Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikähän on myöhäisin ikä että kuukautiset loppuvat?

Vierailija
24.11.2024 |

Vaihdevuosissa siis. Kun ei vielä merkkiäkään ja tuli 46v täyteen.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lähemmäs 60 ainakin.

Minä olen 48v ja ihan normaalisti tulee kuukautiset.

Vierailija
2/27 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla loppui 55-vuotiaana, mutta tiedän, että joillakin kestää paljon pitempäänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vieläkin kuukautiset, t. Hulda 97v.

Vierailija
4/27 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoltani loppui 2 kuukautta ennen kuin täytti 70.

Vierailija
5/27 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla loppui 45 vuotiaana kuin seinään. 

Vierailija
6/27 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimääräinen kuukautisten loppumisikä Suomessa on 51v. Ennätystä en tiedä mutta olettaisin että yli 60v.

Vierailija
7/27 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui 35v kun sain lapsen. Se oli ihanaa, ei enää huolta!

Mutta en kyllä saanut lisää lpasia koska en halunnut korvaushoitoa vaivaani.

Vierailija
8/27 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri oletti, ettei minulla ole enää kuukautisia, kun olen jo 52. Kovasti yllättyi, kun kerroin niiden tulevan vielä.

Vierailija
9/27 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli 51 kun vaihdevuodet alkoivat. 

Vierailija
10/27 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä oli säännölliset kuukautiset vielä 60-vuotiaana. Sitten meni kohdun poistoon. 

(Hänellä oli runsaat kuukautiset ja oli tuskastunut. Yllättävää, et suostuttiin.)

Vierailija
11/27 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri oletti, ettei minulla ole enää kuukautisia, kun olen jo 52. Kovasti yllättyi, kun kerroin niiden tulevan vielä.

Varmaan näitä lääkäreitä, jotka pistävät myös kaikki mahdolliset vaivat vaihdevuosien piikkiin.

Se voi olla jopa vaarallista.

Vierailija
12/27 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
13/27 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä entisellä työkaverilla oli, ja hän oli jo jotain kuusikymppinen, äidilläni loppui 51v, itse olen nyt 50v ja odotan kuin kuuta nousevaa, että minullakin loppuisi, kun olen kärsinyt raudanpuutteesta koko ikäni.

Vierailija
14/27 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äidillä oli säännölliset kuukautiset vielä 60-vuotiaana. Sitten meni kohdun poistoon. 

(Hänellä oli runsaat kuukautiset ja oli tuskastunut. Yllättävää, et suostuttiin.)

Miksi yllättävää, että suostuttuin? Ei 60-vuotias tarvitse kohtua enää mihinkään.

Vierailija
15/27 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskimääräinen kuukautisten loppumisikä Suomessa on 51v. Ennätystä en tiedä mutta olettaisin että yli 60v.

Vanhin ensisynnyttäjä oli 53 tai 54. En tiedä, onko ennätystä rikottu.

Vierailija
16/27 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että loppuisi pian. Olen 46 ja menkat ovat 11-vuotiaasta olleet päivälleen säännölliset ja pitkäkestoiset. Nyt vuoden verran ovat olleet epäsäännölliset ja tulessaan sairaan runsaat :( 

Onneksi myös välillä jääneet väliin. 

Vierailija
17/27 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yllättävää, että suostuttuin? Ei 60-vuotias tarvitse kohtua enää mihinkään.

Kohdunpoisto on iso toimenpide eikä sellaiseen yleensä suostuta ilman painavia lääketieteellisiä perusteita. Onhan leikkauksessa jo itsessään riskinsä. Plus sitten verenkierto munasarjoissa on heikompi, kun ei ole kohtua.

Vierailija
18/27 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös maailman vanhin äidiksi tullut ole seitsenkymppinen. Eli aika pitkälle voi mennä.

Vierailija
19/27 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla loppui 35v kun sain lapsen. Se oli ihanaa, ei enää huolta!

Mutta en kyllä saanut lisää lpasia koska en halunnut korvaushoitoa vaivaani.

Mulla loppui 33-vuotiaana. Tai ei loppunut, ovuloin kyllä, mutta mitään ei tule ulos, koska kohtu kasvanut kiinni eikä leikkaus auttanut. En kyllä halunnutkaan lisää lapsia ja tämä on muutenkin mahtavaa. Menkat on perseestä (kuvainnollisesti). Sori, ei liittynyt aiheeseen.

N44

Vierailija
20/27 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että loppuisi pian. Olen 46 ja menkat ovat 11-vuotiaasta olleet päivälleen säännölliset ja pitkäkestoiset. Nyt vuoden verran ovat olleet epäsäännölliset ja tulessaan sairaan runsaat :( 

Onneksi myös välillä jääneet väliin. 

Olen 42 ja mulla reilu vuosi sitten kuukautiset alkoivat tulla yhtäkkiä 3-5 päivää lyhyemmällä kierrolla kuin aiemmin. Samalla ne runsastuivat, mutta aiemmasta niukasta ne eivät onneksi vielä muuttuneet kovin runsaiksi. Mulla on siis esivaihdevuodet. Kuitenkin oireista päätellen ovulaatio tulee edelleen käytännössä joka kuukausi. Saa nähdä, milloin ne oikein loppuvat.

Veikkaan, että mulla on vielä pitkä matka edessäni ennen kuin kuukautiset loppuvat, vaikka lopun ajat ovatkin alkaneet.