Yläkerran naapurin tamppaamiset
Tällei alakerran asukkaana onko antaa ehdotuksia kuinka voisi pistää takaisinpäin yläkertaan? Siis yläkerran naapuri kävelee vain kantapäillä ja ne täytyy aina lyödä lattiaan niin että koko katto humisee.
Alkaa jo ärsyttää, ja isännöitsijä laittaa tämän "normaalin asumisen ääniin". Voi jessus sentään..
Mun alakerrassa ei asu ketään, ja seinänaapuri rapun toisella puolella, joten "meteliksi" vain. Mikä olis ns. helppo tapa?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kunhan ei sentään katon läpi tule.
Jos haluaa täyttä hiljaisuutta, kannattaa harkita omakotitaloa.
Tämäpä se ongelma on kun kyseessä on jatkuvaa jyskyttämistä pitkin asuntoa. Tää mene "omakotitaloon" pitäisi mun mielestä laittaan näille, jotka metelöi aivan suunnattomasti kerrostalossa, jossa on mun mielestä otettava huomioon kaikki asukkaat.
Täällä kuuluu hyvin selkästi seksiääniä. Nyt ei ole kyllä hetkeen kuulunut sitä naisen uuh-aah voihkimista, kun viimeksi menin keittiöön kolistelemaan kattiloita ja aloin imuroida hyvin äänekkäästi. Aivan tarkoituksella. LOL :D
kun näet naapuris ni sanot vaan, että luulin sua paljon läskimmäksi kun kaikki liikkumisesi kuuluu naapurikaupunkiin. oletko ajatellut laihduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kostaminen on erittäin lapsellista ja erittäin typerää.
Kerrostaloissa nyt sattuu asumaan ihmisiä, piti naapurinsa naamasta tai ei. Kerrostaloissa kaikuu hyvin äänet, ainakin vanhemmissa taloissa kuulee hyvin kaikki äänet, vaikka kuinka rauhassa eläisi elämäänsä.
Jos ei kuulu kuin pelkkää kantapäillä kävelyä niin on sekin parempi kuin kuunnella alakerran naapurin joka viikottaista ja kaksi päiväistä öisin kaveriporukan kanssa juhlimista. Siitä on kokemusta, joten mielellään kuuntelisin ennemmin naapurin kantapäillä kävelyä, kunhan ei sentään katon läpi tule.
Jos joku on typerää niin se on tämä sinun jeesustelusi. Ihmisen pitäisi muka nauttia siitä että asiat eivät ole vielä huonommin. Jos seinässä on reikä josta tuiskuttaa sisään, niin ei se haittaa kun miettii vaan ukrainalaista jolta puuttuu koko seinä ja katto.
En voi käsittää tällaista torspon logiikkaa.
Ongelma on niin yleinen että ylessä pitäisi olla opetusvideo, kuinka astutaan häiritsemättä naapuria
Vierailija kirjoitti:
Laita mieluummin vaikka heippalappu postiluukusta, ei välttämättä tajua että sinun mekkalointi liittyy hänen tömpsyttämiseen.
Ei yksikään kanta-astuja pittaa huomautuksista, tai ei ainakaan muista kuin hetken. Vaimoni sekä poikani ovat näitä kanta-astujia ja olen siitä sanonut heille ainakin miljoona kertaa että ajatelkaa nyt vähän alhaalla asuvia naapureita, mutta ei mene kalloon ei sitten millään. Anteeksi heidän puolestaan. Minä olen tehnyt kaikkeni, mutta en voi tilanteelle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit saada itse häädön kun alat tahalteen kostamaan. Itse laittaisin jotkut kaiuttimet sinne kattoon, jonkun hyllyn päälle. Tai sitten hakkaat jotain kaappia/ovea aina kun ääni kuuluu.
Kajarit korkealle ja musat kaakkoon. Tämä voisi toimia niin menisi "normaaliin" ääniin.
Kävi mielessä vetää luudalla kattoon ko kävelen, mut olis se aika työlästä ja creepyy noin muuten
Eipä mene musalla täysillä soittaminen normaaleihin ääniin, saatiin tämmöinen yötä päivää täysillä musiikkia kuunteleva tollo häädettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta pois jos häiritsee
Mölyapinoiden mielestä maailma toimii niin, että häirikköä pitää muka aina muiden sietää tai väistää. Ei se niin mene.
Miten asunnossaan oleva kävelijä voi olla häirikkö? Ja voihan aloittajalta kuulua TV, pesukone, imuri, lapset Yms sinne ylös.
Mä oon miettinyt noita kerrostalojen äänieristyksiä ja todennut, että ne pahentaa kaikki ääniä, ei suinkaan vaimenna niitä.
Jokainen huonosti sisä-äänieristetyssä talossa asunut tietää, miltä kuulostaa normaali kanta-askel. No norsun tamppaukseltahan se kuulostaa. Taaperon juoksuaskeleet kuulostaa siltä, että yläkerrassa olisi vähintään 20 lapsen pikajuoksukisat. Jos yläkerrassa pudotetaan avaimet lattialle, ääni on kuin lattiaan olisi kolahtanut valtava rautakettinki. Normaalien pöydän tuolien siirtäminen muistuttaa GoT:n rautavaltaistuimen siirtelyä.
En tiedä, ketä näistä ihanista äänielämyksistä pitäisi kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Kostaminen on erittäin lapsellista ja erittäin typerää.
Kerrostaloissa nyt sattuu asumaan ihmisiä, piti naapurinsa naamasta tai ei. Kerrostaloissa kaikuu hyvin äänet, ainakin vanhemmissa taloissa kuulee hyvin kaikki äänet, vaikka kuinka rauhassa eläisi elämäänsä.
Jos ei kuulu kuin pelkkää kantapäillä kävelyä niin on sekin parempi kuin kuunnella alakerran naapurin joka viikottaista ja kaksi päiväistä öisin kaveriporukan kanssa juhlimista. Siitä on kokemusta, joten mielellään kuuntelisin ennemmin naapurin kantapäillä kävelyä, kunhan ei sentään katon läpi tule.
No nyt tuli mummolta painavaa mielipidettä, voi hellanlettas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kunhan ei sentään katon läpi tule.
Tämäpä se ongelma on kun kyseessä on jatkuvaa jyskyttämistä pitkin asuntoa. Tää mene "omakotitaloon" pitäisi mun mielestä laittaan näille, jotka metelöi aivan suunnattomasti kerrostalossa, jossa on mun mielestä otettava huomioon kaikki asukkaat.
No joo, mutta edelleenkin se on hieman eriasia, että kuuluuko pelkästään kantapäillä kävelemistä vai häiritseekö naapuri selkeästi muullakin tavalla.
Tiedän kyllä, että jos jokapäivä joutuu sitä kuuntelemaan niin onhan se toki ärsyttävää, mutta mieti kuinka ärsyttävää se on, että joka viikko saat kuunnella 2 päiväistä musiikkia ja erittäin kovaa puhetta ja vaikka kuinka valitat asiasta kyseiselle ihmiselle ja valitat asiasta eteenpäin, niin kukaa ei puutu? Onneksi en asu enää kyseisessä talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta pois jos häiritsee
Mölyapinoiden mielestä maailma toimii niin, että häirikköä pitää muka aina muiden sietää tai väistää. Ei se niin mene.
Miten asunnossaan oleva kävelijä voi olla häirikkö? Ja voihan aloittajalta kuulua TV, pesukone, imuri, lapset Yms sinne ylös.
Tämä. Alakerrassa valitti naapuri että kävelen kovaäänisesti, hänellä lapset kirkui yötä päivää ja ovia paiskottiin jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Voit saada itse häädön kun alat tahalteen kostamaan. Itse laittaisin jotkut kaiuttimet sinne kattoon, jonkun hyllyn päälle. Tai sitten hakkaat jotain kaappia/ovea aina kun ääni kuuluu.
Ei
Tuosta voi tehdä se yläkerta tai joku muu naapuri vailtuksen. Tarkoituksella metelöinnistä olet itse se joka saa varoitukset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta sinne tyhjään alakertaan, niin sitten yläkertasi on tyhjillään.
Vaikuttaa siltä että ap:n "yläkerta" on ollut tyhjillään jo vuosikausia.
Tätä se onkin: yläkerta tyhjillään mutta silti kuuluu ääniä...
En mä nyt kyllä ymmärrä miksi naapurin pitäisi muuttaa pois heti Usan pressavaalitulosten jälkeen kun eihän kantasuomalaiset tavisnaapurit ole millään tavalla Usan entisen tai tulevan hallinnon henkilökuntaa, mutta..
Voithan sä aina itse muuttaa jos äänet niin häiritsee.
Kauhunaapurit ovat lapsiperheitä, näiden juoksentelu kuulostaa oikeasti norsulaumalta. Pitäisi olla joku sääntö ettei lapsiperheet saa asua ylemmissä kerroksissa.
Älä pistä mitään. Voi olla, et pahenee. Meillä asu yläkerrassa päästään vajaa pariskunta.
Jostain syystä ne luuli, että kantapääkävely ärsyttäisi.
Ei. A olen puolikuuro B oma lapseni on kantapääkävelijä ja hänen äänensä kuuluu sisällä meille kovien. C olen tottunut asumaan erilaisissa kerrostaloissa.
Pari päästään vajaa saatiin häädettyä. Ja lopun aikaa rouva oikein tömisteli joka rapun, paiskoi ovia ja tamppasi kotonaan jalkojaan oikein kunnolla lattiaan. Kun joku kaveri oli kylässä.
Käveli normaalisti. Kaiken maailman hulluja sitä onkin.
Arvaa mitä muutti tilalle. Lapsiperhe. Rouva on kanta astuja ja lapsi leikkii kepparileikkejä sisällä väliin aika äänekkäästi.
Kummankaan asukkaan metelistä en välitä. Jälkimmäinen se vasta leikkiikin kovaa kavereiden kanssa. Ensimmäinen näytteli tervettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä hakkaaminen ja paukuttaminen pahentaa tilannetta AINA. Jos joku alkaisi paukuttamaan seinän takana niin paukuttaisin takaisin. Varsinkaan kun ei tiedä miksi paukuttaa, tulee mieleen että vittuilee vaan.
Tuota paukuttamista on todella veemäistä kuunnella ulkopuolisena. Meidän talossa on yksi naapuri joka välillä metelöi öisin, joko riitelevät kovaäänisesti tai sitten niillä on vieraita ja juopottelevat. Eivät kuitenkaan asu ihan vieressäni joten yleensä saan ihan hyvin nukuttua metelistä huolimatta, PAITSI että joskus herään öisin järkyttävään metakkaan kun joku toinen naapuri alkaa paukuttaa pattereita kostoksi muiden metelistä ja herättää samalla koko rapun siihen. Ja välillä vielä joku alkaa paukuttamaan takaisin niin että saa kuunnella patterinpaukutuskonserttia joskus kello yhden tai kahden aikaan yöllä. Hirveän mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta pois jos häiritsee
Ei se niin menekään, mutta valitettavan usein (riippuu isännöitsijästä puuttuuko vai ei) se joka kokee, että ei saa asua rauhassa niin valitettavasti itse sen lähdettävä.
Sitten on näitä valittajia, että elät sä miten hiljaa vaan, niin silti keksitään syitä joista valitetaan. Esimerkkinä, että jos asuu kerrostalossa, äänet voi tulla mistä vaan. Jos ei valittaja ota selvää mistä tarkkaan ottaen melu tulee, niin se jolta se ei tule voi saada turhaan ilmoituksen asiasta, vaikka se ei kyseiseltä tyypiltä edes tulisi. Tässä tapauksessa metelin pitäjä taas saa jatkaa rauhassa metelöintiä ja syytön saa harmia sen takia. Ihan vaan esimerkkinä siis.
Minä heittelin tennispalloa kattoon ja otin kopilla kiinni. Tump tump tump. Lapsellista tai ei, niin tehosi.
Minun yläkerrassa asui 15 vuotta äänetön hissukka. Tilalle muutti tavallinen ihminen. Kyllä ketuttaa kaikki äänet mitä sieltä kuuluu. Saan aina toistella itselleni mantraa "elämisen ööniä". Nyt pikkuhiljaa olen tottunut vähän.