Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kerää roskat pöydälle

Vierailija
24.11.2024 |

Meillä on sekajäte/bio/metalli ja pahvi roskapöntöissä keittiössä, mutta mies kerää pahvit ja muovit keittiön pöydälle. Ei siis viitsi avata laatikkoa ja laittaa niitä paikoilleen. Väittää että vie siitä päivittäin, mutta ei todella vie vaan siinä lojuu kaikenlaista roskaa monta päivää- asiat jotka voisi laittaa ihan oikeaan roskikseen ja pois ruokapöydän vierestä. Sitten kun sanon siitä, ei ole kuulevinaankaan tai valittaa minulle että minä valitan?! Mitä hittoa teen, ottaa niin päähän tällainen itsekeskeisyys. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei roskia huuhdota. Siitä se alapeukku minulta.

Mahtaa teillä roskis haista, jos kalapaketin muovikin laitetaan huuhtelematta muovijätteisiin ja annetaan muhia muutaman päivän ajan. Tarkistahan jäteyhtiösi ohjeet.

Vierailija
22/28 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kanssa lasit, metallit, maitotölkit, muovit huuhdeltuina tiskialtaassa valumassa. Sitten mies kiikuttaa ne khh altaaseen valumaan vähän lisää. Raivostuttavaa. Jos sillä välin vien kartonkilaatikon keräykseen, en enää litistä niitä "matkalla" olevia tölkkejä mukaan, hoitakoon mies ne loppuun ihan itse.

Eniten sieppaa tyhjä wc-paperihylsy LATTIALLA, kun vasenta kättä nostamalla sen voisi edes laittaa tasolle jos ei huvita laatikkoon asti viedä noin 2,5m matkaa.

Mutta muuten hyvä mies, välillä mulla keittää yli, mutta en silti vaihda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kanssa lasit, metallit, maitotölkit, muovit huuhdeltuina tiskialtaassa valumassa. Sitten mies kiikuttaa ne khh altaaseen valumaan vähän lisää. Raivostuttavaa. Jos sillä välin vien kartonkilaatikon keräykseen, en enää litistä niitä "matkalla" olevia tölkkejä mukaan, hoitakoon mies ne loppuun ihan itse.

Eniten sieppaa tyhjä wc-paperihylsy LATTIALLA, kun vasenta kättä nostamalla sen voisi edes laittaa tasolle jos ei huvita laatikkoon asti viedä noin 2,5m matkaa.

Mutta muuten hyvä mies, välillä mulla keittää yli, mutta en silti vaihda.

Joo, minua taas sieppaa se, että hylsyyn jätetään 1-2 arkkia paperia ja sitten se hylsy pistetään matkailemaan ties minne. Kerran löysin miehen käytössä olevasta vessasta neljä tällaista hylsyä. Toisaalta itse käytän etupäässä toista vessaa, jossa toimitaan minun säännöilläni.

Ajattelen, että Suomi on lopulta tosi hyvä maa ja mieheni tosi hyvä mies, kun tällaiset kiukut välillä saavat niin isot mittasuhteet.

Vierailija
24/28 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passiivis-aggressivista määräilyä

Vierailija
25/28 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin talouksissa bio- ym- jäteastiat laitetaan esim. tiskipöydälle. Jotkut talousihmiset jopa suosittelevat esim. bioastiaa sille keittiön tasolle, jolla sitä biojätettä yleensä tulee, kuten leikkuulaudan lähelle.

Pöydällä oleva astia ei tietenkään ole mikään roskapönttö, vaan joku pieni keräysastia. 😁 Näitä siis on ihan myytävänäkin, jotka on pöydälle tarkoitettu. Ja voihan sellaisen tehdä mistä tahansa haluamastaan astiasta, jos ei tahdo ostaa juuri siihen tarkoitukseen tehtyjä astioita.

Pöytätason jäteastian voi sitten viedä joko suoraan ulos tai tyhjennellä niitä roskiskaapin isompiin astioihin. Kirjoita Googlen Kuvahakuun "biojäteastia pöydälle" ja näet kuvia. Sellainen saattaisi ratkaista asian. Kysäise, jaksaisiko mies sellaiseen niitä roskia kasata. Tai kokeile laittaa jotain merkittyjä astioita pöydälle ja katso kuinka käy.

Ihminen kuulemma saa sotkua aikaan silloin, jos kodin järjestelyt eivät vastaa hänen tapojaan. Mutta kun asiat ovat helposti käden ulottuvilla ja siellä, mihin niitä tavaroita tavan takaa laskartaan käsistä, niin kaikki menee paikalleen, eikä mitään jää lojumaan minnekään.

Vierailija
26/28 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

>> ...mies kerää pahvit ja muovit keittiön pöydälle. Ei siis viitsi avata laatikkoa ja laittaa niitä paikoilleen. Väittää että vie siitä päivittäin...<<

Ihmettelen, että miten edes voi joka päivä tulla pahvi- ja muovijätettä, jota voisi viedä päivittäin pois. 🤔

Pahvipakkaukset ym. kääreet voi poistaa heti kaupasta tultaessa ja laittaa tuotteet omiin astioihin kotona, kuten puurohiutaleet omaan purnukkaansa, keksit omaan, leikkeleet jääkaappirasiaan jne. Monet tekevät niin. Ainakin sellaisissa tuotteissa voi niin tehdä, joissa ei tarvi paketin päiväyksiä ym. tietoja muistaa. Siten saa tuollaiset käärejätteet heti pois, kun tulee kaupasta, eivätkä ne kerry minnekään. Nyt teidän taloudessa ilmeisesti tulee tyhjeneviä pakkauksia sitä mukaa, kun niitä tuotteita syödään.

Purnukoitten ja purkkien ostaminen maksaa kyllä vähän, muttajos haluaa säästää hermojaan, niin niiden hankinta voi lopettaa tuollaisen jätteen kertymisen.

Vierailija
27/28 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta, aika paljon tulee maito/jugu/juusto/voi jne roskaa.

Vierailija
28/28 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä helpotti, kun lopetettiin lajittelu ja tehtiin kaikesta roskasta sekajätettä. Ohjeenkin mukaan likainen paperi on sekajätettä, joten sinne vaan samaan, samoin pienet määrät metallia jne. voi laittaa sekajätteeseen.