G: Mitä arvoja haluat lapsesi oppivan?
- Liian kiltti ei saa olla, mutta ei myöskään röyhkeä.
- Omat mielipiteet ovat tärkeitä, ja niitä saa ilmaista, mutta kunnioittavasti.
- Toisen psyykkistä ja fyysistä koskemattomuutta (kuten myös omaa) pitää vaalia.
- Maailma on pieni kylä, jossa kaikilla on oikeus onneen.
- Vihreät ja humanistiset arvot ovat tärkeitä.
- Negatiivisiäkin tunteita saa ilmaista, mutta rakentavin keinoin.
- Elämässä pitää olla myös hassuttelua ja iloa, vaikka elämä ei aina olekaan helppoa.
- Köyhä saa olla, mutta ei avuton!
Kommentit (4)
Heikompaa autetaan.
Jokainen ihminen on laulun arvoinen. Ja jokainen eläin myös.
Hyvä yleissivistys, kulttuurin arvostaminen ja elämästä nauttiminen karvoineen hampaineen kuuluu myös meidän arvoihin.
Olen yh, joten opettanut myös, että naiset on viksumpia, mutta ei saa kertoa miehille! Josta isäni oli täysin pöyristynyt! Tämä keskustelu lähti siitä kun tyttäreni mietti, että voiko nainen olla palomies.
Nainen voi olla mitä vaan vastasin, paitsi isä. Kun lapsi kasvaa ajattelin kertoa myös, että lesboperheissä toinen nainen voi olla melkein isä....
samaa aion lapselleni opettaa sillä erolla, että opetan kyllä että jos jotain haluaa sen saa röyhkeästikin hankkia! En tarkoita tällä varastamista tai muuta lainvastaista, vaan sitä, että jos esim. kaveri kertoo jostain työpaikasta ym. johon aikoo hakea, sinne voi hakea myös itse ja olla onnellinen jos sen saa.
Minä olen näet itse sellainen että ottakaa te kaikki muut ensin ja nyt lähes 30 vuotiaana olen tajunnut mitä olen oikein elämässäni tuon takia menettänyt ja päätin että tämä akka alkaa vaatia/ottaa/etuilla ja olla mahdollisimman ilkeä.
Enää ei edes mummelit " pelkän maitopurkin" kanssa pääse jonon ohi maksamaan 5 senttisillä ja ottamaan vielä muutama kymmentä riviä lottoa...
* hyvät käytöstavat
* jos vääryys tapahtuu, suu on olemassa siksi, että siitä voi sanoa ääneen
* auta aina heikompia
* nainen ei ole heikompi astia
* ihminen pystyy vaikuttamaan omaan elämäänsä
* terveelliset elintavat
* jokainen ihminen on arvokas, syrjintä on väärin
* jokaisen kynnelle kykenevän tulee hankkia oma elantonsa itse
* nainen on kokonainen yksinäänkin
* luontoa tulee suojella
* nauti elämästä
Ei tuossa nyt koko listaa ole, mutta jotakin.
" Work like you don' t need the money, love like your heart has never been broken and dance like no one' s watching." -Jennifer Love Hewitt-