Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*SYYSKUUN SISSIT loppuviikko vk 8 to>*

22.02.2007 |

Aloitetaanpas nyt jo loppuviikkokin...

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se dolpperi maksaa nyt alessa 69¿.

http://www.kuuntelevauvaa.fi/tilaus.php

vähä tekis mieli itsekkin ostaa.

Mun pitää kanssa kommentoida vauvan liikkeiden tuntemista.Viime iltoina nukkumaan mennessä tuntuisi siltä ku joku möyrisi mahassa.

Mutta en voi olla sata varma,että kyseessä on vauva.Vaikka tosi ihanaa olis kuvitella niin.

Mulla oli ennen raskautta niitä haamu potkuja,mutta ne tuntu ylempänä mahassa eli navan korkeudella ja yläpuolella.

Tokasta tunsin liikkeet jo rv 13 alkaen.Pojusta en muista,mut aika aikaisessa vaiheessa.

olin liian pitkään syömättä ja nyt tuli vähä huono olo.Kai sitä pitäis käydä syödä jotain lisää ku tuntuu ettei jugurtti auttanu.Tai sit vaan kestää ennen ku verensokeri nousee.

Vierailija
22/43 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä juuri sain aamiaisen niellyksi. Olo on edelleen ihan huolestuttavan hyvä eli ei kauheasti oireita. Vatsasta täällä on puheltu. Itsellä vatsa on aamuisin kohtuullisen " lättänä" , mutta iltaisin kuin ilmapallo. Joku puhui " raskausrinnoista " tms. eli toisin sanoen verisuonia näkyisi pinnassa. Siihen olen itsekin kiinnittänyt huomiota, sillä itsellä verisuonet tuntuvat kulkevan aika piilossa ja nyt niitä näkyy selvästi rintojen päällä. Esim. neuvolassa ei meinattu saada verta taipeesta tulemaan millään. Ja ei ole mitään miellyttävää sitten sellainen " lypsäminen" , kun olen piikkikammoinen ihminen.

Mutta aurinkoista päivää kaikille ja hyviä vointeja!

Papu rv 11+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, viikon viimeinen työpäivä ja pääsee taas viikonloppuna nukkumaan päikkäreitä :-) Ovat mulle kyllä in ja pop tällä hetkellä -joka viikonloppu olen kuopuksen vieressä nukkunut päiväunet, kyllä nukkuminen on ihanaa!

Yritän vähän vastailla galluppeihin, kun olen tosi huonosti taas tällä viikolla ehtinyt lukemaan mitään.

MASUN KOOSTA: eilen mun piti mitata se, mutta unohdin :-/ Mutta siis on jo kasvanut, koska mieskin sen on jo huomannut. Normaalisti mulla ei ole vatsassa ' ylimääräistä' . Töissä olen vielä tavan housuissa ollut, mutta kyllä ne iltapäivällä alkaa jo ahdistamaan (tällä hetkellä mahtuu yhden farkut, joissa vyötärö on tosi alhaalla ja niitäkin joudun pitämään ilman vyötä, niin löpöttää ikävästi persauksissa). Mammahousuissa vetelen sitten kotona. Mä kun en ole vielä töissä kertonut tästä raskaudestani, niin ajattelin paljastaa uutisen vasta np-ultran jälkeen. Se olis sitten vajaan 2 vkon päästä...

RINNAT: mulla on ihan selvästi kasvaneet, ovat painavat, verisuonet pullottaa ja nännialue tummuu. Ja senkin on kyllä mies huomannut :-)

VAUVAN LIIKKEISTÄ: mähän kävin viime viikon torstaina ultrassa ja masuvauveli liikkui siellä jo ihan selvästi, lääkärikin sanoi, että liikkeet näkyivät hienosti. Esikosta tunsin liikkeet rv 20, kuopuksesta rv 16. Tästä en tiedä, vielä en niitä tunne...vaan olishan se ihanaa :-) Yksi ystäväni tunsi liikkeet jo viikolla 11+, joten on se mahdollista. Ja just tuollaista kuplintaa, ei mitään selkeitä potkuja vatsan päällä. Iiks, voi kun tuntisin ne liikkeet pian!!!!!!!!!!!!!!!!!

KERTOMISESTA: mä en ole vielä kertonut töissä, ajattelin tosiaan odotella siihen np-ultraan. Eipä me kyllä kovin monelle muullekaan olla kerrottu, läheisin ystäväni tietää. Vanhemmillekin ajateltiin kertoa vasta np-ultran jälkeen. Aikasemmissakin raskauksissa olen töissä kertonut vasta rv 20 ja 19, mutta nyt tämä kumpu alkaa olla jo sen verran iso, että paljastun kyllä jo ennen sitä :-) Vaan eipä tuo haittaa. Mites muut, joko olette kertoneet esim. töissä?

Omaan napaan ei muuta ihmeellistä sitten kuulukaan. Tänään aamulla oli taas aika paha olo, kun en ennen töihin tuloa ehtinyt syödä...mutta nyt on taas kupu ravittu ja olo ihan ok :-) Muutenkin kaikki hyvin!

-Ultsi + Lahja 11+2 (nlan mukaan)

Vierailija
24/43 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo toinen aamu putkeen kun ei pahaaoloa ole ilmaantunut. Tosin flunssa on iskenyt päälle täydellä teholla, plaah. Vanhempi poika on kanssa kipeenä, kuopus vielä terveenä.

MASUSTA: on pullahtanut jonkin verran. Tosin hassusti nuo " löysät" alavatsalta ovat nousseet ylemmäs vauvan tieltä. Sellaiset matalavyötäröiset housut menee vielä kiinni ihan ok. Mieluummin tässä kotioloissa kyllä verkkarit jalassa kulkee.

LIIKKEISTÄ: Kuopuksesta mies tunsi liikkeet vatsan läpi jo rv 15. Itse tunsin silloin liikkeet n. rv 12-13, en muista tarkalleen mutta hirveän aikaisin kuitenkin. Nyt tuntuu joskus iltaisin kun makaa kyljellään sellaista pientä tönimistä. Ultrassa ollessa vauva oli varsin rauhallinen, liikkui kyllä mutta ei ihan hirveästi.

TYönimeksi on vakiintunut mölliäinen. Nimiäkin on jo mietitty ja aika varmalla pojalle nimi olisi keksittynä. Tytölle on pari vaihtoehtoa.

Nyt meen selvittelemään noiden kahden pojanvintiön tappelua ennen kun joku loukkaa.

Minttupipsa ja mölliäinen rv 11+4

Vierailija
25/43 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

apinaemon masugallupiin: Mulla siis kolmas raskaus, toinen onnistunut (tuulimuna tuossa välissä). Masu on jo melko selvä, pari viikkoa olen äitiyshousuissa kulkenut, kun tavalliset ei mene enää mitenkään mahan kohdalta kiinni. Ulkopuolisetkin on jo huomanneet kummun, ei ole kyllä tarvinnutkaan yrittää peitellä onneksi.

rakkausvauva: Ihanaa, että jo liikkeitä tunnet! Ja noin aikaisin. Mäkin odotan liikkeiden tuntumista jo innolla, saas kattoo, koska alkaa vipellys. Esikon kanssa tunsin ekat liikehdinnät jo rv 11+ pari kertaa ja sitten rv 15-16 alkoi säännöllisemmät. Eli ei kai tässä enää kovin kauaa tarvi odottaa?! Voi, olis niin ihanaa jo pian tuntea ne! Tosin en tiedä, missä istukka on nyt. Viimeksi oli takaseinässä. Ja eikös ne liikkumiset ala jo joskus 10+ viikolla (dumleko sitä kyseli?), aluksi niitä on vaan vaikea tuntea, kun pienellä ei yleensä ole kovasti voimaa. No ainakin tiistaina, rv 9+2, meidän Sintti teki ultrassa jo jotain nykiviä liikkeitä silloin tällöin.

outs@lle onnittelut hienoista ultra" löydöksistä" !

peikkoäet: Mäkin kokeilin niitä Lindexin pillimallisia äippähousuja. Näytin ihan naurettavalta - persii levis kaksinkertaiseksi ja maha oli iso pallo. On mulla joskus pillejäkin ollut, aika pitkä ja suht hoikka olen, mutta ei ne kyllä tähän olotilaan käy mun vartalolle ollenkaan.

Oma napa: Tajusin, että mulla on tänään tasan 7 kk laskettuunaikaan. Tuntuu vielä pitkältä ajalta, mutta sitten kun järjesteli kalenteriin kevään ja kesän töitä ja kaikkea muuta, mitä pitäis tehdä, se äitiysloman alku tuli aina vastaan tosi nopsaan. Heh.

Tuutupii ja Sintti rv 9+5

Vierailija
26/43 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla jouduin viemään siis uuden pissanäytteen kun sen edellisen ryssin, plussat oli proteiineissa ja leukosyyteissä. Johtui siis siitä ettei ollut neljää tuntia rakossa ja näyte oli tosi vähäinen ja näin kun sinne vielä lorpsahti valkovuotoakin, yök.

No, tämän aamuinen oli ihan ok ja soitin myös Jorviin siitä viime viikon testistä jonka ottivat ja se oli ihan ok. Ainut yllätys oli se että luulin että ottivat ainoastaan papan ja täti lateli sieltä että myös klamydia testi näyttää puhdasta. Arvatkaas meinasinko nielaista kieleni :) Olisi ollut kiva tietää että tuollaistakin testaavat tai epäilevät. Nämä testit siis tehtiin koska kohdun suulla oli jotain " rakkuloita" / solumuutoksia joista se irtoveri silloin viime viikolla kuulemma tuli. Toinenkin lääkäri juoksutettiin katsomaan hassua kohdunsuuta. Eipä naurattanut kyllä silloin eikä kyllä vieläkään. Jotta sellaista shokkihoitoa!

t: Typykkä testatusti turvallinen :)

Vierailija
27/43 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

typykkä:kättärillä ainakin on tapana aina ku menet päivystys potilaana polille kun raskauden aikana on jotain häikkää niin ottavat klamydia testin.

Itse kävin pojua odottaessa taysin päivystyksessä ku tuntu että vauva meinaa tulla ulos pienillä viikoilla.Sillo mulla kanssa otettiin kohdun suulta kaikki mahdolliset tulehdus testit ja klamydia.

Itsellä vähä sama tuntemus ku neuvolakäynnillä kuulin verikokeiden tulokisa ja lopuksi totesi että ei ole HIV:tä.Se siis yllätti ku se testattiin ilman että siitä kerrottiin mulle.

nyt ajatus katkes ihan kokonaan..en muista mitään mitä piti kommentoida.

NO lähetän ja jatkan uudelleen.....

AuringonTytär rv 11+5

Vierailija
28/43 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitanpas nyt minäkin muutaman rivin.. Ollut kiirusta näin lomalaillessa ettei ole liiemmälti ehtinyt..

Juri tuossa heräsin " päiväunilta" .. Väsyttää niin vietävästi.. Tää loma taitaa tehdä laiskaksi.. =) No, ensi viikolla taas reippaana töihin..??

Oli ihan laitettava viestiä Typykälle, että mulla oli viime raskaudessa viikolla 22 veristä vuotoa, jota sitten tutkittiin.. Kohdun suulle oli ilmestynyt jostain kumman syystä joku haavauma, ehkä revennyt kohdun kasvaessa, mutta lopullista syytä en saanut tietää, liekö kukaan muukaan.. Sitä tutkittiin ja eipä tuolle silloin voitu tehdä mitään.. Hoidettiin sitten jollain rasvauksilla synnytyksen jälkeen.. Mutta ei kyllä hymyilyttänyt silloin kun sitä raskaana ollessani ronkittiin..

Mutta nyt lähden kebabille..

Huomenna se sitten alkais viikko 11..

Vierailija
29/43 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli uusi yritys...äskeinen viesti ehti hävitä jonnekin ennen kuin sain sen edes kirjoitettua valmiiksi.

Olipas mukava lukea muiden samassa tilanteessa tallaavien kuulumisia.

Vaikka tämä onkin jo neljäs raskaus, ja " kaikki" on periaatteessa tuttua, niin silti kummasti poistui muutama itsesyytös väsymyksen ja saamattomuuden suhteen=).

Pahoinvointi on jonkin verran helpottanut, mikä on aika omituista -sillä muistelisin, että aikaisemmissa raskauksissa sitä on piisannut rutkasti pidemmälle. Välillä on pieni huoli käynyt mielessä, mutta sitten taas valtaa sellainen oksetus ja kuvotus, että sitä vakuuttuu kaiken olevan hyvin.

Tyttö- vai poikaolo? Kaksi tyttöä ja yhden pojan raskauksien jälkeen kallistuisin enemmän pojan puoleen. Tyttöjä odottaessa on tehnyt enemmän mieli hedelmiä ja sukklaata nyt taas samoin kuin viime raskaudessa himoitsen kaikkea rasvaista ja suolaista. Tosin poikaa odottaessa oli todella paljon huonompi olo kuin tyttöjä odottaessa -nyt taas tuntuu, että olo olisi paranemaan päin, eli se seikka ei sitten menisi samaa kavaa viime raskauden kanssa. Ei finnejä eikä ravoittuneita hiuksia. kuten tyttöjä odottaessa. On se poika=).

Kebabista oli puhetta. Olen jo muutaman viikon ajan himoinnut kebabia, mutten ole vielä yhteenkään päässyt käsiksi=(. Mutta siinä on tavoitetta loppuviikolle=).

Masun koosta; yhdet vanhat matalavyötäröiset farkut mahtuu, muut ei mene lähellekään. Kuopuksen syntymän jälkeen annoin kaikki raskausvaatteet ( ja vauvanvaatteet) pois, joten kai tässä pikkuhiljaa pitäisi äitiysvaatteita taas jostain haalia kasaan.

Nyt pitää palailla taas tänne kotirintamalle....

Tänään taitaa olla rv 10+1

Vierailija
30/43 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla ihan kommentoimaan kun alkoi naurattamaan peikkoäet:in ja tuutupiin kommentit noista Lindexin äippähousuista =) Itse kävin tänään kans katsomassa siellä housuja enkä alkanut edes kokeilemaan kun olivat niin pillejä!! Ja se oli kyllä käsittämätöntä että siellä oli kaikki farkut noita kapeita!! Sama oli H&M:ssä, yhdet toisenkaiset materiaaliltaan sit löysin kyllä eivätkä olleet pillit ;)

Kiitos Tuutupii onnitteluista :)

Kyselisin teiltä muilta joilla jo useampia lapsia, joudutteko hankkimaan isomman auton kun tulee uusi perheenjäsen? Me todennäköisesti, tänään käytiin jo vähän katsastamassa vaihtoehtoja.

Mut nyt lapset nukkumaan.

Öitä!

outs@

Vierailija
31/43 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hainpa postista samalla tilaamani äippäpökät.. Vetäsin ne heti päälle.. Tälläiset mustat mukavat kotipöksyt.. Hinta taisi olla vain n. 15 ¿ joten suosittelen.. Ei enää nuo omat housut mene..

Autoista joku kyseli.. Meillä on 7:n hengen auto nyt.. Mutta kun tämä on minulle neljäs lapsi, miehelle kolmas ja MEILLE eka yhteinen, auto periaatteessa pieni.. Mutta sillä mennään, sillä miehen aikaisemmat lapset vain joka toinen viikonloppu ja lomilla..

Nyt sohvan nurkkaan töllöä katsomaan uusissa mukavissa pöksyissä massu täynnä.. =)

Vierailija
32/43 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli näin pitkä ajatuskatko;) no ei vaan....tuli sitte vieraita ja mies tulikin yllättävän aikasin kotiin ni lähdettiin kappoihin.

Harmi vaan että se Lindex jossa kävin ei myyny äippävaatteita.KappAhlissakin oli vain äitiyshousuja kahta mallia.

Piiu: mistä sä tilasit ne housut?

Autosta:miehen leasing auto vaihtuu kevällä/kesällä ja sillo tulee mazda 5 seitsemän paikkaisena. Meille siis tulee neljäs lapsi.

Mun pommi jolla ajelen oman ajoni on pakettiautosta tehty 9 paikkainen bussi.Jotenki sellanen olo että olen tästä kirjottanu tänne.

Mihin muualle kirjoittelette?

Alussa kirjotin suurperhe pinoon ku en vielä tienny LA:ta.Mutta nyt vaan tähän pinoon ku kaikki mennään niin samoilla viikoilla.

Siinä sittely pinossa on linkki yahoon yhteisöön.kuinka moni kirjottelee siellä?

Mä en ole koskaan yahoon yhteisöstä tykänny ku ne on jotenki niin sekavia.Msn:llä olen muutamassa yhteisössä.Ne on selkeitä ja niitä voi muokata kivastivähän omannäköiseksi.

Jos innokkaita löytyy niin voin perustaa msn yhteisön joka olisi vain jäsenille.Vähän harmittaa ku täällä pystyyy ihan kuka vaan lukea meidän kirjoituksia.

Katsokaa esim viesti ketjua sulussa numeroita.Eka numero on viestinnumero ja toka luku on se kuinka monta kertaa viestiketjua on luettu!!!

mä palelen nykyään iltaisin tosi paljon.Äskönki piti mennä takan eteen seisomaan.Silti olin kananlihalla :O

mut nyt kurkkaa sähköposti

öitä

Vierailija
33/43 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Ilmoittaudun mukaan uutena, jos vielä odottajiin mahtuu lisää? Olen ollut enemmänkin " taustajoukoissa" nämä aiemmat kuukaudet ja nyt eilisen ultran vahvistamana uskaltauduin joukkoon mukaan. Töissä meillä on niin suojatut yhteydet, etten pääse siellä sisään kirjautumaan ja kotona ei yleensä enää pitkän päivän jälkeen jaksa koneella istua, mutta lukemaan olen sentään päässyt:) Tietoja sen verran, että olen itse 22 v., mieheni 28 v. ja ensimmäinen lapsi tulossa, laskettu aika 19.9.07.

Eilen kävin siis yksityisellä ultrassa, koska en saanut mielenrauhaa 15 päivän välein tulleiden vähäisten vuotojen vuoksi. Neuvolasta sanottiin, että on normaalia, mutta itse oli pakko päästä tarkistamaan. Koko vastasi viikkoja, sydän sykki ja kaveri heilutteli molemmilla käsillään meille kohdusta:) Oli kyllä niin helpottava ja hellyyttävä näky.

Nyt näin pikaisesti ilmoittauduin, mies tuli juuri iltavuorosta töistä. Kun pääsen vähän juttuihin mukaan paremmin, niin helpompi kommentoida myös muiden juttuja.

poklo + papu rv 10 + 2

Vierailija
34/43 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

UUSILLE tervetuloa; kyllahan tanne mahtuu!

Tuosta yhteisosta, en taida ainakaan viela tulla mukaan jos sellaisen ' availette' ; kirjoitan yhteen yahoo-yhteisoon (suurperhekuumeilijat; suljettu uusilta) ja vauva-lehden kanssa sitten tanne Sisseihin, suurperheisiin, ex-haahuihin silloin talloin ja haavepuolen 60-lukulaisiin! Onhan noita muitakin ei niin saannollisesti kommentoitavia palstoja, kuten Syystoiveet ja Clomistit, mutta niihin harvemmin... Aikanaan kuumeilijana tulikin enemman kirjoiteltua, nyt odottavana paljon vahemman... ei ole jotenkin samanlaista ' tarvetta' kirjoitella...

Mullekaan ei enaa aikoihin ole mahtunut omat farkut (lantiopoksyista en tykkaa) ja nyt onkin miehen farkut kaytossa kun jonnekin menen, eilen huomasin etta jopa ne alkaa illansuussa ylimmasta napista ahdistamaan! Pitanee kumminkin ostaa ainakin yhdet housut... kesalla taalla on niin kuumaa ettei paljon tarvii miettia mita nuttua pistaa paalle, hamelinjalla enimmakseen!

Kun aikanani kaikki vauva- ja odotusvaatteet annoin pois, ja takaisinkaan en niita saa kun tytteli odottaa toistaan parin kuukauden etuajalla meikalaisesta, niin minkas teet! Miehen siskolta tulee vauvan vaatteita, ja muistaakseni silla on jokuset ododtushousutkin, olen kylla hanta hiukan pidempi katsotaan milta nayttaat paalla: ja elakoon Kirppari! Sielta onneks loytyy mita vaan!

Ja kesan juhlavaatteita onneks on, tana vuonna meilla on vaikka kuinka monet haat kun olen viimeisillani!

Mutta voikaa hyvin jne

- levinia ja Hope rv 11 -

Vierailija
35/43 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan viettää tänään laiskan äidin kotipäivän ;D Herättiin kyllä ennen 8 tytön kanssa, mutta edelleen yökkäri päällä velmuan. Oon vaan SYÖNYT koko aamun - niin kauhia nälkä mukamas ja tuo nakkikeitto maistuu jotenkin fantastiselta. Himonsa kullakin, kebabia, nakkikeittoa, mitä muuta :)

Toivottavasti siellä H&M:llä nyt olis edes jotain varteen otettavia äippävaatteita! Oon kaiken toivon pistänyt sen varaan. Pieni kun on niin valinnanvaraa ei monessa paikassa ole.. Ens viikolla mennään siskon (rv 37+) kanssa shoppailemaan ja jätetään lapset ukoille!

Nii joo oonhan mä jo tilannut muutamia vaatteita (H&M ja missymom.net) - et sitä kautta ainakin hennesinkin vaatteet olleet kivoja - mutta se liikkeen valkoima voi olla jotain muuta.

Pienenä vinkkinä! Paidat, ainakin mulla on ärsyttäviä tässä vaiheessa kun äitiyspaidat vielä isoja, mutta omat tuntuu jo nousevan niin että jenkkikset vilkkuu ;) Löysin helpotuksen kerrospukeutumisesta - Ostaa vaan pitkiä toppeja (jotka on kai joku in-juttukin, kun joka paikassa niitä myydään).. Hennesiltä just tilasin hintaan 4,40e/kpl ja oli laadultaankin onneks tosi hyvä - niitä aion hommata lisää erivärisinä.

Housuista menee vielä farkutkin, kun matalavyötäröisiä ovat. Mutta yhä useammin vetäisen kotipökät jalkaan.

Yhteisöistä - Itse en käy niissä kirjoittelemassa, ihan siitä syystä että meidän koneella niihin ei pääse kirjautumaan tai jotain.. Joskus yritetty. Muutenkaan mua ei kauheesti haittaa vaikka joku oiskin kiinnostunut lukemaan näitä juttuja :) Käyn itsekin monia pinoja aikani kuluksi lukemassa. Oishan se kyllä ihan jo kuvien laittamisen takia kivempi.

Palaillaan!

Dumle (rv en nyt muista) 10+ jotain

Vierailija
36/43 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on ollut keskustelua äitiysvaatteista,autoista,raskaudesta kertomisesta...

AUTO on meille todella ajankohtainen aihe.Viime torstaista saakka ollut monia 7-paikkaisia autoja koeajossa.Tänäänkin varattiin yksi viikonlopun yli Opelilla ajeltiin aamupäivä ja nyt sitten juuri vaihdettiin Kia:an joka on paremman tuntuinen ja hinnaltaa (verotusarvoltaankin edullisemmasta päästä,kun o työsuhde auto)seat oli myöskin hyvä.Kohta lähdetään sillä kiialla ajelulle..

Tarvitaan isoauto kun mulla on 2 lasta entuudestaan ja miehelläni 1 jokavierailee joka toinen vkl.ppu ja tietty lomilla yms ollaan koko poppoo tienpäällä joten tilaa tarttee.

Nonnii,mies ilmoitti et nyt lähdetään joten jatkankin sitten muista aiheista tuonnenpana.

Vierailija
37/43 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen lukenut viestejä, mutta ei uskaltanut ennen kirjoittaa kun olen varmaa että siellä masussa joku on. (Anteeksi jo etukäteen kirjoitusvirheet, kotoisin virosta...)

Olen 29v ja mies 37v, toista lasta odotellaan. Esikoinen 11kk. Eilen oltiin neuvolassa ja kätilö ehdotti sydänäänien kuuntelua. Kyllä siellä se sydän sykki ja tuntuu nyte siltä että uusi vauva tulossa. Omien laskelmien mukaan LA 24.09, mutta neuvolassa saatin LA 17.09, kai se sitten ultrassa (joskuks viikolla 17-19) selviää mikä on oikea aika.

Olen aika pitkä, joten omat vaatteet käytössä. Esikoisen kanssa ei ollut käytössä yhtäkään äitiysvaatetta, maha oli sen verran pieni että naapurit varmasti ajattleivat että vauva on adoptoitu... Kyllä illaksi turpoa maha nyte ennemmän kun esikoisen kanssa. Ma myös syön myös paljon, on niin etoava olo ja koko ajan on pakko napostella jotain.

Auto on farmari, en tiedä minkälaisen pitäis hommata että sinne mahtuis kaksi iso persoona, kaksi vauva ja iso koira. Jo nyte on Virossa käytäessä suksiboksi katolla ja ei ole kyllä yhtään ylimääräistä tila.

kewa ja toukka 10+5

Vierailija
38/43 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka taas.

Nyt on siis kia koeajettu ja kivalta vaikutti:)

Äitiysvaatteista: Mullaon siis jo pitkään ollut kehissä äitiysvaatteet kun tuo masu ollut turvoksissa heti plussaa näyttäneen testin jälkeen(niinkuin aiemmillakin kerroilla).Mä kävin aika pain H&M:ssä ostamassa sellaiset beiget housut jota voin käyttää nyt töissä ja keväällä ja kesälläkin ajankohtaiset.

Käytiin pari viikkoa sitten ruotsissa ja sieltä ostin myös lappuhaalarit,ne on tosi kivan malliset,paremmat kuin mitä olen aikaisemmin käyttänyt.Kokeilin myös pilli-mallisia kivan harmaita farkkuja ja voi elämä miltä näytin:=O,kauppaan jäivät:)

Koti oloissa mulla on paremmataikansa nähneet mustat gollegehousut.

Kertomisesta:Koska mun masu siis heti niin pömppö ja muutenkin tavallista vetelämpi heti alusta alkaen kerroin työkavereille heti ja pomollekkin samaisella viikolla.Olisi ollut vaikeaakin peitellä raskauttaan kun sitä niin pitkään toivottiin ja ilmi se olisi tullut kuitenkin josvaikka keskenmenon takia olisin joutunut sairikselle.Onhan tuo vaara vieläkin mutta onneksi mahdollisuus jo paljon pienenpi kun viikkoja " Jo" 12+3.

Auto:sta jo aiemmin kertoilinkin joten uusi auto laitetaan tilaukseen ens tiistaina ja toimitus aika on 3kk.

oma-olo:On tällä hetkellä ihan jees.huono-olo ja päänsärky iskee heti jos en muista syödä.Se tässä vain ihmetyttää ja V...ttaa kun olen ihan tuuliviiri.Välillä tosi kireä ja sitten yht´`äkkiä itkenkin joka asiasta.Normaalisti kun olen ihan cool:)Ei ole ollut tällaista aiemmilla kerroilla.Väsymys iskee myös päälle kuin napista painamalla oli kellonaika sitten mikä vain.Työpäivän jälkeen kaadun sovalle ja vaikea siitä on sitten enään nousta.Odottelen vain että jaksaisin aloittaa uimisen ja (tai) mamma-jumpan....

Auringon tytär:Kiitos doppler vinkistä.täytyy tässä harkita ostoa.Ainut mikä jarruttaa ylimääräisiä hankintoja on 2kpl hevosia jotka ovat nyt raskaus ajan hoidossa ja varsin kiitettävä summa lähtee hoitajille tilistäni joka kuukausi:(

Mukavaa lauantaita kaikille.Kohta painutaan saunaan miehen ja hänen tyttärensä kanssa.Omia pikkuisia kova ikävä sillä toinen lomailee nyt isällään ja toinen siskoni luona belgiassa;(

Vierailija
39/43 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippii, tänään on juilinut vatsasta, joten on taas vähän " uskottavampi" olo. Autoista täällä on ollut kovat keskustelut. Me vaihdoimme juuri Avensiksen farkusta Volkkarin farkkuun ja sillä pärjäämme tulevaisuudessakin loistavasti, koska meillä ei ole lapsia ennestään eikä ehkä tämän jälkeen tulekaan. Hurjalta kyllä kuulostaa nuo perheet, joissa enemmän lapsia. Jossakin ketjussa joku kertoi perheestä, joilla oli jo kolme alle kouluikäistä lasta ja sitten oli käynyt " vahinko" , josta tulossa kolmoset. Millä ihmeellä sellaista porukkaa kuljettaa - linja-autollako? :)

Tänään ystäväni sanoi, että nyt minulta kyllä jo erottaa vauvamasun :) Onneksi vielä yhdet normaalihousut mahtuu jotenkuten.

Joku mainitsi, että saattaapi pinna olla aika herkässä näinä aikoina. Itse olen leppoisa kuin mikä näin raskausaikana, mutta jos pimahdan, niin aika nopea on " kiihtyvyys nollasta sataan" . Eilen meni hermot mieheeni, kun tässä pitäisi kovasti jo suunnitella tulevan omakotitalon sisustusta budjetin tarkistamiseksi tähän päivään. Mies väitti, että minä en tee asian eteen mitään vaan ainoastaan hän. Ja oli kyllä niin epäoikeudenmukaisesti sanottu, että meikäläisellä keitti heti ja oikein kunnolla. Mies lähti hetkeksi kauppaan ja soitteli sitten varovasti matkalta, että joko uskaltaisi tulla kotiin :) Mutta kyllä tässä rakentamisprojektissa on niin paljon mietittävää ja tehtävää, että olen kyllä ikionnelinen, kun joskus pääsemme muuttamaan unelmataloomme.

Mutta nyt on pakko mennä vähän huilimaan, kun tuli syötyä sen verran paljon. Illalla menemmekin sitten vähän ravintolaan syömään, kun ei olla ehditty " hoitaa parisuhdetta" pitkiin aikoihin työ- ym. kiireiden vuoksi.

Hyvät viikonloput!

Papu rv 12+6

Vierailija
40/43 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille, mukaan mahtuu.. =)

Auringontytär: H&M: ltä tilasin nuo edulliset housut.. Otin ne housut kokoa L, akjattelin etteivät sitten ainakaan purista, ja nyt ne vielä vähän löysät on, mutta luulen että kohta ihan sopivat.. Hinta/laatu suhde kohdallaan.. Ajattelin myös tilata sieltä ne farkut kokeeksi, palautan sitten jos ei ole hyvät.. Oltiin tänään tuolla Ideaparkissa pällistelemässä ja kävin siellä H&M: llä, hirveän huonosti oli äitiysvaatteita.. Tyydyn siis postimyyntiin.. Parit masutuubit ajattelin tehdä itse, kunhan kerkeän kangaskauppaan..

Mies tuossa lämmittää saunaa.. joku kirjoitti siitä, kuinka palelee kovasti.. Sama täällä... Palelen aina muutenkin, mutta nyt on kyllä ihokarvat " tipinlihalla" koko ajan.. Villapaidat kovassa käytössä.. Lohduttaudun sillä, että kohta on kevät.. =) Ja kohta pääsee saunan lämpöön! Olen kova saunomaan.. Ehkä juuri tuon ainaisen palelun takia.. Nyt vaan raskaana ollessani en pysty löylyhuoneessa kauaa olemaan, kun tulee äärettömän huono olo.. Aikaisemmista raskauksista en moista muista, ja tilanne harmittaa mua kovasti.. Mutta eiköhän me siskot kestetä kaikki nämä kärsimykset, kun tiedetään miten ihana " palkinto" tästä seuraa??? =)