***Torstai on toivoa täynnä SYYS04***
Kiitos ayap hyvistä nauruista, olen röhöttänyt täällä jo tovin!!
Eilen:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9661113&p=1&mpage=2&tmode…
Kommentit (25)
Vähän mietinkin, että saahan sitä kevyempää sen mukaan, mistä tekee :)
Täällä kun saa olla tyytyväinen, jos löytää JOTAIN valmistaikinaa kaupasta. Vaikka hyvin meidän kauppa kyllä palvelee ja ihmeen isoa valikoimaa pystyvät pitää. Ja jos kysyy jotain tuotetta, niin yrittävät kyllä hankkia. Esim. gefilus-maidot tuli meidän pyynnöstä ja vielä kiittelivät, että niillä on ollut hyvä menekki.
Sieluni silmin kuljen kanssanne näillä mailla ja käydään yhdessä " shoppailemassa" ja meidän valikoimia kattelemassa. Johan rupeaa monet mun jutut selviämään paremmin.
Naapuri on ainut paikka,missä mä oon nähnyt varsinaisia teemajuhlia ja isolla työllä ite värkättyjä koristeita ym. Mä en oo halunnut siihen lähteä enkä oo huomannut lasten sellaista kaipaavan enkä naapurinkaan lasten sitä kummemmin arvostavan (no, en kyllä ois millään ehtinytkään, hyvä kun saan ees jotain aikaan). Mieluisat juhlat toki yritän järjestää ja kivaa tarjottavaa, mutta tietyllä tapaa pelkistettyä ja sekatyyliä kuitenkin. Enkä oo mitään ohjelmaakaan järjestänyt, vaan leikkimahdollisuuksia vaan tarjolle.
Oiskohan paras lopettaa ennen kuin sekoilen lisää?
Tealle kuitenkin vielä, että sain kyllä hyvät naurut, kun vertailit itteäs ja miestäs. Kuulosti niin samanlaiselta kuin meillä. Vaikka mun mies onkin eteläpohjalainen. Ja toisaalta tekee äkkinäisiäkin ratkaisuja esim. lähtemisissä, mutta aamuisin varsinkin venyy ja vanuu. Ja mä taas en ikinä osaa kuunnella sitä loppuun asti ja siks keskustelut tahtoo mennä riidaksi.
T@hti
Tosi hyvän oloisia ovat! T@hti, ovatko suolasarvet siis semmoisia sarvia, joiden sisään kääritään esim. juustoa ja kinkkua?
Hyvä lomapäivä ollut: kierros Sellossa, paljon mäenlaskua kotimetsän laidassa, kolme laskiaispullaa, alkuillasta punttisalilla. Eilinen myös mitä parahin: kruununa ateria, tupakki ja hyvä keskusteluhetki kauan kaivatun syysystävän seurassa. En kaipaa töihin, en. Pönksy on oikeasti niin mainiossa iässä, että kotiäitiys (ainakin viikon mittainen) on hauskaa.
Vatkauskeskusteluista (voimia, Enkeli!) on muuten tullut mieleeni Ampi. Ei kai haittaa, vaikka tämän kerron? Taannoin kauan sitten Pönksyn ollessa vauveli asuimme Ampin kanssa toisiamme lähellä, muttemme siis tunteneet. Ampi odotti Nasuaan ja tietysti hän jaksoi hieman kiinnostua siitä, että joku kulki lapsosen kanssa melko usein hänen ikkunansa alitse. No, joka tapauksessa Pönksyhän ei viihtynyt yhtään vaunuissa, ja minulla oli aina tosi kurja fiilis, kun vihmovissa syystuulissa työnsin vaunuja mutta roikotin vauvelia kainalossa ja pelkäsin tämän paleltuvan ja muutenkin mietin, ettei tästä elosta oikein mitään tule. Mitä tuumi Ampi, kun asiasta sitten myöhemmin satuimme keskustelemaan? Hän kertoi, että ajatteli ainoastaan, että kylläpä tuo äiti tykkää kovasti vauvastaan, kun ei malta sitä edes vaunuun laittaa :)
Kiitos, Ayppa, hauskasta linkistä. Täytyy tunnustaa, että tuli jatkettua ketjua tämän päivän aikana useammallakin kommentilla.
Hip-su, en ole utelias, mutta mitä se katastrofaalinen ja yli ymmärryksen menevä oli?
Hyveli yöteli.
Niitäpä justiin. Tuo nimitys onkin vähän omituinen, mutta niin reseptissä lukee ;) Ja vaikka oon muutamaan kertaan noitunut, että näitä en enä tee, niin saatanpa hyvinkin tehdä. Tuo taikina on tosi hyvää kaulita ja vaikka mulla leipominen menee tosi pitkäksi ja pikkuapulaisia vieisee joka puolella, niin se toimii silti ja hyvälle maistuu. Ja osa jopa näytti sarvilta, kun viimeksi tein ;)
Oiskohan tämän marjatan aika mennä unten maille, vai joko nukkumaanmenoaika meni ohi?
T@hti pinontäyttäjä
Jaa-a. Jos jotain kommentoitavaa oli niin katosi kyllä jo päästä ;-)
Eli taas sitä omaa, löysässä, löllyvässä ja isossa mahassa olevaa napaa ;-)
Oikeesti, uimahalli kirkkaine valoineen ja pesuhuoneen peileineen (kuka ihme on keksinyt laittaa ko. paikkoihin peilit???) on pahimpia paikkoja mitä tiedän tälläisellä kropalla... saa ainaki motivaatiota liikuntaan! Vaatteilla saa paljon piiloon ja huijattua mutta uimahallin pesuhuoneen peili on a r m o t o n :(
No, positiivisempia asioita... Mulla joku ihme Marjatta-kausi. Vihdoinkin! Kai se on tuo aurinko ja tulossa oleva kesä joka saa jaksamaan paremmin. Tän viikon saldoa on mm. uunin pesu (jatu!!!), lasivitriinin lasien pesu ja pölyjen pyyhkiminen, pakastimen sulatus, pesuhuoneen laattasaumojen hinkkaus, lasten kanssa luistelua 2 x. ja lisäksi tänään tein sekä sämpylä- että pullataikinat!!! Olin tehny pullataikinan ku ajattelin et samalla sotkemisella teen sämpylät kans. Ja totta on, hommaan tarttuminen on mulla se joka tökkii... Nii ja jaksoin mä eilen illalla miehenkin kanssa telmiä ;-) Onkohan tää tilapäistä vai jatkuvaa??? Jatkuvaksi soisin :)
Hih, Ayap, hekottelin äsken ihan kiitettävästi kun linkin avasin...
Retriitti. Enemmän kaipaisin ystävän seurassa mökkeilyä. Mutta myös minä nautin suunnattomasti silloin kun olen yksin lasten kanssa ja ne jo nukkuu, nam. Kukkuun sanoiksi puettu pr kuullostaa tavoittelemisen arvoiselta. Tänään on ollut tuollaista, vain Poitsu on puuttunut. Täytyy skarpata. Hienosti kirjoitettu!
Mrr...Poitsu edelleen pomppii tuossa :( Kai täytyy mennä heivaamaan tuo nukkumaan. Eilisilta olikin ainoa ainakin viikkoon kun tuo oli ennen tätä aikaa nukkumassa. MRRRR...
Kurjaa lopettaa negaan, mut mentävä on.
Hyvikset!!!
Kerppu
Olen jo aiemminkin tänne kirjannut feta-kana-pasta-salaatin ohjeen. Resepti menee jotankin näin: pussillinen kuvio(kuitu)pastaa, 400 broilerinsuikaleita, 200g fetajuustoa kuutiona, tomaattia, kurkkua ja paprikaaa maun ja vuodenajan mukaan. Kastikkeeksi 1-2 ruukkua basilikaa, öljyä, balsamikoa, suolaa ja pippuria (kaikki sauvasekoittimella soosiks). Voi käyttää myös valmispestoa tai marinoituja fetakuutioita ja lientä. Mukaan sopii myös maissi ja oliivit.
Perunasalaatista on kesä- ja talviversio. Talviversio: 10 kiinteää perunaa, pari omenaa, (salotti)sipulia ja maustekurkkua. Kaikki pilkotaan nätiksi kuutioksi. Kastike: 2(3) prk kermaviiliä, suolaa, pippuria ja sinappia (tai sinappijauhoa). Sinappia laitan tosi vähän, kun en tykkää, että maistuu liikaa. Maustekurkuissa käytän valmiita amerikankurkkukuutioita, jotka on vähän makeita.
Huomaatteko, että oikeasti tykkään tehdä ruokaa, vaikka nykyään niin usein turvaudun puolivalmiiseen. Nyt tosin tuntuu taas intoa löytyvän ruuanvalmistukseen ja tarjoilun miettimiseen.