Hei, hyvinvointialueiden hoitotyöntekijät!
Olen vakituisessa työsuhteessa ja haluaisin vaihtaa työpaikkaa/työpistettä. Kuinka tämä onnistuu, niin etten menetä vakipaikkaa? Epäilen, ettei minun lähiesimies innostu ajatuksesta, koska nykyisessä työssä on huutava pula tekijöistä. Keneen kannattaisi olla yhteydessä ja viedä asiaa eteenpäin? Työpaikanvaihto pitäisi hoitaa ilman omaa irtisanoutumista tai mahdollisia potkuja. Yt on menossa parhaillaan ja rekrytointi kielto päälle, vaikuttaako asiaan...
Kommentit (9)
Meillä on tähänkin mennessä ollut niin, ettei seuraavaan duuniin edes saman firman sisällä ole päässyt siirtymään ilman edellisestä irtisanoutumista. Selitätkö ajatuskuviotasi, miten ajattelit toimia, tuohan vaikuttaa siltä, että et haluaisi irtisanoutua edellisestä, mutta haluat seuraavaan. Itse kyllä puhuisin välittömästi esihenkilön kanssa, ja se voisi olla rehdein menettely kaikin puolin. Edes sinä et ole korvaamaton, eikä ketään pidetä väkisin resurssissa. Ihan reilusti saat lähteä.
Sisäisessä haussa ei ole tällä hetkellä hakua kyseiseen paikkaan. Olen rekrytoinnin kautta kysynyt asiaa ja työntekijätilanne ja tarve kuulema elää koko ajan kyseisessä paikassa.
-ap
Eikös hyvinvointialueissa ole se idea, että työvoimaa voi ohjata haluttuun paikkaan. Mikäli työnantaja voi siirtää niin, miksi työntekijä ei voi myös ohjautua itselleen sopivaan työpisteeseen.
Ap
Lisään vielä, että nykyiseen työpisteeseen ohjauduin työnantajan käskystä (ei kysytty mielipidettä). Suhtauduin avoimin mielin muutokseen, mutta nyt on käynyt ilmi, etten näe itseäni tässä työpisteessä kovin pitkään olevan. En kuitenkaan halua irtisanoutua. Yt vuoksi eivät voi palkata vakipaikalle. Onnistuuko siirto? Yksi vaihtoehto olisi virkavapaa ensi alkuun ja myöhemmin mahdollisesti irtisanoutuminen.
Jos uusi paikka sijaitsee samassa hyvinvointialueessa kuin nykyinen työpaikkasi niin ehdota työnantajalle työnkiertoa.
Jep, sijaitsee samalla hyvinvointialueella. Työnkierto voisi olla yksi vaihtoehto. Pitääkö uudesta paikasta löytää vastakappale vaihtoon vai, kuinka työnkierto käytännössä toimii?
Ap
Kai jonkinlainen työnkierto on mahdollista. En kyllä osaa sanoa miten yt:t vaikuttaa.
Sisäisessä haussa voi onnistua. Onko siellä pula minne olet haluamassa?