Näytättekö te yli 30 vuotiaat vielä 19 vuotiailta?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon 36 v. ja viimeksi elokuussa on kysytty paperit kun ostin Motonetissä energiajuomia 😂
Sehän ei tarkoita, että näytät 19-vuotiaalta. Se tarkoittaa vain, että kassahenkilö arvioi sinut alle 30-vuotiaaksi. Monesti ihmisillä on varsin heikko kyky arvoida toisen ikää.
Joissain kaupoissa energiajuomien myynti on kielletty alle 16-vuotiailta. Eli kaupan myyjä on tuossa tapauksessa voinut arvioida ostajan yläkouluikäiseksi.
Mä oon 19v ja näytän 30-vuotiaalta
Se on meidän sukuvika, näytetään ihan samalta 20- ja 50-vuotiaana, eikä kukaan osaa oikeasti sanoa minkä ikäisiä ollaan
Oma peilikuva ei välttämättä merkittävästi muutu 20 ja 40 ikävuoden välillä omissa silmissä. Muutos on hidas ja ei ole vielä ilmeinen (rypyt, harmaat hiukset ym. tulevat usein vasta 40 ikävuoden jälkeen) ja itsensä näkee peilistä joka päivä. Sen sijaan jos vertaa itseään 30-40-vuotiaana niihin 20-vuotiaisiin, ero on ilmeinen ja 20-vuotiaat näyttävät vielä lähes lapsilta kun taas itse ei todellakaan näytä.
Vierailija kirjoitti:
Uimahalliin pääsin lapsen hinnalla. Ikä 30v.
Varmaan pitivät vähäjärkisenä, eivätkä viitsineet kinata. Mun yks kaveri ajeli lastenlipuilla vuosikausia yli iän, en viitsinyt sanoa, että jos tulee tarkastajat joudut kyllä todistamaan ikäsi, kun ei sinua oikeasti pidetä 15-vuotiaana, vaikka itse pidätkin.
Miksihän ihminen tahtoo olla nuorena vanhemman oloinen ja vanhempana nuoremman oloinen?
Varmaan näytän ikäistäni nuoremmalta kun paperit kysytään (oon 34) mutta tuskin 19-vuotiaalta. Kyllä varmasti 19-vuotiaat tunnistaisivat vanhemmaksi. Toki varmaan oikein kunnon maskilla voisi saada itsestään teinin, mutta ilman ei.
Minulla on hyvä iho ja olen hoikka, se varmaan pitänyt nuorempana. Myös tyyli vaikuttaa. Tässä iässä teini vaatteet eivät tee nuoremmaksi, mutta toisaalta moni pukeutuu ja laittautuu aika tätimäisesti ja se antaa vanhemman vaikutelman.
Otsikon iästä hieman poiketen, olin 28-vuotiaana alanvaihtajana työharjoittelussa, kun ohjaaja kysyi multa että olenko tullut suoraan lukiosta ja asunko vielä vanhemmillani 🥴
No en näytä. Oon 28 vuotias ja ei kyllä kysytä papereita yhtään missään.
Viimeksi kävin vappuna baarissa missä oli paljon opiskelijoita ja portsari tarkasti ovella papereita mutta kun kun vuoro tuli ja rupesin kaivamaan ajokorttia esille niin viittasi vaan kädellä että ei muuta kuin siitä vaan sisään eikä viitsinyt edes vilkaista.
Löysin joku aika sitten vanhan kesätyöpaikan henkilökortin ja totesin että kyllä on ruvennut ikä näkymään jo vajaassa 10 vuodessa. Näytän varmaan nelikymppiseltä jo vaikka ikää on alle 30.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uimahalliin pääsin lapsen hinnalla. Ikä 30v.
Varmaan pitivät vähäjärkisenä, eivätkä viitsineet kinata. Mun yks kaveri ajeli lastenlipuilla vuosikausia yli iän, en viitsinyt sanoa, että jos tulee tarkastajat joudut kyllä todistamaan ikäsi, kun ei sinua oikeasti pidetä 15-vuotiaana, vaikka itse pidätkin.
Miksihän ihminen tahtoo olla nuorena vanhemman oloinen ja vanhempana nuoremman oloinen?
Ihan kuule itse uimahallin täti sen toi ilmi pari vuotta sitten, että sinulle sitten varmaan tulee tämä lippu. Miksi väittäisin vastaan, jos halvemmalla pääsee. Olen myös päässyt nuorisolipulla matkustamaan. Itse ne bussikuskit ja uimahallin tädit sen hinnan lyö eetteriin. Jotkut vaan näyttää muiden silmissä ikäistään nuoremmilta.
Ja en ole ainut.
No en onneksi 19-vuotiaalta sentään, mutta kyllä usein sanotaan, että näytän aika nuorelta, ehkä 25-vuotiaalta. Vertailin tässä kolmea viimeisintä passikuvaa ja niissäkään ei hirveästi eroa näy. Kauhulla odotan milloin se rupsahdus tulee, kuukauden päästä 30v.
Vierailija kirjoitti:
Otsikon iästä hieman poiketen, olin 28-vuotiaana alanvaihtajana työharjoittelussa, kun ohjaaja kysyi multa että olenko tullut suoraan lukiosta ja asunko vielä vanhemmillani 🥴
Samanlaisia kokemuksia. Muut arvioi iän helposti 10 v nuoremmaksi mutta itse huomaan ikääntymisen.
N27
Hahah! Voi teitä mammat
Mun 20v kaverit otti kerran vetoa kumpi saa iskettyä enemmän naisia baarissa. 30-45v mammat suli, kun kaverit vuorotellen hoki Näytät korkeintaan 25-vuotiaalta!
Älkää ottako kaikkea niin todesta.
Ps. Multa ei kysytty henkkareita sinä päivänä kun täytin 18, en silti pitänyt itseni yli 30-vuotiaan näköisenä, kun kasvoissa ei ollut yhtään ryppyjä :D
Kaikissa kertomuksissa toistuu, että vanhemmat ihmiset luulee nuoremmaksi. Nuoret itse ei sen sijaan luule kolmekymppistä teiniksi. Eikä teinin äiti kuvittele, että kolmekymppinen on teinin ikätoveri.
Itselläni on teini-ikäiset lapset ja todellakin huomaisin palaneen käryä, jos minulle esiteltäisiin kolmekymppinen "tyttöstävä".
Joo, aina olen näyttänyt ikäistäni huomattavasti nuoremmalta ja näytän edelleen. Babyface olen.
Vierailija kirjoitti:
Kesällä luultiin alaikäiseksi. N32
Alaikäiset ei luule sinua ikäisekseen.
Minä olen 65 ja näytän vieläkin 18-vuotiaalta. Omassa mielikuvitusmaailmassani.
En näytä vaikka paino 76kg ja pituus 183cn sama kuin 19 vuotiaana. Nyt 38 vuotiaana jykevä leuka ja posket lommolla. 20v punttitreeni on tehnyt kropasta jäntevän 👍
M38
Olet kateellinen vaimolleni. Oletko samaa ikäluokkaa??