Tekeekö jotkut vielä nykyisin itse ruokaa?
Mä en ole tehnyt ruokaa vuosiin. Miettikää kuinka paljon aikaa ja rahaa menee siihen kun teet itse ruokaa.
Itse ostelen valmisruokia tai sitten tilaan ruokaa kotiin, nykyään saa todella hyviä valmisruokia ja ne on myös terveellisiä.
Meillä oli koulussa köksää, siellä olen tehnyt ruokaa viimeksi. Käytän myös kertakäyttöastioita, harmi kun enään ei osata tehdä hyviä kertakäyttöhaarukoita ja lusikoita.
M32
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen ei tee ruokaa, niin se nainen on epäkelpo parisuhteeseen.
Jos mies ei tee ruokaa, niin se mies on epäkelpo parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Konalan miehen kyselyikä ei mene ohi.
Se spämmää koko palstan täyteen roskaa.
Se ehtii kun syö valmismättöä. Mitenhän läski se onkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän myös kertakäyttöastioita, harmi kun enään ei osata tehdä hyviä kertakäyttöhaarukoita ja lusikoita.
No tuo nyt on typerintä, mitä päivittäiseen toimintaan kannattaa sisällyttää. Halvatkin aterimet toimivat paremmin ja kestävät pitkään.
Kuinkahan paljon mikromuovia ap on oikein lusikoinut ja haarukoinut kitusiinsa niillä kertakäyttöastioilla vuosien mittaan. Ihan hyvä varmasti terveydenkin kannalta, ettei nykyään enää edes valmisteta niitä muovihaarukoita ja lusikoita. En ole kyllä aiemmin tavannut ketään joka syö kotona aina kertakäyttöastioilla. Siksi epäilenkin että tämä koko aloitus on trolli.
Kyllä, teen itse. Sekä maun, edullisuuden, erikoisruokavalioiden että harrastuneisuuden vuoksi, minusta on rentouttavaa kokeilla uusia reseptejä ja tekniikoita. Olisin hankkinut tästä ammatinkin, mutta järki tuli väliin: olisi aivan hitonmoinen ongelma tehdä sitä, mitä asiakas haluaa, eikä sitä, mitä itse haluaa. Sopisin kokiksi lähinnä johonkin vankilaan. Toisaalta, eipä ole koepotilas ikinä valittanut.
Tekee, kaikki tekee itse. Vain lihava white trash -väki syö valmista roskaruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee ruokaa juuri koskaan, ainoa ihminen kenet tiedän tekevän ruokaa on mummoni joku on jo 90 vuotias.
Fiksu mummo sinulla. Harmi, että sait geenisi sieltä ei-fiksulta puolelta sukuasi.
Fiksu ostaa valmisruokaa ja käyttää aikansa fiksummin kuin ruuan tekoon.
Ap
Eli mihin?
Esim työntekoon, sijoittamiseen tai liikuntaan?
Ruokaa ei tehdä työajalla vaan vapaa-ajalla.
Kaikki ei tee töitä 7-15 vaan toiset tekee myös illalla töitä ja toiset tekee pidempää päivä
Mä teen kolmivuorotöitä ja välillä 14 tunnin työpäiviä, yövuorot kestää reilun 10 tuntia. Silti mulla on aikaa tehdä ruokaa itselleni. En syö mitään einesmoskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret naiset ei tee. Ne on niin surkeita, että leveilevät sillä, että käyttävät Wolttia.
Jep. Eivät ikinä saa miestä tuolla menolla.
Ite en ottais einesmiestä
N23
Miksi et? Nälkä lähtee myös eineksillä.
Olen einesmies enkä ole oikeastaan koskaan kokkaillut tai tehnyt ruokaa.
Koska olet mitä syöt ja einekset on roskaa
Niin mitä sitten? Toiset on nirsoja ruuan suhteen ja toiset ei ole. Makuasioista ei voi kiistellä ja minä voin syödä eineksiä.
Toivottavasti tulee se rasva-, suola- ja läskivero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret naiset ei tee. Ne on niin surkeita, että leveilevät sillä, että käyttävät Wolttia.
Pötyä. Mullakin on kaksi tytärtä, jotka on erinomaisia ruuanlaittajia. Sinkkuja.
Ei ole pötyä. Hyvin suuri osa nuorista naisista ei tee itse ruokaa, vaan woltaa ja vieläpä leuhkii sillä somessa. Sun tytöt on eri asia kuin kaikki nuoret naiset, jos et vielä tiennyt.
Ruoanlaitto on kyllä vielä tylsempää kuin siivoominen. Menee hulluna aikaa, tulee tiskiä ja sotkuinen keittiö, ja lopputuloksena on ruoka, josta riittää pariin ateriointiin. Ja sitten aloitetaan taas alusta. Olisin onnellinen, jos syömisen voisi hoitaa vaan heittämällä jonkun pillerin kitusiinsa.
N43
Vierailija kirjoitti:
Ruoanlaitto on kyllä vielä tylsempää kuin siivoominen. Menee hulluna aikaa, tulee tiskiä ja sotkuinen keittiö, ja lopputuloksena on ruoka, josta riittää pariin ateriointiin. Ja sitten aloitetaan taas alusta. Olisin onnellinen, jos syömisen voisi hoitaa vaan heittämällä jonkun pillerin kitusiinsa.
N43
Sä et osaa kokata, jos menee hulluna aikaa ja tulee sotkuinen keittiö. Itse teen arkiruuat aina maksimissaan puoleen tuntiin ja sotkua tulee korkeintaan vähän hellalle.
Jotkutit tekee vaikka mitä muutakin.
Tosi harvoin teen. Olen vaativassa asiantuntijatyössä oleva nuorehko aikuinen, ja olen käytännössä aina ylitöissä. Kun pääsen kotiin, olen tosi väsynyt. Sitä vähää vapaa-aikaa mitä mulle jää en halua laittaa johonkin ruuanlaittoon ja sitä seuraavaan tiskaamiseen ja siivoamiseen. Mä voin ihan hyvin olla syömättäkin lämmintä ruokaa. Ja ei, en ole ylipainoinen, vaan hyvin hoikka. Mieluummin käyn vaikka lenkillä kuin kokkaan, ja eiköhän se ole terveellisempikin vaihtoehto. Aika ja jaksaminen ei riitä molempiin mulla. Osaan kyllä kokata ja leipoa, siitä se ei ole kiinni. Mut mun mielestä se on tylsää, varsinkin kun vain itseään varten sitä ruokaa tekisi. Jos jotakin toista tai porukkaa varten tekis, ois enemmän motivaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee ruokaa juuri koskaan, ainoa ihminen kenet tiedän tekevän ruokaa on mummoni joku on jo 90 vuotias.
Fiksu mummo sinulla. Harmi, että sait geenisi sieltä ei-fiksulta puolelta sukuasi.
Fiksu ostaa valmisruokaa ja käyttää aikansa fiksummin kuin ruuan tekoon.
Ap
Eli mihin?
Esim työntekoon, sijoittamiseen tai liikuntaan?
Ruokaa ei tehdä työajalla vaan vapaa-ajalla.
Todellakin tehdään ruokaa työajalla. Eihän näillä wolttaajilla muuten olisi mitä tilata. t. kokki
Ovatko geneeriset pizzanvääntäjät, hampparinkasaajat tai kebabinsullojat mielestäsi kokkeja? Sitä kamaahan wolttaajat enimmäkseen tilaavat.
Vierailija kirjoitti:
Miehethän nuo tuolla kehuvat wolttaavansa!
Ovatko geneeriset pizzanvääntäjät, hampparinkasaajat tai kebabinsullojat mielestäsi kokkeja? Sitä kamaahan wolttaajat enimmäkseen tilaavat.
Sulla on aika heikko käsitys wolttaamisesta. Joka päivä lähtee ihan laaturavintoloistakin kymmeniä annoksia woltin kautta eteenpäin. Ei se ole pelkkä pikaruokakuljetus.
4..lle joka päivä kotiin ruuat tilataan ,)) teen itse niin tiedän mitä suuhun pistää.
Jos haluaa hyvää ruokaa, sitä on pakko tehdä itse.
Mistään muualta ei saa tarpeeksi hyvää ruokaa Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on aika heikko käsitys wolttaamisesta. Joka päivä lähtee ihan laaturavintoloistakin kymmeniä annoksia woltin kautta eteenpäin. Ei se ole pelkkä pikaruokakuljetus.
Suomessa ei ole laaturavintoloita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tytär on 21v ja hän kyllä tekee itse ruokaa. Ei syö valmisruokia hänkään. Eikä täällä edes ole mitään Wolttia ja kyllä se ruoka tulee kalliimmaksi tilata valmista ruokaa eikä tehdä itse.
Lesoile, lesoile, niin kirkkaamman kruunun saat.
Mitä lesoilua se on että on saanut kasvatettua fiksun osaavan jälkeläisen?
Mun lapseni ovat muuttaneet opiskelemaan 19v:nä ja tehneet siitä lähtien itse ruokaa. Tänään kuopus (22v) laittoi kuvan paistetusta lohesta ja kesäkurpitsarisotosta mitä oli tehnyt itselleen.
Niin ja se oli valtavan epäterveellistä, kun sen oli joku muu kuin henkilö itse valmistanut. Kotona samoista aineksista valmistettu taas oli hyvää ja ravintorikasta. Logiikka?