Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö jotkut vielä nykyisin itse ruokaa?

Vierailija
23.11.2024 |

Mä en ole tehnyt ruokaa vuosiin. Miettikää kuinka paljon aikaa ja rahaa menee siihen kun teet itse ruokaa. 

Itse ostelen valmisruokia tai sitten tilaan ruokaa kotiin, nykyään saa todella hyviä valmisruokia ja ne on myös terveellisiä. 

Meillä oli koulussa köksää, siellä olen tehnyt ruokaa viimeksi. Käytän myös kertakäyttöastioita, harmi kun enään ei osata tehdä hyviä kertakäyttöhaarukoita ja lusikoita. 

M32

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin ajasta jäljessä että kasvatan ja kerään sen mitä syön.

Tyyliin,kahvi,suola,riisi ja jotain mausteita kaupasta.

Vierailija
62/109 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tee ruokaa juuri koskaan, ainoa ihminen kenet tiedän tekevän ruokaa on mummoni joku on jo 90 vuotias. 

Fiksu mummo sinulla. Harmi, että sait geenisi sieltä ei-fiksulta puolelta sukuasi. 

Fiksu ostaa valmisruokaa ja käyttää aikansa fiksummin kuin ruuan tekoon.

Ap

Esim ihmettelemään vauva.fissä, miksei näin ihana mies kelpaa kellekään ja miksi kuukauden viimeiset viikot joutuu pärjäämään yhdeksällä eurolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen ihan itse. Äsken tein curry-valkosipulimajoneesin huomiseen perunasalaattiin, joka ei sisällä metallisiruja kuten Lidlin viimeisin versio. Siitä poiketen minun salaattini on erinomaista ja hyvää.

Vierailija
64/109 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tee ruokaa juuri koskaan, ainoa ihminen kenet tiedän tekevän ruokaa on mummoni joku on jo 90 vuotias. 

Fiksu mummo sinulla. Harmi, että sait geenisi sieltä ei-fiksulta puolelta sukuasi. 

Ap

Eli mihin?

Runkkaamiseen ja vauvassa päivystämiseen.

Vierailija
65/109 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuanlaitto on kivaa ja itse tehty hyvää ja edullista. 

Vierailija
66/109 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli mihin?

Esim työntekoon, sijoittamiseen tai liikuntaan?

Ruokaa ei tehdä työajalla vaan vapaa-ajalla.

Kaikki ei tee töitä 7-15 vaan toiset tekee myös illalla töitä ja toiset tekee pidempää päivä

Sitten teet ruokaa kun vapaata on, tuskin teet töitä 24/7.

Vierailija
67/109 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset ei tee. Ne on niin surkeita, että leveilevät sillä, että käyttävät Wolttia.

Mun tytär on 21v ja hän kyllä tekee itse ruokaa. Ei syö valmisruokia hänkään. Eikä täällä edes ole mitään Wolttia ja kyllä se ruoka tulee kalliimmaksi tilata valmista ruokaa eikä tehdä itse. 

Lesoile, lesoile, niin kirkkaamman kruunun saat.

Vierailija
68/109 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ei ap varmasti tarvis tehdä niitä ylitöitä, jos alkaisit tekemään ruoat itse ja lopettaisit wolttauksen, kalliiden mikroruokien ja kertakäyttöastioiden ostamisen. Siinä säästäis niin paljon rahallisesti ettei ylityötunteja tarvittais. Useampi ylityötunti vois vaihtua yhteen kokkaustuntiin. Säästäisit aika paljon aikaa vaikka harrastuksiin. 

Vierailija
69/109 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tee ikinä itse ruokaa. Wolt tuo valmista.

Tänään tilasin pastaa. :3 M28

Pasta on lähes pelkkiä hiilihydraatteja. Ravintoarvo vähäinen.

Harvoinpa kukaan pelkkää pastaa syö. Tänään mun lapseni teki perheelle pasta carbonaraa, ja olihan se aika hyvää.

-ohis.

Ja terveellistä? Valkoista pastaa, prosessoitua lihaa ja höysteeksi vielä kermaa. Mutta hei! Kotona tehtyhän on aina terveellistä.

Eikun HYVÄÄ. Kannattaisi syödä hiilareita niin aivosi kehittyisivät ja oppisit joku päivä lukemaan. Terveelliseen ruokavalioon kuuluu välillä myös herkuttelu. Sitä kutsutaan ortoreksiaksi, jos on pakkomielle terveellisyyteen eikä ikinä voi syödä muuta kuin ns. terveellistä ruokaa. 

Vierailija
70/109 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tee ikinä itse ruokaa. Wolt tuo valmista.

Tänään tilasin pastaa. :3 M28

Pasta on lähes pelkkiä hiilihydraatteja. Ravintoarvo vähäinen.

Harvoinpa kukaan pelkkää pastaa syö. Tänään mun lapseni teki perheelle pasta carbonaraa, ja olihan se aika hyvää.

-ohis.

Tuo edellinen kirjoitti tilanneensa pastaa. "Tänään tilasin pastaa. :3 M28"

Vierailija
71/109 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen hyvä valmistamaan ruokaa. Otan sen eräänlaisena mindfullnessina. Ihmisille tekee hyvää keskittyä johonkin ja tehdä käsillään, eikä aina antautua kiireelle. Uskon myös että on ruokasuhteen kannalta parempi kun tietää tarkalleen, mitä ateriaan on laitettu. 

Vierailija
72/109 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsite itse,sen ruuan jonka nappaat kaupanhylyltä on joku tehnyt itse ja ne raaka aineet siihen on joku tuottanut itse joten menehän itseesi ja mieti kuka teki mitä itse.Toinen se helppojuttu on sitten tehdä niistä raaka-aineista ihan itse mitä haluat.kun ne on sulle ihan itse tuotettu.

Vierailija
73/109 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli mihin?

Kyllä elintarviketyöläiset tuotantopuolella tekevät ruokaa ainakin työajalla. Tekevätkö vapaa-ajalla, riippuu tapauksesta.

Vierailija
74/109 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai teen. Oon tehnyt lukioikäisestä asti ja oon siinä niin hyvä, että teen paljon parempaa ruokaa kuin kaupasta tai edes ravintoloista saa. Lisäksi olen siinä hommassa niin nopea ettei siihen juuri aikaa hukkaannu. Teen yleensä kerralla neljän päivän ruoat. Lisäksi siinä säästää myös rahallisesti, vaikka en edes osta kaikista halvimpia aineksia. 

Vierailija
75/109 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin teen. Ihmeellinen kysymys. Luuletko, että kaikki kasvikset, lihat yms. on kaupoissa ihan vain hyllyn koristeena? 

Mä en todellakaan syö mitään valmisruokasontaa. Mä syön oikeasti hyvää ruokaa ja teen sen itse.

Eihän sinne kauppaan ole pakko menmä. 

Vierailija
76/109 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli mihin?

Todellakin tehdään ruokaa työajalla. Eihän näillä wolttaajilla muuten olisi mitä tilata.

t. kokki

Vierailija
77/109 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli mihin?

Kaikki ei tee töitä 7-15 vaan toiset tekee myö

Mitä se sinulle kuuluu, typerä akka?

Vierailija
78/109 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän myös kertakäyttöastioita, harmi kun enään ei osata tehdä hyviä kertakäyttöhaarukoita ja lusikoita. 

No tuo nyt on typerintä, mitä päivittäiseen toimintaan kannattaa sisällyttää. Halvatkin aterimet toimivat paremmin ja kestävät pitkään.

Vierailija
79/109 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty on paljon terveellisempää. Kaupan ruoissa on liikaa suolaa, palmuöljyä tai kovetettua kasvirasvaa, lisäaineita, vähän proteiinia, eikä muutkaan raaka-aineet takuulla ole laadukkaimmasta päästä. Itse kokatessa voi käyttää vain hyviä rasvoja, luomukasviksia eikä lisäaineita tarvita.

Vierailija
80/109 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset ei tee. Ne on niin surkeita, että leveilevät sillä, että käyttävät Wolttia.

Pötyä. Mullakin on kaksi tytärtä, jotka on erinomaisia ruuanlaittajia. Sinkkuja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä