Miten työn perässä muutetaan jos ei oo rahaa?
Pitäisi silti olla jemmassa rahaa kai, että pystyy suorittaan muuton? Vai miten?
Kommentit (32)
Pakettiauto ja peräkärry vuokralle ja kaverit kantamaan. Yleensä muuton yhteydessä kannattaa vähän miettiä, mikä tosissaan on niin arvokasta, että sitä kannattaa edes lähteä muuttamaan. Ne ylimääräiset kun myy pois, saa bensarahat.
Yleensä se töitä saanut muuttaa edellä ja perhe perässä, mikäli työpaikka osoittautuu asialliseksi. Lasten koulunkäynnin osalta kesällä muuttaminen on helpointa.
Otin aikoinaan pankista muutaman tonnin lainaa, millä ostin auton, mitä tarvitsin uudella paikkakunnalla sekä maksaakseni vuokravakuuden.
Puolessa vuodessa maksoin lainan pois. Se ei ollut sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Otin aikoinaan pankista muutaman tonnin lainaa, millä ostin auton, mitä tarvitsin uudella paikkakunnalla sekä maksaakseni vuokravakuuden.
Puolessa vuodessa maksoin lainan pois. Se ei ollut sen kummempaa.
Sait varmaankin jatkaa tuon puolen vuoden jälkeen töissä? - Toisaalta nämä lienee niitä arvostus kysymyksiä. Jos on parin tonnin nettopalkka niin onko valmis muuttanaan vieraalle paikkakunnalle, ostamaan auton ja maksamaan takuuvuokrat ja ottamaan niitä varten lainaa, jos töitä tarjolla puoleksi vuodeksi vai jatkaako työttömänä ja toivoen ja ja yrittäen löytää vähän, edes lähtökohyaisesti pidemmän työsuhteen, jossa saisi jatkaa vielä koeajan jälkeenkin.....
Kannattaa kysyä ulkkiksilta. Ja ovat vielä tulleet maapallon toiselta laidalta. Miten osasivatkin.
Entivanhaan otettiin lainaa, jota sitten työtuloilla maksettiin pois. Nykyään en tiedä kun olen hyvin vanha.
Vierailija kirjoitti:
Entivanhaan otettiin lainaa, jota sitten työtuloilla maksettiin pois. Nykyään en tiedä kun olen hyvin vanha.
Kyllä sitä nykyäänkin saatetaan ottaa ja sen turvin muuttaa työnperässä mutta toisaalta ollaan sen verran mukavuuen halusia, että halutaan uskoa tai luulen, että useammat haluavat uskoa ja varmsitua siitä, että töitä olsi varmuudella niin paljon, että saisi maksettua "yönhankkimiskulun" pois. - Asiaa mutkistaa, jos on kumppani tai lapsi(a) tai molemmat, jolloin toivosim että heilläkin olisi hyvä elää ja olla - oli tuo paikka sitten se mihin muuttaa työnperässä tai eripaikka, jossa käy vain silloin kun töitä ei ole, jos aina silloinkaan. Jos työpaikka sijaisteen vaikka Kemissä, niin ei sieltä välttämättä jaksa lähteä käymään ihan joka viikonvaihde katsomaan kumppania ja lapsia jos je asuvat Tallinnassa tai vaikka vain Hämeenlinnssa.
Ruotsissa työnvälitys maksaa matkat jos on työhaastattelu toisessa paikassa. Menkää Norjaan, siellä tienaa hyvin ja saatte hyvät eläkkeet jo kun olette 4 vuotta tehneet töitä .Siellä minunkin exä on lentokentällä töissä ja tienaa tosi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kysyä ulkkiksilta. Ja ovat vielä tulleet maapallon toiselta laidalta. Miten osasivatkin.
Rahalla pääsee. Ei sieltä köyhiä ja heikkoja tule, kun pelkkä matka on kallis ja vaarallinen.
Joo paitsi, ettei sitä lainaa köyhä työtön nykyään saa
Vuonna 2009 asuin Jyväskylässä ja olin työtön. Kävin työhaastattelussa Helsingissä. Matkat maksoin itse, mutta sain silloiselta Työvoimatoimistolta matkakorvauksen, kun olin pyytänyt haastattelun tehneeltä henkilöltä kuittauksen.
Kaksi kuukautta myöhemmin muutin työn perässä Helsinkiin. Muuttoavustuksena sain 4kk:n ajan työmarkkinatukea.
Olen varmaan harvinaisen älykäs otus kun olen tajunnut miten sitä rahaa saadaan muuttokuluihin. Ensin olen ottanut lainaa, ihan kuten kaikki normaalit ihmiset, sitten olen tehnyt töitä, että olen saanut lainan maksettua. Olen tehnyt lisää töitä, välillä kahdella tai kolmella työnantajalla, että olen saanut säästettyä puskuria. Sitten kun tulee taas ajankohtaiseksi muuttaa niin olen ottanut puskurista. Sähän olet töihin menossa niin en ymmärrä, että miksi veronmaksajien pitää maksaa sun muuttosi?