Venlafaxin ja lihasnykäykset
Onko muilla Venlafaxinia syövillä varsinkin iltaisin (n. 12h annoksen otosta) spontaaneja lihasnykäyksiä ympäri kehoa? Todella häiritseviä. Lisäksi yöllistä hikoilua, joskus herään viluun kun petivaatteet on kosteat hikoilun takia. Annostus 150mg, jos sillä väliä. :( Harmittaa, ainoa lääke joka on auttanut mielialaoireisiin ja melko häiritsevät sivuvaikutukset.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
^ Aivojen sähkökemiallinen toiminta lienee taustalla. Jotkut täälläkin kuvittelevat, että tämä lääke toimisi kertakäyttöisesti päihtymistarkoituksessa, kuten opiaatit, mutta niin ei ole.
Lääke vaikuttaa täysin aivojen sähkökemiaan. Sen kyllä tuntee jos on sen kokenut.
Robbie Williamsilta kysyttiin joskus että miten kestät kaiken. Hän vastasi että Efexor depot 225 mg.
Vierailija kirjoitti:
Noita nytkähdyksiä tulee, jos ei ota lääkettä säännöllisesti.
Kyllä mulla tuli vaikka otin joka aamu samaan aikaan
Voiko beetasalpaaja sekoittaa aivojen sähkökemiaa?
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan tuon myrkyn kanssa, mm. tuotahan se oli ja vieroitus sanoinkuvaamaton helvetti. Teho mielialaoireisiinkin tulee lähtemään jolloin sinulle ehdotetaan annoksen nostamista.
Höpöhöpö. Itselläni annostuksen lasku ei aiheuttanut kertaakaan mitään. Vasta pari päivää sen jälkeen, kun olin kokonaan lopettanut, tuli noita "sähköiskuja". Eikä nekään nyt niin kamalia ollut kuin mitä täällä ihmiset pelottelee. Ei kannata kaikkea uskoa mitä sanotaan. Jos helvetti on sellainen kuin tämän lääkkeen lopetusoireet, niin meillä ei ole kuulkaas kuoleman jälkeen mitään hätää! 😊
Nuo lihasnykäykset on kiusallisia etenkin kesäaikaan uikkarit jalassa kaupan kassajonossa.
Vierailija kirjoitti:
Venlafaxin ei toimi jos sitä ei ota säännöllisesti. Ei voi jättää yhtäkään annosta väliin sillä tulee järkyttävät vieroitusoireet.
Ei tullut yhtään mitään, jos unohti sen joskus ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venlafaxin ei toimi jos sitä ei ota säännöllisesti. Ei voi jättää yhtäkään annosta väliin sillä tulee järkyttävät vieroitusoireet.
Eri ihmisillä on erilainen lääkeaineenvaihdunta.
Itse Olen ottanut tuon lääkkeen joka aamu samaan aikaan ja Olen välttynyt näiltä ns nykimisiltä.
tsemppiä 🍀
Joillakuilla saattaa esiintyä esimerkiksi itsemurha-ajatuksia, aggressiivisuutta, väsymystä, heitehuimausta, pyörrytystä, päänsärkyä, unettomuutta, painajaisia, suun kuivumista, ruokahalun heikkenemistä, pahoinvointia, ripulia, hermostuneisuutta, kiihtyneisyyttä, sekavuutta, korvien soimista, pistelyä tai joskus sähköiskumaisia tuntemuksia, heikotusta, hikoilua, kouristuskohtauksia tai flunssankaltaisia oireita.
tuo lukee pakkauselosteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri ihmisillä on erilainen lääkeaineenvaihdunta.
Ja sitähän nämä helvetin manaajat ja vieroitusoireiden yleistäjät eivät ymmärrä.
Hankkiudu eroon tuosta lääkkeestä mahdollisimman pian.
Itselläni elämä meni päin h**vettä venlafaksiinia syödessäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan tuon myrkyn kanssa, mm. tuotahan se oli ja vieroitus sanoinkuvaamaton helvetti. Teho mielialaoireisiinkin tulee lähtemään jolloin sinulle ehdotetaan annoksen nostamista.
Höpöhöpö. Itselläni annostuksen lasku ei aiheuttanut kertaakaan mitään. Vasta pari päivää sen jälkeen, kun olin kokonaan lopettanut, tuli noita "sähköiskuja". Eikä nekään nyt niin kamalia ollut kuin mitä täällä ihmiset pelottelee. Ei kannata kaikkea uskoa mitä sanotaan. Jos helvetti on sellainen kuin tämän lääkkeen lopetusoireet, niin meillä ei ole kuulkaas kuoleman jälkeen mitään hätää! 😊
On hyvin yleistä että venlafaksiini aiheuttaa vaikeitakin lopetusoireita, nykyään lääkärin kuuluisi jopa infota asiasta. Onko sinulla muuten aina tapana ajatella asioita vain itsesi kautta ja tarve lytätä muiden kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Hankkiudu eroon tuosta lääkkeestä mahdollisimman pian.
Itselläni elämä meni päin h**vettä venlafaksiinia syödessäni.
Ja itselläni alkoi uusi elämä aloittaessani kyseisen lääkityksen: lääke kun on aika henk.koht kokemus, turha yleistää!!
Siis onko ne lihasnykäyksiä vai sähköiskuja (eikö sähköisku tunnu vaan napakalta nippaukselta)?
Ei oo lihasnykäyksiä. Otin Venlaa pari kuukautta. Lopetin toissapäivänä, kun mietin johtuuko jokapäiväinen päänsärkyni venlasta.
Vieroitusoireita odotellessa.
Söin noita kun työterveyslääkäri määräsi. Ihan hirveä lääke.
Mikään ei huvittanut, ei ilot eikä surut. Löhösin vaan sohvalla, söin ja söin. Siis mikään ei kiinnostanut, hyvä kun vesikin viitsi mennä.
Lopetin ne kertalaakista, annostus 225 mg.
Oli viekkareita jokusen päivän, kestin ne, ajattelin että ihan sama, vaikka kuolen mutta mädäntyneenä mättisäkkinä en halua enää olla.
Kun se saikku päättyi kahden viikon päästä, ilmoitin työterveyslääkärille, että en ota enää sairaslomaa, vaan menen töihin, kauhistui. Kuinka sä voit? Ilmoitin että hitsin hyvin, kun lopetin ne lääkkeet.
Nyt tuosta nelisen vuotta, edelleen töissä, laihduin, piristyin ja nyt on taas tunteetkin ja nukun hyvin.
Ahdistukseni häippäsi, kun aloitin säännöllisen lenkkeilyn. Kun söin lääkkeitä niin ihan samalla tavalla ahdisti, välillä jopa enemmän.
En koskaan enää syö tuota moskaa.
Mulle Venla on hyvä lääke. Aloittaessa oli kauheita hikoilupuuskia mutta ei onneksi enää pitkään aikaan. Jos jää yksi päivä väliin, niin olo on niin hirveä ettei ihan hetkeen unohda uudelleen. Sähköiskuja, huimausta, huono olo jne. Syön Venlaa tosi isolla annoksella ja mulla se tosiaan toimii. Lopetus sitten joskus pelottaa mutta ei ole nyt ajankohtaista.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko ne lihasnykäyksiä vai sähköiskuja (eikö sähköisku tunnu vaan napakalta nippaukselta)?
Niin, nuo ovat eri asioita. Sähköisku on kai hermossa ikävä tuntemus, joka ei näy ulispäin. Lihasnykäykset näkyvät ulospäin ihonmyötäisen vaatteenkin alta. Näkyy, miten lihas hyppii.
Nimenomaan. En ole koskaan ollut psykoottinen enkä mielisairas. Ahdistunut vain. Jos Venlafaxin oli loppunut niin kahden vuorokauden jälkeen en pystynyt edes näkemään eteeni enkä kävelemään. Ainoa joka poisti ahdistuksen täysin mutta siinäkin oli sitten seurauksensa.