Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko OK vai MAUTONTA pyytää kummilapselle rahaa synttärilahjaksi

Vierailija
25.11.2024 |

Eivät ole missään tekemisissä kanssamme, ja lahjaa kysyttäessä tulee vain viestillä pyyntö saada rahaa Miten toimisitte tälläisen kummilapsen perheen kanssa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useinkin antanut kummilapselle rahaa tai lahjakortin, kun en ole muutakaan keksinyt. Etenkin silloin, kun lapsi on ollut teini-iässä. Pienelle lapselle tai aikuiselle keksii helpommin lahjoja.

Vaikka kummilapseni on nyt jo aikuinen, tapaamme aina ennen joulua jomman kumman luona, kahvittelemme, ja vaihdamme pienet lahjat. Mielestäni tämä on kiva perinne. Toki näemme myös muulloin.

Ymmärrän silti, että kaikkien kummilasten kanssa ei tule oltua välttämättä oikein missään tekemisissä. Näin on käynyt exäni siskon lapsen kanssa, jonka kummiksi aikoinaan suostuin. Eron ja pitkän välimatkan myötä suhteemme on jäänyt todella etäiseksi.

Vierailija
22/24 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette ole tekemisissä, antaisin ehkä vain kortin tms. Muuten rahalahja riippuu vähän lapsen iästä. Esiteinistä alkaen voisin antaa, sitä nuoremmalle ei (toki, jos tietää vanhempien tarvitsevan rahaa esim. uuteen talvihaalariin, sitä voisi ehkä rahalla tukea, mutta vaatii taas läheiset  suhteet). Ymmärrän kyllä sinänsä rahatoiveen, mutta minusta olisi kohteliasta samalla täsmentää mihin raha olisi menossa. "Jukka-Jamina haluaa ostaa uudet öljyvärit ja sovittiin että vanhemmat tukee siinä noin puolella, puolet säästää itse. Kaikkein eniten hän varmaan tykkäisi, jos voisit tukea niitä öljyvärejä" ja isompi lapsi esittää tämän vielä itse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mautonta pyytää, mutta tuossa tapauksessa on vain vastattu kysymykseen? Se on ok. Jos haluatte antaa lahjan vaikka ette ole muuten tekemisissä niin teille myös helpoin. Laitatte sen summan mitä olitte ajatelleet lahjaan käyttää ja sillä selvä. Turha sitä sen enempää vatvoa.

Vierailija
24/24 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos päädyt antamaan rahaa, laita se lapsen tilille suoraan tai aukaise hänelle oma pankkitili. Muutenhan se raha menee äipän käsiin eli lapsi ei itse tule itse hyötymään rahasta ollenkaan. Itse olen aikoinani saanut kummilahjaksi ekan pankkikirjani heti, kun nimeni on ollut tiedossa.

Ei enää ole olemassa pankkikirjoja, eikä vieraan, alaikäisen lapsen nimissä voi avata pankkitiliä.

Mistäpäs päättelit, että en tiedä, mikä pankkikirja on tai on olematta? Voi saakeli teitä nuoria yleislukutaidottomia sentään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän