Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei syö lounasta

04.08.2006 |

2 vuotias lapsi ei syö lounasta lainkaan. En saa maistamaan vaikka tekisin mitä ruokaa, paitsi jotain makkarasta. Silloin syödään makkarat. Turhauttaa tehdä ruokaa kun olen ainoa joka sitä syö, itse voisin lounaaksi syödä pelkkää salaattiakin, mutta olen koittanut lapselle ihan lämpimän ruoan tehdä.

Aamulla herätään puoli kahdeksan ja kahdeksan aikoihin syödään aamupalaa -puuroa (ei mene kuin lusikallinen/pari) leipää tai mysliä. Ja maitoa. Lounas olisi puoli kaksitoista yleensä mitä ennen ulkoillaan. Mutta lapsi ei syö. Välillä koitan aiemmin, välillä myöhemmin mutta ruoka ei maita. Lapsi menee nukkumaan ja herätessään kolmen aikaan syö ehkä puolikkaan jugurtin. Ja sitten iltaruolla syö ehkä lusikallisen ruokaa kuuden aikaan. Iltapalaksi syö taas saman tyyppistä ruokaa kuin aamulla.

Miten saisi lapsen syömään paremmin?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä vaiheita kun lapsi tuntuu elävän pelkällä Pyhällä Hengellä tulee ja menee. Yleensä ne liittyvät kasvun tasaantumiseen. Minä olen sitä mieltä, että lapsi tietää itse paljonko syö ja paljonko tarvitsee. Pääasia, että ruokaa on tarjolla säännöllisin väliajoin (ei ylimääräisiä välipaloja), jotta lapsi voi syödä jos on nälkä. Tosin siihen kannattaa kiinnittää huomiota, että ei myöskään anna lapsen täyttää mahaansa juomilla esim. mehulla tai vedellä ennen ruokaa.

2/2 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on välillä näitä kausia, kun mikään ei kelpaa. Ja seuraavaksi (juuri kun on tottunut laittamaan pienempiä annoksia) ihmettelenkin jo että mihin se kaikki ruoka mahtuu mikä menee.

Pojat ovat siis 2- ja 4-vuotiaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla