* Elokuun eloisten to-pe, vko8 *
Huomenta Elokuiset!
Linkki alkuviikkoon:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9645524&p=2&tmode=1&smode…
Kummasti hyvät yöunet auttavat myös väsymykseen, vaikka niistä rautatableteistakin taitaa olla apua.
Mukavaa torstaita. Viikonloppu on yhä lähempänä.. Kivaa!
Västis ja Taimi 14+6
Kommentit (27)
Hei!
En ole aiemmin kirjoittanutkaan. Mulla la 16.8. Kavin np-ultrassa 14+0viikolla ja turvotusta oli 2.5 mm. Riskisuhde down-syndroomaan oli 1:247. Sain siis tulokseksi " kohonnut riski" (raja 1:250). Onko syyta huoleen? Tietaako kukaan, selviaako tilanne rakenneultrassa? En asu talla hetkella suomessa, mutta palaan ennen synnytysta.
Aurinkoista mutta kylmää perjantaita! eikö sen pitäny ruveta jo lauhtumaan...?
Aattelin tässä pikkasen kirjoitella ku aina viikonloppuna ollaan niin menossa ettei koneelle ehdi lainkaan...
Tervetuloa Fazer mukaan! Valitettavasti itse en osaa kysymykseesi vastata , mutta ilmeisesti täällä on mahdollisuus lisätutkimuksiin kuten lapsivesipunktioon, jos en väärin sitten muista.
Hain just postin niin siellä pihalla odotti ihana ylläri...roskakuskeilla on jäänyt kamat hakematta tällä viikolla ja roskat pursuaa yli äyräiden ja sitä ovat sitten nuo ihanat haaskat käyttäneet hyväkseen ja levitelleet kaikki syömättä jääneet roskat pitkin pihaa...
Voi ku mää olen kateellinen teille jotka ootte saanu itteenne liikkeelle...onnea teille ehdottomasti!!! Tuntuu ettei itestä saa mitään irti..aina jos vähän on ylimääräistä virtaa niin sen kyllä joutuu käyttämään tän läävän siivoamiseen, vaikka yrität siivota kerran viikossa kunnolla koko huushollin (noin suurin piirtein ainaki), niin ei tarvi ku sen yhden päivän olla siivoamatta niin on taas niiiiiin paha siivo ku kukaan ei laita ottamiaan tavaroita ite paikoilleen :/ siis meillä ei tunnu tapahtuvan mitään ilman että mää vedän pulttia tai laitan itse kaikki pois...kait mää saan jo vaatia jotain noilta poitsuilta ku johan ne on 12v ja 7v...saanhan??? ku niiltä tulee sellasta palautetta että " aina mää joudun tekemään kaikki" siis häh???? miehen kontolle en viihti ja raaski jättää mitään ku tekee sellasta 12h päivää keskimäärin muutenki ja sitä paitsi tekemättähän ne jäis ku missä välissä se ne hommat sitte tekis? (anteeksi avautumiseni...sillä tänäänhän on se perjantai ja siivouspäivä...)
Pitää ruveta pakkaamaan, lähetään sukulaisiin viikonlopuksi..mitähän sitä pukis päälle, ku mies meinas ettei vaavista kerrota vielä ja kun se masu näkyy ihan selvästi...miehen ihana selitys mun mahalle olis että ME ollaan vähän lihottu...:) että silleen...
Ihanaa viikonloppua!!
Nani76 ja Vilperi 14+6 (uppista viikot taas vaihtuu huomenna:)
Olipa ihana tunne illalla. Mahassa oli selvästi Taimi hereillä ja tuntui perhosen siipien kutitusta. Istukan paikka on edessä, mutta enemmän oikealla puolella, joten vasemmalla puolella tunsin nämä liikkeet ja aikaisemmin myös pari tömähdystä. Täytyykin useinkin mennä iltaisin pötköttelemään ajoissa, jos voisi pian tuntea liikkeitä vaikka päivittäin. Ihana tunne! Vielä tässä on tyttöolo vauvan suhteen, vaikka olen myös koettanut sulatella ajatusta pojasta. Nimen voi sitten vaihtaa Taimista Versoksi, jos oikein tulee poikaolo.
Tervetuloa Fazer. En osaa myöskään vastata kysymykseesi mitään.
Västis ja Taimi 15+0
Liikkeistä : jotain olen tuntenut, mutta tuskin vauvan liikkeitä :oD Eihän se pieni vielä edes ylety koskettamaan pienen pienillä jalkaterillään kohdun seinämiä. Sitten vasta kun vauvan jalat ylettyvät koskettamaan niitä seinämiä voi tuntea liikkeitä. Toisella on vielä tilaa paljon telmiä ja kääntyillä massussa :o) Oikeita liikkeitä olen kaikissa viidessä raskaudessa alkanut tuntemaan istukan paikasta riippumatta n. rv 20+ Eli ei vielä kiirettä !
Kertomisesta : eipä olla siskoille (1, 6, 7, 9 ja 12v) vielä kerrottu mitään ja tuskin ihan pian kertoillaankaan. Vielä nuo ehtii hoputa siitä vauvasta ihan tarpeekseen. Eihän me kerrottu edellisestäkään ennen kuin vauva oli syntynyt ;o) Itsellä kun on noita keskenmenoja ollut ja kun odotin kuopusta niin silloin oli edelliskuisissa äiti, jonka lapsivedet menivät viikolla 19+ ja hän synnytti tuolloin enkelivauvan :o( Jotenkin huohahdan vasta kun rv 24+ on mennyt.
Joku kyseli 4D -ultrasta : meillä ei niitä tehdä, mutta kun ajaa reilu 200 km niin pääsee tuollaiseenkin. Edellisen aikaan käytiin viikolla 23 ja se oli ihan hyvä aika käydä. Nyt mietitään vielä et mennäänkö vaiko ei.
Väsymyshän tuo on vielä aivan mahdoton ja neljällä viidestä tytöstä on yskää + nuhaa. Itsellä nenä vuotaa ja kurkku on arka. Kiva kun vielä tänään oli lisänä 2 hoitolasta ja tyttöjen kavereita niin tuntui että en iltaan asti pääse, mutta tässä sitä ollaan :o) Mutta kyllä on ihanaa päästä kohta nukkumaan kun olo on varsin viluinen...
Huonoa oloa tuntuu vielä hieman riittävän, mutta onhan se vähentymään päin. Teetä en vieläkään pysty juomaan, mutta ruisleipä alkaa maistumaan joko maksamakkaralla tai sitten pelkällä voilla. Margariini oksettaa :o/
Mutta nyt katsomaan saivatko tytöt otettua iltapalaa kun alakerrasta kuuluu älämölöä
Rapuäiti ja rakas Lahjamme 16+3
Tähän aikaan illasta olen normaalisti ollut jo joko nukkumassa tai ainakin puoliksi nukkunut sohvalla mutta nyt on sellainen olo että voisi kukkua ylhäällä vielä vaikka kuinka. Mies on taas viikonlopun poissa ja tyttökin meni aikaisin yöunille joten harvinaista omaa aikaa tässä vietellään, ja netissä kuinkas muuten ;)
Aika monet heräilee yöllä mutta itsellä ei vielä ole tuota vaivaa tullut. Viime raskaudessakin alkoi muistaakseni vasta viimeisten kuukausien aikana ja toivotaan että nytkin käy niin.
Tytölle (3v.) ollaan kerrottu tulevasta pikkisisaruksesta ja odottelee hänkin jo kovasti koska vauva äidin masusta oikein tulee. Ja oli kertonut uutisen heti myös hoitotädille...
Jokos kaikki ovat muuten kertoneet uutisesta töissä? Itse olen kertonut lähimmille työkavereille mutta en usko että päällikkötaso vielä tietää (jos ei ole sitten tässä hiihtoloman aikana vuotanut) ja hyvä niin koska haluan kuitenkin itse kertoa uutisen. Mutta koska tiedän miten hankala on saada sijaisia ym. niin jotenkin on vaan tullut vielä lykättyä kertomista. Mutta ensi viikolla tuo taitaa olla pakollista koska mahakin on alkanut jo näkyä.
Liikkuminen on myös täällä jäänyt viime aikoina melko vähäiselle panostukselle mutta pääasiassa syytän siitä kyllä pakkasia ;) Viime raskaudessa tein päivittäin kolmekin kävelylenkkiä (koirien kanssa) ja viimeisen vielä puoli tuntia ennen sairaalaan lähtöä (suunniteltu sektio 40+2). Muutenkin lähes kaikki harrastukset pyörivät koirien ympärillä ja koska niihin kuuluu aina jossain metsässä tai kentällä rämpimistä niin hyvällä omallatunnolla en lisäksi edes mieti mihinkään jumppaan ehtimistä.
Mutta jospa majoittautuisi sohvalle hetkeksi ja sitten unille ettei ole aamulla kovin väsynyt kun tyttö on kuitenkin heti aamusta täynnä energiaa. Öitä!
Jav@ 14+3
Täällä liikkeet tuntuneet jo rv 14+2 lähtien päivittäin,nyt jo hyvin selvästi.
Rakenne-ultra on maaliskuun lopulla ja 4d ultraan mennään näil näkymin huhti-toukokuulla.Nyt 4d on tullut jo Jyväskyläänkin(Asutaan suht likellä Jyväskylää),mut ajetaan vartavasten kokeneemmalle ultraajalle Kuopioon.
Täällä on ollut kokoajan vahva tyttöolo,sykkeet olleet 150 kokoajan,kuten aiemmin syntyneillä tytöillä,pojilla on ollut sykkeet 130-140.
Kotidopplerilla ei oo tullut enää kuunneltua kun noin kerran viikkoon sydänääniä,kun liikkeistä tiedän kaiken olevan hyvin.
Vauvasta kerrottiin jo ennen joulua lapsille,nyt kuopuskin(1v7kk) taputtelee äitin mahaa,kun kysyy missä meidän vauva...Eihän hän nyt täysin ymmärrä,mut puhutaan päivittäin vaauvasta äidin vatsassa kuitenkin.
Ma on seuraava neuvola,saa nähdä joko mitataan sf-mitta,menee nimittäin taas tosi ylhäällä kohdunpohja,liikkeet on tuntuneet nyt useimmiten reilusti yli 10cm navan yläpuolella,sieltä sykkeetkin on kuuluneet viime aikoina useimmiten.
Oma olo on ollut loistava,ei väsymystä eikä minkäänlaista heikotusta tai ällöoloa.
Nyt nautitaan lasten kans hiihtolomasta.Itsellänikin koko viikko lomaa.
Lumina ja Lahja rv 17+1
ajattelin minäkin hieman kirjoitella enkä vaan lueskella. Vähä on motivaatio kadoksissa täällä töissä :o).
Sofia27: sanoit, et sykkeet (150) oli samat ku esikoisella - kumpi oli esikoinen? Mulla samat sykkeet ja ihan tyttö olo. Mulla esikoinen tyttö, mut en muista sykkeitä alkuraskaudessa.
Varasin juuri ajan 4D:hen. Otin sen vasta toukokuulle ku rakenne on kuitenkin maaliskuun lopussa. Vähä jännittää. Tarttis nyt vaan päättää haluaako sitä tietää sukupuolen. Mukava se oli kyllä saada tietää vasta synnytyksessä, mut toisaalta toista voisi hieman jo " valmistella" enemmän eli joko hävittää tyttövauvan vaatteet tai sit pestä ne kaappiin.
Milloins ootte 2,5v kertonu vauvasta? Meillä tyttö ei osaa odottaa mitään niin jotenkin tuntuu ehkä paremmalta kertoa myöhemmin. Kokemuksia.
äityli ja maha-asukki 15+1