneet pyörii ja sauna lämpiää hintaan 8,3snt. Antaa pörssihullujen istua kylmässä ja pimäeässä kodissaan hokemassa miten pörssisähkö on aina halvempaa.
Laskeskelin äsken, kuinka monta keskihinnaltaan 25 sentin päivää riittää kumoamaan pörssisähkön edun, jos pörssisähkön keskihinta olisi 7 snt (2023 keskihinta oli 6,68 snt) ja vertailuna olisi kiinteä 8 snt sopimus. Vuodessa saisi olla 20 päivää keskihinnaltaan 25 snt että tuo yhden sentin hintaetu kiinteähintaiseen nähden tulisi nollattua. Toki oikeastihan tuo laskelma on liian yksinkertainen, koska siinä 7 snt keskihinnassa on ne 25 sentin päivät jo mukana. Huomenna keskihinta on 14,8 snt.
Kiitos kun muistutitte, kävin laittamassa auton lataukseen vaikka virtaa oli vielä 65%.
JA JYSÄHTELY JATKUU!!!
Hinta nyt
klo 8 - 9
23,35
c/kWh
Vierailija kirjoitti:
Toisen ihmisen käyttämän sähkösopimustyypin aiheuttama raivo ja tarve vitttuilla siitä toiselle ihmiselle on ehkä käsittämättömin ilmiö, jonka tiedän. Puolin ja toisin. Miten voi mennä niin tunteisiin, että toisella on erilainen sähkösopimus?
Se on se ylittämätön tarve saada olla oikeassa. Minä olen oikeassa, minä olen oikeassa, minä olen oikeassa, ihan sama vaikka kusetettaisiin kuinka. Muistan kuinka eräs spede korjasi aina autoaan salaa yön pimeydessä, koska olisi ollut todella noloa tunnustaa, että hänen autossaan on kuluvia osia joita täytyy vaihtaa
Vierailija kirjoitti:
JA JYSÄHTELY JATKUU!!!
Hinta nyt
klo 8 - 9
23,35
c/kWh
Koko päivä on kallista. Huomenna tulee olemaan sama juttu. Tuulet tosi alhaalla. Onneksi on lämmintä etelä-Suomessa.
Perjantaina taas halpenee.
Tämmöistä tämä nyt on. Joko ps on hiton halpaa tai sikakallista. Tuuli määrää hinnan, mutta sellaista kohtuullista tuotanto-hintatasoa väliin 4-8snt/kWh on näköjään harvoin.
Vierailija kirjoitti:
28 vrk keskihinta
4.76 snt/kWh
Kai ymmärrät, että maksat sen hetken hintaa, milloin käytät sähköä, et keskihintaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
28 vrk keskihinta
4.76 snt/kWh
Kai ymmärrät, että maksat sen hetken hintaa, milloin käytät sähköä, et keskihintaa?
Kai ymmärrät itse mistä keskihinta muodostuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
28 vrk keskihinta
4.76 snt/kWh
Sen hetkisistä hinnoista muodostuu keskihinta :D
Pörssisöhkö on halpaa silloin kun sitä ei tarvita.
Tuulivoima on sattumasähköä, harvoin olosuhteet ovat suotuisat tuotantoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkölämmitys puhkuu lämpöä taloon, pesukoneet pyörii ja sauna lämpiää hintaan 8,3snt. Antaa pörssihullujen istua kylmässä ja pimäeässä kodissaan hokemassa miten pörssisähkö on aina halvempaa.
Mikäs siinä. Mä ajattelin saunoa tänään neljällä sentillä. Muistahan laittaa heti huomenna ajamista sauna päälle. Säästät, kun pörssi on kalliimpaa!
kyl on persaukinaisilla jutut vähissä ku sähkön hinta. ihan saatanan sama painaa hyväksy lasku niin maksettu ei siitä tartte jankuttaa ja asiaa puida päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä. Mä ajattelin saunoa tänään neljällä sentillä. Muistahan laittaa heti huomenna ajamista sauna päälle. Säästät, kun pörssi on kalliimpaa!
kyl on persaukinaisilla jutut vähissä ku sähkön hinta. ihan saatanan sama painaa hyväksy lasku niin maksettu ei siitä tartte jankuttaa ja asiaa puida päivästä toiseen.
Älä ny. Kerrankin ne on päässeet tekemään ihan itse valintoja elämässään
Mitä väliä, vaikka kallista on molemmissa vaihtoehdoissa Kumpikin valinta johtaa siihen, että artisti maksaa itsensä kipeäksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
28 vrk keskihinta
4.76 snt/kWh
Tietysti. Koska optimoin, todellisuudessa maksoin aika paljon vähemmän. Keskihinta oli aika tasan 4 snt/kWh.
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähkö on aina kallista. Sähkölasku pörssisähköllä on noin 25€ 105kwh kulutuksella, mukaanlukien sähkön siirto, myynti ja perusmaksu.
Tai sitten ei. Viimekuun lasku. Sähkö 5,12€ ja siirto 49€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
28 vrk keskihinta
4.76 snt/kWh
Kai ymmärrät että sähköstä maksetaan silloin kun kulutetaan. Oikeassa olet tuossa keskihinnassa. Pörssikäyttäjillä se on LÄHES POIKKEUKSETTA PIENEMPI, Koska kalliilla tunneilla sähkösyöpöt on pois. Päällä HALVEMMALLA hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
28 vrk keskihinta
4.76 snt/kWh
Kai ymmärrät että sähköstä maksetaan silloin kun kulutetaan. Oikeassa olet tuossa keskihinnassa. Pörssikäyttäjillä se on LÄHES POIKKEUKSETTA PIENEMPI, Koska kalliilla tunneilla sähkösyöpöt on pois. Päällä HALVEMMALLA hinnalla.
Ai niin. Sinä et ehdi vahtimaan hintoja kun on oltava Vauva palstalla. Parempi ollakin kiinteä vaikka kalliimmaksi tuleekin.
JYTKYT JA JYSÄHTELYT JATKUU!! Kallista on pörssisähköllä elää edelleen.
Näyttää vähän siltä, että loppuvuosi kuittaa ne kesän halvat tunnit oikein kunnolla ja MONINKERTAISESTI!
SE ON JYTKYJEN JYTKY
Mulla kaksinkertaistunut tänä vuonna tai no kesän jälkeen, mikä on luonnollista vaikka en maksa lämmitystä enkä veden lämmitystä sähkölaskussa..aluksi oli halpaa, nyt enää ei. En tiedä missä vika.
Pari päivää lämmitetty puilla hieman. Huomenna taas halpaa. Kolmen viimepäivän keskiarvo 6.7c. ei kallista edelleenkään ja halvempaa kuin määriksellä.