Mitä kaipaatte lapsuudestanne, on tää aihe ollut ennenkin
taas. Mitä kaipaatte lapsuudestanne?
Minä kaipaan hetkiä rantasaunassa, kun oli makkarat kiukaalla, lämpimät veden sankoissa ja isä kertoi tarinoita siellä
saunassa.
Kommentit (54)
Huolettomuutta ja energiaa. Kumpaakaan ei ole enää sittemmin näkynyt siinä mitassa.
Isovanhempien ja suvun vanhojen tarinointia heidän lapsuudesta ja vanhoista ajoista.
Aamuja kun syötiin muroja ja katottiin aamuohjelmia telkasta ennenkuin mentiin ulos. Tai kun juostiin ulkoa sisälle kun lempiohjelma alkoi. Ohjelmiin tempautui mukaan kun ei ollut muuten viihdettä ja ärsykettä joka puolella.
Huolettomuus, kodin, kotoisuuden ja kodikkuuden tuntu.
Se kun lauantaisaunan jälkeen istuttiin kylpytakeissa tai yöpaidoissa katsomassa porukalla perheen kanssa sohvalla jotain lauantai-illan viihdeohjelmaa. Mitä niitä silloin tulikaan, napakymppi Kari Salmelaisen juontamana ainakin...
Lauantai-iltoja. Saunaa, koko perhe koolla, tv:stä katsottiin mitä nyt katsottiin. Oli hyvä olla.
Lähinnä sitä, ettei osannut huolehtia elämästä. Pystyi heittäytymään mielikuvitustarinoihin ja taas palaamaan sieltä sulavasti omaan elämään. Iso kiitos myös äidilleni siitä, että hän ei vaivannut yksinhuoltajan ajoittaisilla rahahuolillaan minua ollenkaan.
Kaipaan sen ajan, eli 2000-luvun alun, videopelejä ja gaming-kulttuuria. M28
Huolettomuutta
Sitä kun vanhemmat huolehti, kun oli sairas
Metsämansikoita
Sitä tunnetta, kun oli kavereiden kanssa pihapeleissä, kaveri oli yökylässä tai itse oli yökylässä, leikistä saatua onnen tunnetta. En osaa kuvailla sitä tunnetta, mutta sitä ei enää ole. :(
Kaikki oli jännittävää, jopa naapurin vakoilu :D
Ala-asteen joulujuhlat niissä oli tunnelmaa kun salista sammutettiin valot ja ainoa valo oli näyttämöllä
Habbo Hotelli, smurffi pleikkari pelit, heppapelit, paperdollheaven, sims 😀 niistäkin sai käsittämätöntä hyvää oloa. Tuskin enään näin olisi.
Salaiset ihastumiset
Päiväkirjat. SinäMinä. Systeri. Witch-lehti.
Tiina-kirjat
Kesälomalla tuli summeri? En ole varma nimestä, mutta sellainen mikä tuli vain kesällä ja siinä näytettiin ohjelmiakin ja oli ne juontajat
Se helpotuksen ja vapauden tunne kun pääsi pitkälle kesälomalle ja sai olla vain :)
Lapsuus oli sellainen seikkailu. Kaikki kiinnosti. Talvi oli vain kaunista ja lumi narskui kivasti jalkojen alla. Nykyään ajattelee paljon negatiivisemmin kaiken.
Huolettomuutta joskus. Jos siis oli huoleton osa jossain, eikä ahdistanut. Luontoarvoja. Kivoja hetkiä ilman nettiä ja muuta sähköä. Luonnon kauneutta silloin kun ei hyttysaika tai muu sellainen. Matkat, ei siis liikaa matkoja koko ajan. Kivoja kirjoja. Väriä. Ihmeitä ja mielikuvitusta.
Heppaleirejä! Varmaan 20:llä olin yhteensä, jos vkl-leirit laskee mukaan.
Kotimaatani. Ympäristöä, johon tunnen kuuluvani. Oman äidinkielen puhumista. Mummolaa ja puutarhaa. Ja paljon muuta.
Bubbis-purukumit.
Internetitön Suomi
Terveempi elämänasenne.