Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko OK vai MAUTONTA pyytää kummilapselle rahaa synttärilahjaksi

Vierailija
25.11.2024 |

Eivät ole missään tekemisissä kanssamme, ja lahjaa kysyttäessä tulee vain viestillä pyyntö saada rahaa Miten toimisitte tälläisen kummilapsen perheen kanssa?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna. 

Vierailija
2/24 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mautonta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt lahjaa? 

Vierailija
4/24 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok vastata kysyttäessä. Lahja on lahja.

Vierailija
5/24 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jotain laitettava, laittaisin joulukortin väliin 20e lahjakortin ja villasukat pakettiin. 🥰

Vierailija
6/24 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä seuraavalla kerralla pelkkä kortti, äläkä etukäteen kysele mitään lahjatoiveita. Tai ehdota jotain kivaa tekemistä lapsen kanssa, viet vaikka uimaan tai leffaan.  Kummin tehtävä ei ole olla mikään pankkiautomaatti, niinkuin moni luulee. 

Vierailija
7/24 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin hoitaa kummiutta ja suhdetta kummilapsen vanhempiin alusta asti niin, että tällaisia ongelmia ei tulisi. Mieti, miten olette tähän asti toimineet, ja mikä nyt on toisin. Rahan pyytäminen on mautonta, mutta hyvä vastaus on antaa sitä runsaasti sen sijaan, että alkaisi opettaa pyytäjiä muuten kuin hätkähdyttämällä lahjan suuruudella. Paradoksi voi toimia.

Vierailija
8/24 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysele lahjaideoita.

Vierailija
9/24 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päädyt antamaan rahaa, laita se lapsen tilille suoraan tai aukaise hänelle oma pankkitili. Muutenhan se raha menee äipän käsiin eli lapsi ei itse tule itse hyötymään rahasta ollenkaan. Itse olen aikoinani saanut kummilahjaksi ekan pankkikirjani heti, kun nimeni on ollut tiedossa.

Vierailija
10/24 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummalta puolelta se on lähtenyt, että ette ole tekemisissä? Itsellä ei ole kummilapsia, mutta haluaisin kyllä viettää aikaa yhdessä, jos olisi. Harmittaa myös, ettei ole ollut mahdollisuutta olla oman kummitätini kanssa tekemisissä kunnolla. 

Sinulla ei ole velvollisuutta olla mikään kerran vuodessa shekin lähettävä otto-automaatti. 

Vierailija
11/24 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos päädyt antamaan rahaa, laita se lapsen tilille suoraan tai aukaise hänelle oma pankkitili. Muutenhan se raha menee äipän käsiin eli lapsi ei itse tule itse hyötymään rahasta ollenkaan. Itse olen aikoinani saanut kummilahjaksi ekan pankkikirjani heti, kun nimeni on ollut tiedossa.

Nykyään ei pankkitiliä lapselle saa avattua kuin lapsen vanhemmat (molempien pitää olla pankissa paikalla).

Vierailija
12/24 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei pankkitiliä lapselle saa avattua kuin lapsen vanhemmat (molempien pitää olla pankissa paikalla).

No, hoitaapa asian sitten niin, että ne vanhemmat ovat myös paikalla. Siinähän se selviää samalla, ovatko vanhemmat vain perheelle tulevan rahan perässä vai haluavatko lapselle pesämunaa tulevaisuutta varten.

Vierailija
13/24 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, hoitaapa asian sitten niin, että ne vanhemmat ovat myös paikalla. Siinähän se selviää samalla, ovatko vanhemmat vain perheelle tulevan rahan perässä vai haluavatko lapselle pesämunaa tulevaisuutta varten.

Ei kummin tehtävä ole laittaa rahan muodossa pesämunaa tulevaisuutta varten.

Vierailija
14/24 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää ole olemassa pankkikirjoja, eikä vieraan, alaikäisen lapsen nimissä voi avata pankkitiliä.

Vierailija
15/24 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kummilapsen vanhemmat eivät ole missään tekemisissä kummin kanssa? Miksi kummi ei ole missään tekemisissä kummilapsen kanssa?

Teillä on nyt kummiuden käsitys vähän hakusessa eikä ihan vähänkään.

Vierailija
16/24 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole kummilapsi perheineen missään tekemisessä, niin laittaisin vaan joulukortin ja suklaalevyn.

Vierailija
17/24 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mautonta heiltä. Laittaisin silti pienen summan, mauttomat vanhemmat ei ole lapsen vika. Lapselle jotain henkilökohtaista, josta jää muisto ja todiste siitä että olette olleet lahjomassa häntä.

Vierailija
18/24 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa sun esimerkissä ei edes ole pyydetty rahaa, vaan se on esitetty lahbatoiveena sellaista kysyttäessä, ihan eri asia.

Lahjatoiveeksi voi sanoa, että raha helpoin. Mutta suoraan pyytäminen (kun ei voi olla varma onko toinen edes antamassa lahjaa) on mautonta.

Vierailija
19/24 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi antaa käteisenä lapselle suoraan. Kysy ap milloin voit ojentaa lahjarahan

Vierailija
20/24 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoja ei pyydetä vaan saadaan jos joku katsoo aiheelliseksi antaa. Itseä ärsytti aikanaan veljen puolison ja hänen siskonsa tyyli kinuta lahjarahoja meiltä jotka hädin tuskin tunnettiin heitä. Oli muitakin "velvollisuuksia" joihin koittivat saada mukaan. Oli varmaan äiti ja isä hyvin kasvattaneet prinsessansa....

Raha on tosi hyvä lahja, ostakoot mitä sitten haluavat mutta pyytäminen on typerää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi