APUA! En löydä 4 työpaikkaa mihin hakea, tuleeko karenssi?
En löydä mihin hakea omalta paikkakunnalta kun ei ole nyt avoinna edes omalta alalta. minne siis haen?? Työkkärin kanssa sovittin että haen kuukaudessa 4 paikkaan. Jo yhden paikan hakeminen tuntuu vaikealta ja ei vain löydy.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Hae vaikka pääministeriks
Tämähän se. Ei tarvitsisi muuta kuin esittää lapasta.
Vierailija kirjoitti:
Hae työpaikkaa, jota ei ole ilmoitettu hakuun. Teet avoimia hakemuksia, se riittää.
Tällaisen tekemäni hakemuksen kautta muhun paljon myöhemmin otettiin yhteyttä ja sain nykyisen työni, missä nyt oon 2 vuotta ollut.
Vierailija kirjoitti:
Voi hakea mistäpäin maailmaa vaan totesi oma virkailijani vasta tällä viikolla, kun omalla alueella niitä paikkoja ei ole.
Näin juuri, itse olen hakenut jo kolmelta eri paikkakunnalta. Jos tärppää niin olen valmis asumaan vaikka autossa niin kauan kunnes saa ensimmäisen palkan ja sitä myöten asunnon. Työttömänä ei jää rahaa käteen, mutta sen verran kyllä että bensaa saa ja pääsee ajamaan uudelle paikkakunnalle. Suihkussa voi käydä uimahallissa.
Nykyään laitan vain ulkomailla olevia hakuja järjestelmään. En tietenkään hae mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita hakemukset naapurikuntiin ilman CV:tä. On ihme jos tärppää, esittely tekstin perään voi laittaa pahoittelut kun on tämä pakkojuttu.
tämän perseilyn takia tukia leikattava vielä lisää.sit on jo päässä vikaa jossei oikeesti töihin halua.
Eikös aloittaja halua töihin mutta ei ole töitä omalla paikkakunnalla, sitten on laitettava tuolla tavalla. Ei ole mitään perseilyä, kun pakotetaan niin on tehtävä noin.
Pitäisi odottaa vai, että Utsjoella avautuu teatteritaiteen asiantuntijan vakituinen työ? Jos ei löydy omalta paikkakunnalta oman alan töitä, muuttaa muualle tai tekee toisen alan hommia.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi määrätä karenssi joka kuukausi kun ei tule yhtään haastattelukutsua, ihan sama, onko omaa syytä vai ei. Tällaista perseilyä ja työnpakoilua on kateltu ihan riittämiin, vain keppi toimii näille.
Kyllä, työnantajille sakkomaksua jos sama paikka edelleen haussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hakea mistäpäin maailmaa vaan totesi oma virkailijani vasta tällä viikolla, kun omalla alueella niitä paikkoja ei ole.
Näin juuri, itse olen hakenut jo kolmelta eri paikkakunnalta. Jos tärppää niin olen valmis asumaan vaikka autossa niin kauan kunnes saa ensimmäisen palkan ja sitä myöten asunnon. Työttömänä ei jää rahaa käteen, mutta sen verran kyllä että bensaa saa ja pääsee ajamaan uudelle paikkakunnalle. Suihkussa voi käydä uimahallissa.
Uimahallin käyntimaksu 8 e.
Ei ole vaikeaa. Tee hakemus. Ei siihen tarvitse laittaa kuin oma nimi ja osoite ja "haen työpaikkaa". Kopioi se ja lähettele vaikka duunitorin jokaiseen avoimeen paikkaan. Ei väliä minkälainen paikka on. Ei huolta, et saa paikkaa kuitenkaan.
Tässä olisi hyvät vaihtoehdot minne lähettää anomuksen;
1) Presidentinkanslia
2) Eduskunta
3) Puolustusvoimat
4) Poliisi
Avoin hakemus aivan minne tahansa riittää. Katso Finderistä jotain firmoja paikkakunnalla, jos firmalla ei ole rekryportaalia, laita viesti tuomarille.
Voit ap sopia työkkärin kanssa myös siitä että työnhaku olisi esimerkiksi kahteen paikkaan kuukaudessa juuri sen vuoksi koska niitä töitä on vähän. Sovin omavirkailijan kanssa näin kun yhdessä katsottiin ja totesi että se on järkevämpää 👍
Vierailija kirjoitti:
Voit hakea ihan mitä tahansa kunhan työllistyminen on edes jollain tavalla mahdollista.
Kuka ne tarkistaa kun 300 tuhatta hakee 4 työpaikkaa joka kuukausi, se on yli miljoona hakemusta joka kuukausi - omg - tyypillistä suomea, voiko enää huonommin resursseja käyttää, siis sekä työttömien, että heitä paapovien asiantuntijoiden.
New Yorkin Pormestariksi olen hakenut ja Thaimaahan veneenkuljettajaksi.
Naurettavaa pelleilyähän tuo järjetön pakkohakeminen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit hakea ihan mitä tahansa kunhan työllistyminen on edes jollain tavalla mahdollista.
Kuka ne tarkistaa kun 300 tuhatta hakee 4 työpaikkaa joka kuukausi, se on yli miljoona hakemusta joka kuukausi - omg - tyypillistä suomea, voiko enää huonommin resursseja käyttää, siis sekä työttömien, että heitä paapovien asiantuntijoiden.
Ja taitaa olla toiset 300 tuhatta osa-aikaista, joiden haettava kokoaikaista tukia vastaan, joten määrä voi olla jopa tuplat mitä tuossa mainittu!!!
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Ennen pakkohakemista hain välillä kaksi, välillä yhdeksän paikkaa kuukaudessa. Niin miten työpaikkoja tuli ja on mahdollista päästä. Nykyään teen itsestäni pellen jakamalla CV:täni työpaikkoihin joihin en koskaan voi päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nii siksi tukien leikkauksia on jatkettava niin sitä hakee oikeasti töitä ja toivoo pääsevän.en kyl ymmärrä miten jotkut on ihan mielellään työttömiä perseauki ja asuttava kerrostalo luukussa hyi helvetti.
Ongelma on se ettei ole töitä mihin hakea. Monilla ihmisillä on rajoitteita eikä pysty kaikkeen työhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti jotkut ihmiset tarvitset valvomista ja holhoamista kädestä pitäen. Muuten eivät pistä tikkuakaan rastiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nii siksi tukien leikkauksia on jatkettava niin sitä hakee oikeasti töitä ja toivoo pääsevän.en kyl ymmärrä miten jotkut on ihan mielellään työttömiä perseauki ja asuttava kerrostalo luukussa hyi helvetti.
Ongelma on se ettei ole töitä mihin hakea. Monilla ihmisillä on rajoitteita eikä pysty kaikkeen työhön.
Puhelinmyyntiä pystyy jokainen tekemään. Vaikka makaisi koko kroppa liikumattomana jos suu toimii niin voi tehdä sängystä käsin. Selittelyn aika on ohi.
Minulla on auto ja pidän työnkäyntialuettani n 100 km sädettä.
Ikävä kyllä työpaikat päättävät puolestani, mikä on minulle sopiva työmatka. En mukamas ole aidosti motivoitunut käymään työssä 100 km päässä, vaikka olen ennenkin tehnyt samaa työmatkaa. B v
On vaikea kuvitella että pärjäisit huonommin