Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

* Elokuun eloisten to-pe, vko8 *

22.02.2007 |

Huomenta Elokuiset!

Linkki alkuviikkoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9645524&p=2&tmode=1&smode…

Kummasti hyvät yöunet auttavat myös väsymykseen, vaikka niistä rautatableteistakin taitaa olla apua.

Mukavaa torstaita. Viikonloppu on yhä lähempänä.. Kivaa!

Västis ja Taimi 14+6

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ja kumma. Pystyn taas juomaan kahvia. Ei siis ällötä pelkkä hajukin enää.. Tosin menee sellainen alle puolikuppia aamulla, mutta se auttaa vatsaa toimimaan!

Neuvolälääkärissä tuli käytyä tiistaina. Sykkeet kuului mukavasti. Sanoi, että sellaista 150 oli sykkeet. Ei sitä kyllä korttiin merkannut. Pisti vain plussan sykkeiden kohdalle. No, itse rustasin siihen pienellä 150, että muistan :) Samat sykkeet oli esikoisestakin näin alussa.

Kyseli myös olenko miettinyt synnytystä tai oikeammin synnytystapaa, kun mulle tehtiin viimeksi kiireellinen sektio. No, ennen kuin kerkesin mitään vastata, sanoi, että taitaa vielä olla niin kaukainen ajatus, eikä sitten oikeastaan keskittynyt mun sektiokertomukseen sen kummemmin..No, np-utrassa tilattiin mun paperit kättäriltä, jotta ne on sitten synnytystapa-arviossa lääkärin tiedossa. Eipä sitä kyllä se synnytys vielä mielessä pyöri..

Joku kyseli hyvää ultraajaa Lahdessa. Itse kävin alkuraskauden ultrassa Juhani Koskisella ja häntä voin suositella. 30 vuoden kokemus ultraamisesta, ja hänellä on myös se 4d-laite.

Inhottavaa kun on noin kylmä. Ei oikein huvita lähteä tuollaiseen pakkaseen lenkille. Tässä pähkäilen lähtisikö bodypumpiin 2kk tauon jälkeen..kun tietää, että pari seuraavaa päivää on sitten paikat ihan kipeänä...pitäisi tietty tehdä tosi tosi kevyillä painoilla. Käykö elokuisista joku pumpissa säännöllisesti? Kuinka kauan olette ajatelleet käydä?

Mutta mukavaa pakkastorstaita!

S rv14+2 ultran mukaan

Vierailija
2/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna huomasin että eipä tule enää huono/heikko olo jos en heti herättyäni syö aamupalaa. Vielä siis en ole mitään syönyt kun jotenkin en vaan tykkää heti aamusta syödä mutta huonon olon takia oli pakko heti pistää jotain suuhun. Varsinaista pahoinvointiahan minulla ei ole kyllä ollut.

Harmittaa tuo pakkanen kun ei lapset viihdy ulkona ja sitten on yhtä tappelua kun kaikki täällä ahtaassa sisällä yrittävät toteuttaa omia leikkejään. Kuopuksella ollut lisäksi taas kahtena yönä kuumetta ja kova yskä että sen kanssa ei edes ulos voisi mennä. Innolla odotan että päästään taas ensi viikkoon ja esikoinen eskariin ja kaikki harrastuksiin.

Siivoamaan pitäisi ryhtyä kunhan keskimmäinen herää ja jotain ruokaakin pitäisi kehitellä. Jotenkin ei vain mikään tahdo huvittaa kun on niin tylsää. onneksi sunnuntaina on juhlat tiedossa niin edes jotain piristystä tähän arkeen.

Saisi jo ne liikkeet ruveta tuntumaan niin ei tarttis olla niin huolissaan koko ajan.

aliisa ja ylläri rv 14+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa minulta tulla ne vihoviimeiset elokuisten np-ultrakuulumiset, eli kaikki näyttäisi olevan hyvin. Pää-perämitta 7.1 cm ja niskaturvotusta 1.3 mm, kauan piti ultrata, ennenkuin suostui pikkuinen kääntymään, että saatiin kaikki mitat mitattua. Oli se kyllä ihanaa nähdä jopa kaikki pienet sormet kuvaruudulla. Eilen kerrottiin sitten lapsille ja kaksi vanhinta höpöttävät nyt vauvasta joka välissä. Keskimmäinen oli jopa nähnyt unta vauvasta viime yönä:) Innoissaan suhtautuivat vauvauutisiin! laskettu aika pysyi tuossa 28.8.

Pahoinvointia on ollut jälleen ja eilen nukahdin illalla ennen kahdeksaa ja heräsin aamulla seitsemältä, jospa tuo uni auttaisi.

On kyllä kurjaa, että kaikki kunnat eivät tuota rakenneultraa tarjoa, mutta nythän on ilmeisesti tullut suositus kunnille, että kaksi ultraa pitäisi järjestää kaikille odottajille, mutta voimaantulosta en muista aikataulua, eli parannusta tuohon on jatkossa luvassa. Oma rakenneultra on sitten huhtikuun alussa äpkl.lla erikoislääkärin tekemänä, mutta siihen siis vielä on tovi.

Liikkeitäkin moni on jo tuntenut ja itselläkin on pientä kuplintaa ollut nyt parina päivänä, joten saas nähdä joko ne on niitä liikkeitä.

Nyt ajattelin, että kun np-ultrassa kaikki näytti hyvältä, alan virkata tulokkaalle peittoa, kävin jo muutaman lankakerän ostamassa ja sormet syyhyää aloittaa.

Tylsää nämä kovat pakkaset, kun kovin pitkää pätkää ei tuon pienimmän kanssa voi ulkoilla ja iltapäivällä aikaisintaan voi lähteä ulkoilemaan.

wintergirl h 13+2

Vierailija
4/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ruotsissa herätty aikasin ja näyttää ulkona oikeen talviselle lunta sataa lisää. olen kyllä sitä mieltä että enään ei tarvis tulla odotan kovasti auringon paistetta ja et ois +20.

Täällä voidaan erittäin energisesti,väsymys taitaa olla takana päin eli voin oikeen loistavasti,kovasti liikkeitä odotan niinkuin kaikki muutkin ;) esikoisesta tuntu 16+ mut saa nähdä koska tämä kaveri rupee muistuttaa itsestään.toivon että pian! se mikä tässä hauskaa et olin tuolloinkin ruotsissa kun liikket alkoivat esikoisessa ja niin taitaa käydä nytkin.

Masu pullahtanut kivasti mamma housut käytossä,ei voi erehtyä että olenko raskaana enään ku ei noita ylimääräsiä kiloja ollu yhtään.

ite en oo käyny missää jumpissa,ei ole aikaa tai ei ole vahtijaa esikoiselle.liikun kyllä esikoisen kanssa muuten et siinä ihan tarpeeksi jumppaa mulle. ;) mut esikoisesta kävin pumpissa ja jumpissa kuntosalilla.

kyllä viikot menee sit hurahtamalla. 4 viikkoa rakenne ultraan.

hyviä voiteja kaikille ja ruvetaahan oikeen kunnolla nauttimaan kasvavasta mahasta ja tästä olotilasta ;)

ankka 15+2

Vierailija
5/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis vaan kaikille!

Vihdoin ajattelin tulla tänne kirjottelemaan taas pitkästä aikaan.

olen kyllä välillä käynyt lukemassa juttuja, mutta kirjoittaminen on jäänyt vähän vähemmäksi.

Mukava on kuulla, että jotkut on jo tuntenut pieniä liikkeitä =)

itse odottelen vielä jonkun aikaa..eikö ne vasta sitten kunnolla joskus vk 19-20 tunnu?

Oma vointi on ollut ihan loistava, ei kuvotusta, ei kauheeta väsymystä eikä kiukutteluja =)

Olen huomaanyt että vaikka tuota omaa mahaa on hiukkasen, niin silti jo masu tuntuu ihan kovalta kun kokeilee, ei ole sitä omaa pehmeetä ollenkaan enään.ja tuntuu ihan selkeesti, että sielä masussa on jotain, on sellainen paineen tunne. kyllä se on jotenkin hassua.Tissit on myös kipeenä.ja massuun on jo tullut pieniä raskausarpia.kovasti koitan sitä rasvailla.

Seuraava etappi olis sitten tuo rakenne-ultra mikä on vasta maaliskuun lopulla.

Oletteko jo miettineet että mitä hankitte vauvalle?

Me käytiin miehen kanssa katsomassa jo vaunuja. Ja ollaan myös puhuttu mitä uudelle tulokkaalle pitää hankkia.

Myöskin nimiä ollaan jo vähän myös mietitty.

Millä viikolla tunne 4-D ultraan kannattaa nyt mennä?

Taidan tästä lähteä syömään aamupalaa ja herättelemään miestä, talvilomalla kun nyt ollaan.

Aurinkoista ja mukavaa päivää kaikille =)

Enkeli ja masuasukki rv 15+1

Vierailija
6/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää torstaita kaikille!

Täällä on siis myös np-ultra nyt takanapäin, kävin siellä jo 14.2. eli ystävänpäivänä, en vain ole kerinnyt kirjoittelemaan...

Sikiöllä oli pää-perämitta 4,6cm ja niskaturvotus oli 1,0mm. Eli kaikki siltä osin OK.

Tänään tuli sitten 13 viikkoa täyteen, enää pari viikkoa niin pitäisi jotain liikettä jo alkaa tuntemaan, esikoisesta tunsin jo 15+ viikolla... Toisesta pitäisi tuntea vielä aikaisemmin (?)

No, mahaa ei kyllä vielä ole mielestäni, ainoastaan " läskiä" ;) Vauvamahaa ei siis näe. Mielestäni ulkoapäin.

Vaatteita vaaville olen jo ostanut ja hoitopöydän laatikoissa odottelevat sitten elokuuta, jolloin ne voi sitten pestä... :) On tässä vielä aikaa puoli vuotta.

Vierailija
7/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Wintergirl:lle ja Mintille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Taitaa tosiaan olla jo viimeisiä np-ultrakuulumisia, seuraavaksi siirrytäänkin niihin rakenneultriin ;)

Eilen illalla nukkumaan käydessä tunsin liikkeet ihan selkeästi! Kyllä se nostaa kestohymyn huulille, kun liikkeet tuntuu :)) Olen minä niitä jo pidempään tuntenu, pienellä varauksella tietenkin, suolistostakin tulee kaiken näköisiä tuntemuksia. Jännä juttu muuten miten selällään maaten tuntuu alamasussa pulssi! Mieskin tunsi sen aamulla. Se tuntuu sen verran jännältä, ettei selällään tee mieli maata.

Muuten on vointi aivan loistava! Ei väsytä, ei ole pahaa oloa, masu joskus kipuilee, mutta kasvukivut nyt kuuluu asiaan. Ihanaa, tästä pitää nyt nauttia, loppuraskaus voi olla sitte tuskaisempi, jos sattuu vielä hellekesä. Pakkaset voisi vähän hellittää, että pääsisi lenkille. Mun urheiluharrastuksiin on kuulunut viime vuosina tuo sauvakävely, ja sitä pyrin kyllä harrastamaan loppuun asti. Ja voinnin salliessa myös synnytyksen jälkeen. Esikoisesta otin enemmän levon kannalta, ja uskon, että se kostautui synnytyksessä, sekä sen jälkeen. Joten kuntoa pidän yllä muuten voinnin niin salliessa.

Voikaa hyvin! Emma 15+6

Vierailija
8/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea ilma ulkona: aurinko helottaa ja saa koko lumisen maiseman säihkymään - vaan mehän olemme kestäneet tämänkin päivän kotosalla, kun pakkasta oli aamusesta tuo 27 astetta. Eipä siinä juuri pientä yksivuotiasta viedä riehumaan ulos! JOsko sitten päivunien jälkeen pikainen peuhaus pihamaalla, kun päiväkin on onneksi paljon pitemmällä kuin vielä kuukausi sitten ja päiväunien jälkeenkin on vielä kodin ulkopuolista elämää, kun on niin valoisaa...

Hih, mä tiedän ihmisiä, joiden maha on ollut suuntapiirtein tällainen synnärille lähdettäessä, ja meikkiksellä on vasta pian ne 17 rv täynnä! On tämä aika pötikkä. Taaksepäin ei kyllä huomaakaan, että olisin raskaana, eli tuossa edessä se taas kerran pönöttää. Seuraava nla on vasta maaliskuun puolivälissä (rakenneultra tosin jo 8.3), muttatahtoisin kovasti tietää, mennänkö jo anemian puolella, kun olo on niin pienestä väsähtävä ja heikko: pikku pulkkailu tässä lähiteillä saa mut kanveesiin ja puuskuttamaan aivan loppuunpalaneena. Eli hempan romahdusta epäilen, ynnättynä tähän minimaaliseen verenpaineeseeni. Istukkahormoni se siellä tekee taas tekojaan. Joka kerta on helpottanut heti synnytyksen jälkeen, eli oikeassa on lääkäri ollut (ekassa raskaudessa totesi, että vaiva katoaa vasta istukan kadottua ja määräsi mut saikulle, kun pyörtyilin oppilaiden eteen luokassa).

Meikä on ollut tuntevinaan pientä pönkeämistä sivuilla, mikä onkin tällä kertaa luontevaa, kun istukka tuossa etuseinässä jököttää: eipä taida siitä läpi vielä pitkään aikaan mitään tuntua.

Onko teillä selvästi tyttö- tai poikaolo? On kumma, miten voin ajatella lasta vain tyttönä, ja vain tytölle tässä on nimikin ollut heti alusta asti valmiina. Poikaa olen tasapuolisuuden vuoksi koettanut miettiä oikein vasiten, vaan ei kun ei: yhtään nimeä eikä muutakaan kontaktipintaa tunnu löytyvän. Ihana yllätys tietty poikakin olisi, kaikki, mitä tulee, otetaan riemumielin ja kiitollisian vastaan, vaan ihmettelen, kun vain tyttö tuntuu luontevalta.

Kummia myös nämä erot synnytyksen suhteen eri maissa: Italiassa ja esim. Puolassa keisarinleikkaukset tuntuvat oelvan yleisin synnytysmuoto, mitä siis ihmettelen suuresti. Maanantaina entinen flamenconopeni sai Puolassa esikoisensa, ja juuri koska nainen on " jo" 35 ja ensisynnyttäjä, oli lääkäri heti päätynyt suunniteltuun sektioon. Se ei liene meitin maassa mikään syy leikkaukseen.

Pian vimppaa kertaa töihin loppukokeiden palautukseen, ja sitten on kurssi ohi ja voin taas olla kiusaamatta anoppia hoitourakoilla.

Mukavaa päivänjatkoa!

Vitanova rv 16+5

Vierailija
9/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki masuvaltakunnassa hyvin!!!

mulla oli aika rajaviikolla se 14+0 mutta sai turvotuksen mitattua 1.4mm eli ihan normaali.

piti tökkäillä sen anturin kanssa vatsan päältä että mitta saatiin ja lopulta kääntyi.

lääkäri ultras ja katseli kauan, mikä oli mukavaa =) esikoisesta muistan tuon kestäneen vain pikkupikku hetken. ja kuviakin sain nyt jotain 6kpl kun esikoisesta sain pari.

" iso" pikkuinen oli, siis siihen nähden että ollaan jo viikolla 14. monethan käyvät 11 viikon tuntumassa,siksi ultrasi pääosin vatsanpäältä kun alakautta ei oikein mitään saatu kunnolla näkymään enää.

taasen voi huoahtaa ja ruveta itse hehkumaan =) sanoin jo joskus aiemmin ihan alkuraskaudessa että voi kun ne riskeimmät viikot ja pahimmat olot olisi pois niin alan hehkua =) ja nyt olo on todellakin hyvä ja hehkuva =)

ihanaa!

olo on ollut tosi hyvä, ei ällötä ei väsytäkään paljoa. ainut riesa on että herään aika usein aamuyöllä 05 ja aina en todellakaan saa enää unta.

kevättä alan kyllä jo odotella innolla =)

kyllä tämä on NIIN IHANAA AIKAA! ihan eri olo nyt kun esikoisesta olin aina jonnekin rv 25 tuntumaan ihan hermoheikkona, nyt olo on rento.

neitiniiskunen rv 14+0

Vierailija
10/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeen tulos oli normaali, joten en mieti enempää mahdollista lapsivesitutkimusta. Päivä päivältä ajatus sen teettämisestä tuntui vastenmielisemmältä. Aloin myös ajatella, kuinka me vanhemmat voimme valikoida, millaisen lapsen haluamme... En olisi ikinä uskonut, kuinka vaikealta päätökseltä tuntui, mennäkö vai eikö.

Näköjään ei pidä paikkaansa se, että vanhemmilla odottajilla (olen 37 v.) verikokeen riskiluku olisi automaattisesti korkeampi iän takia.

Nyt pieni flunssani tuntuu maailman vähäpätöisimmältä asialta! Huomenna pitäisi kyllä lentää Lontooseen, mutta eiköhän se siitä. Toivotaan, ettei esikoisemme (2 v.) sairastu, kun juuri alkuviikolla oli, onneksi nopeasti ohi mennyt, vatsatauti. Näköjään se ei aikuisiin tarttuvaa laatua ollut, koska meillä ja naapurissakin sen sairasti vain lapsi (kop kop).

Yhtä onnellista päivää teille muillekin!

toivoo Hannele9 ja rv 16+1

Vierailija
11/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti hyvä kunto auttaa toipumiseen, muttei välttämättä itse synnytykseen. Itse liikuin aktiivisesti koko odotusajan, mutta eka synnytys oli aika vaikea ja pitkä. Nyt sitten odotan sitä helpompaa toista synnytystä :)

Vierailija
12/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö sopii mukaan? olen jonkin verran lueskellut kirjoituksianne, mutta jostain syystä vasta nyt uskaltauduin itse kirjoittamaan... Elikkäs kolmatta lasta odotetaa ja la olisi 18.8.07. Aiemmat ovat poikia -02 ja -03 Jännä nähdä kumpi sieltä tällä kertaa tulee!! Olisikohan jo tytön vuoro? Toisaalta pojalle olisi jo kaikki vaatteet ym. valmiina..

Täällä on muuten kaikki mennyt oikein kivasti, pahoinvointiakaan ei ole ollut tällä kertaa lähes olenkaan, aivan kamala väsymys vaan vaivaa!! Kymmenen tunnin yöunet eivät tahdo riittää alkuunsakkaan.. ja sitten kun näin kamalan kylmää on ollut niin nuo pojat viihtyvät ulkona ehkä vain noin tunnin kerrallaan joten vauhtia ja vaaratilanteita piisaa sitten täällä sisätiloissa..hermot menee..!!! Kuinkahan se homma alkaa luistaa sitten kolmen kanssa..?

Missä vaiheessa muuten olette kertoneet raskaudesta isommille sisaruksille, siis noin 4-5 vuotiaille? Me ei olla vielä kerrottu, kun tuntuu että vaavan syntymään menee kuitenkin vielä niin kovin kauan aikaa.. mutta toisaalta kun raskaudestani alkaa tietää jo aika moni niin toivon että lapset eivät saisi kuulla sitä ainakaan keneltäkään muulta..!!

13/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ihanista ultrakuulumisista Neitiniiskunen, Milli-83 ja Wintergirl! (toivottavasti en unohtanu ketään..)

Onnea Hannele9:lle hyvistä seerumintuloksista!

Pönttö-örvelölle tervetuloa, meillä onki sama la ja meilleki on tulossa kolmas ja kaks ensimmäistäki on poikia -95 ja -99! Nyt on kyllä taas poikaolo, mutta varmaahan ei tiedä ennen seuraavaa ultraa :)

Vielä päivä kuskaamisia ja sitte poitsuilla alkaa hiihtoloma :) ihanaa saa nukkua hiukan pitempään aamusin vaikka itellä onki töitä, eikä tartte kuskailla poikia ympäri kaupunkia harrastuksiin ja kouluun..siis ei tartte juosta kellokaulassa...

Neitiniiskunen: onko sulle nyt tullu tuo aamuherääminen, vai heräätkö sillonki ku et ole raskaana? Aattelin vaan ku mulleki on tullu ihme heräämisiä siinä kuuden pintaan aamusin, ku yleensä olen niin aamuntorkku ku ihminen voi vaan olla..sillon ku herään olen todella väsynyt silti ja haluais nukkua ku kello soi seitsemältä...nää on ilm taas näitä hormoonijuttuja...

Kiitos Sofia suosituksista..pätevä lääkäri on varmasti ku on päksissä ylilekurinaki :)

Itelle on tullut tosi huono omatunto ku en ole jaksanu liikkua ollenkaan ns hyötyliikunnan lisäksi, tää karsee väsymys on vienyt multa voiton...pelottaa että kohta ei pysty enää liikkumaan ollenkaan ku tuo selkä rassaa tosi kovaa välillä ja nyt nuo kamalat pakkaset viiman kera pitävät kyllä tämän rouvan sisätiloissa ja...eli SELI SELI... kukahan mua ottais niskasta kiinni :) Onko muilla vastaavanlaisia ongelmia????

Back to work....plääh

Nani76 ja Vilperi 14+5

Vierailija
14/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä vähän tylsää, äippälomaa odotellessa ;)

Hannele9: minä sitä mietin. Tietenkin se on yksilöllistä, miten kunto synnytykseen vaikuttaa, omani kesti 6h40min, joten nopea ensisynnyttäjälle (ja vähän sutjakammin laitokselle tällä kertaa!). Ystäväni, joka treenaa tosi paljon, oli synnytyksen jälkeen valmis vaikka maratonille, ei kuulemma tuntunu juuri missään, ois kevyesti menny vaikka toinenkin. Itse olin suht nopeasta synnytyksestä huolimatta aivan poikki. Myös työkaverini (tänä vuonna 60v) kertoi omista kolmesta, ja sanoi viimeisen synnytyksen olleen todella helppo juuri hyvän kunnon takia. Lenkkeili viimeiseen päivään saakka, toisin kuin edellisistä. Mutta mistä tuon ikinä tietää. Hyvä syy kuntoilla kuitenkin!

pönttö-örvelö: tervetuloa mukaan!

Minä olen jo omalle kohta 4v esikolle kertonut, juuri sen vuoksi, ettei sitten muualta kuule. Kovin odottaa vauvaa, vähän liian pitkä on tämä odotus hänelle. Olen koettanut selittää, että vauva tulee sitten kun äidin masu on tosi iso, hän nyt kattelee mun masua, ilmoitti yhtenä iltana, että äidin masu on kasvanu, joko vauva tulee ;) Reppana. Jokaisella on se oma oikea aika.

Tapaamisiin! emma

Vierailija
15/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siis tänään ultrauttamassa kohdussa olleen möykyn, jota tähän saakka oli arvailtu myoomaksi ja supistukseksi. Lääkäri valaisi asiaa, että kohtu ei alkuvaiheessa kasva tasaisesti, vaan voi olla toiselta laidaltaan paksumpi ja toiselta jo ohentunut. Tästä siis oli kyse, ja möykky olikin kohdun kasvun myötä pienentynyt huomattavasti. Pieni kölli siellä, liikkui kovasti ja näytti, kuin olisi imenyt peukkua :) Hyvä mieli tuli tuosta reissusta, ei tarvi enää tuolla asialla stressata.

Minäkin olen aamu-unisuudestani huolimatta alkanut heräillä kesken unien, yleensä kuuden-seitsemän aikaan aamulla. Ja unta on tosi vaikea saada uudestaan, pelkkä yläkerran naapurista kuuluva askelten töminä saattaa havahduttaa uudelleen, sitten vessareissu, ja lopulta alkaa jokin ajatus pyöriä päässä niin, että uni ei enää tule ja joudun luovuttamaan ja nousemaan sängystä. Tällaista ei ole kyllä aiemmissa raskauksissa ollut, olen nukkunut vessareissuja lukuunottamatta kuin tukki.

Liikunta on myös tosi vähissä, selkäkivut ja pakkanen ovat minutkin saaneet jämähtämään sisätiloihin. Olen luvannut itselleni, että parannan tapani, kunhan ilmat hieman lämpenevät. Edellisen synnytyksen ponnistusvaiheessa tuntui, että kunto loppuu kesken, eikä ollut kiva tunne, joten nyt yritän reippailla enemmän ellen sitten taas joudu jossain vaiheessa vuodelepoon...

Vierailija
16/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis,

Juuri tulin ensimmäisestä neuvolastani. Ei muuta tehty oikeastaan kuin

täyteltiin papereita ja otettiin verenpaine. Suvussa diabetesta, joten

joudun siihen glukoositestiin, mikä sokeritesti se sitten suomeksi mahtaakaan olla. Alienin sydänäänet löytyi heti kerrasta ja pompsuttaa pontevasti. Valitin hoitsulle päänsäryistä ja katsotaan

joskos menisin akupunktuuriin. Tanskassa se akupunktuuri on vissiin

melko normaali tarjous raskaana oleville.

Mukavaa kuulla, että kaikki etenee mulla normaalisti. Maha vaan näyttää isolta läskikummulta eikä yhtään kauniilta raskauspallolta. Vielä mahtuu normaalit housut, mutta oi kun ovat pinkeenä mahan kohdalta... Kai sitä pikkuhiljaa alkaa tulla se vauva-ajatus yhä

realistisemmaksi. Ja mulla on ihan poika-olo.

Mirris ja Alien 16+1

Vierailija
17/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli nyt niin monella iloisia ultrakertomuksia etten jaksa enään nimimerkkejä muistaa, mutta onnittelut kaikille tasapuolisesti:)

Hannele9: Hieno juttu että verikokeen tulos oli normaali!

Pönttö-örvelö: Tervetuloa mukaan (hauska nicki sulla:p)

Liikkunasta kyseltiin: Tää ajatteli kanssa aloitella kohtapuoleen mammajumpan tai jonkin muun vastaavan liikunta muodon. Mä uskon kanssa ettei siitä ainakaan haittaa ole synnytyksessä ja palautumisessa, jos kuntoilee raskauden aikana. Kuntopyöräilyn lopetin heti alkuun, kun plussasin, sillä se alkoi tuntua todella epämiellyttävältä alavatsalla ja neuvolassakin suostuttelivat sen lopettamista tai lähinnä pitämään taukoa, vielä kun oli tuo keskemenokin tuossa taustalla. Mutta nyt ajattelin että jos tuon rk-ultran jälkeen uskaltaisin jo uudestaan kokeilla, ja sinne mammajumppaankin ilmottautuisin:)

(.): Juuri kun pääsin sanomasta että ah ihana keskiraskaus on alkanut, ja ei tarvitse enään öisin pissallekkaan herätä, niin kattia kanssa, tää saa juosta sen 2 kertaa öisin vessassa. Onneks nukahdan kuitenkin heti uudestaan, ettei uni sillä tavalla häiriinny. Nyt on alkanut taas maistua jossakin määrin sellaiset ruuat, mitkä alussa jouduin lopettamaan pahoinvoinnin takia, ihan kiva juttu, ei enää ole sellaista sumplimista kaupassa että mitäköhän tää neiti saisi kurkustaan tällä kertaa alas :D Mitään muuta uutta ei oikeastaan ole tällä kertaa, joten tää menee ukon seuraks sohvalle katsomaan idolssia.

Mukavaa viikonlopun odotusta kaikille!

Terv. Falz & veijari 16+6

Vierailija
18/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin jo unohtaa, kuka kirjoitti mitäkin.

Mutta yleisesti taas onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja muistakin kuulumisista!

Nanille: minäkin kävin jo kerran samalla lääkärillä kuin Sofia.

Akupunktiosta. Äitini sai ison avun yli 20 vuotta sitten raskauspahoinvointiin akunpunktiosta ja sehän on varsin vaaraton keino saada apua eri vaivoihin.

Täälläkin on aamulla herääminen ihmeen helppoa, vaikka muuten saattaakin väsyttää. Silti on ihanaa, että viikonloppu tulee. Jos tyttö vain nukkuisi myöhempään niin saisi tuurilla itsekin nukuttua tai edes torkuttua. Tytölle kerrottiin ekan ultran jälkeen vauvasta. Neiti täyttää keväällä 4v. Kovasti odottaa vauvaa ja miettii kaikkea vauvaan liittyvää. Onhan se pitkä aika odottaa, mutta haluttiin tosiaan, että tyttö kuulee uutisen meiltä ensin. Omakin maha sen verran nopeasti alkoi muuttumaan raskausmahan muotoiseksi, että olisi voinut kuulla sen ulkopuolisiltakin melko pian ultran jälkeen.

Iltaväsymystä on täällä päin. Taidan mennä kohta jo lepäilemään.

Västis ja Taimi 14+6

Vierailija
19/27 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla se on kyllä täysin raskausajan kiusallinen vaiva, oon nytkin ihan silmät xx.

herään siis tosi usein 05 aikaan enkä saa unta sen jälkeen, paitsi joskus 07 jälkeen uni maistuis, mutta pian jo poika alkaakin herätä, ja olo on tosi pönttö jos tossa välissä ehtinyt torkahtaa 20min.

ja sitä ennen on jo pitänyt käydä pissalla,eikä uni tule heti senkään jälkeen.

viime yönä nousi pojalla 4v kuume, oli kuuma kun tuli, veuhtoi ja viuhtui vieressä kokojan. unta viimeyöltä takana ehkä 2tuntia.

JOSPA EHKÄ seuraavana yönä nukuttais =) mutta onneks tää on ohimenevää!

tulin töihin aloittamaan aamuvuoron (missäs olenkaan: vauvapalstalla =) )

ja sitten lähden kotiin hoitamaan poikaa,siis kunhan saan vähän töitä alta pois.

neitiniiskunen rv 14+1

Vierailija
20/27 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mittari näyttää -26 astetta. Hurrrr. Ja iltapäivällä pitäisi lauhtua -12sta asteeseen. Aika nopeaa tämä vaihtelu tähän aikaan vuodesta.

Mekin ollaan kerrottu pojallemme (2v 9kk) vauvasta, mutta ei oikein taida käsittää koko asiaa, että mun masussa olisi pienokainen kasvamassa. Ehkä se konkretisoituu sitten kun vatsa kasvaa ja tuntee itsekin vauvan potkut masusta :)

Kävin sitten eilen bodypumpissa 7viikon tauon jälkeen. Tein osan pienemmillä painoilla. Ihan mukavaa oli. Katsoin, että eka raskaudessa olin käynyt pumpissa johonkin rv25 asti, samoin kävin spinningissä. Sitten salilla käynti vaihtui reippaisiin kävelylenkkeihin, joita tein harvasepäivä viimeiseen iltaan asti (käynnistettiin yliaikaisena). Salilla käynnin lopetin senkin takia tuolloin, kun asuttiin suht kaukana salilta, niin ei jaksanut aina lähteä ajamaan Ruoholahteen salille, ja kävelemiseen jäi koukkuun. Muistan kuinka oikein kaipasin raitista ilmaan, oli aina päästävä ulos kävelylle :)

Jospa tänään menisi taasen haukkaamaan sitä raitista ilmaa, kunhan ensin lauhtuu.

S rv14+3