Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuin helvetin kuuma asunnossa pitäisi olla?

Vierailija
23.11.2024 |

Meillä joku osakas valittaa että on muka 18 lämmintä. Katsoin etänä asunnon tiedot, niin melkein 22 oikeesti. On valittanut jo vuoden ku hänellä muka aina kylmä.

Mitenhän saisi kiinteistöhuollon ohjaamaan lääkäriin?

Nyt on niin kuuma kesä takana, että nauttisi tilanteesta..mun puolesta saisi olla vaikka 17 astetta ja keskiarvo jäisi silti liian korkeaksi!!!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se teidän etälukija on rikki.

Vierailija
2/32 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttääkö se sinun etäluku, mihin termostaatti on säädetty vai mikä on todellinen lämpötila?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 24astetta ja tpaita päällä.

Vierailija
4/32 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis millä mittarilla ja mistä paikasta tarkalleen on mitattu 18 ja mistä 22?

Rakennusvuosi, millainen rakenne, lämmitysmuoto ja ilmanvaihto, writyiswsti korvausilman reitti?

Vierailija
5/32 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 25 ois sopiva. Nyt 21 ja vähän vilpoiselta tuntuu ja joskus vähän paleltaa peitonkin alla.

T.41v perusterve mies

Vierailija
6/32 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai sitä nyt keskiarvon mukaan lämmitetä vaan sään mukaan. 17 on liian vähän. 19 tai 20 on hyvä.

Itse asun vanhassa omakotitalossa ja tällä hetkellä sisälämpötila on 18,8 astetta. Oikein kylmällä on 16 astetta. Lattian rajassa on kylmempi. Kellari hohkaa kylmää alapuolella.

Vierailija
7/32 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku 25 ois sopiva. Nyt 21 ja vähän vilpoiselta tuntuu ja joskus vähän paleltaa peitonkin alla.

T.41v perusterve mies

Jos lämpötila nousisi 25 asteeseen meillä, niin joutuisi laittamaan ilmalämpöpumpun viilentämään tai näillä keleillä tuulettamaan kämppää.

Vierailija
8/32 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi melkein 22:kin olis mulle aivan liian vähän, koska mulla on huono ääreisverenkierto (johtuu sairaudesta) ja joutuisi pitää hanskoja kotona sisällä 😑 Muutenkin ihmisillä on erilainen lämmöntarve, mm. naiset tarvitsee lämpimämmät olot kuin miehet ihan kaameeta olis tapella tuollaisen ymmärtämättömän kanssa asiasta. Onneksi mulla on okt, niin ei tarvitse.

Vierailija
9/32 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se etälukija asennettu katon rajaan? ;)

Vierailija
10/32 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etälukijan kuuluisi olla oleskelutilassa, tasolla jolla ihmiset istuvat sohvalla tm.

Vierailija
11/32 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.41v perusterve mies

En ihmettele koska veto voi tehdä "tuntuu kuin" lukemasta jopa 3 astetta matalamman. 24C kesällä (lämmenneet rakenteet tietenkin) ja 24C talvella vetoisassa kämpässä on aivan eri asioita.

12/32 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä osakkaalla asunnossaan lämpömittari vai mistä hän päättelee, että asunnossa on  vain 18 astetta? Jos asukas vain palelee, niin sehän ei tarkoita, että asunnossa olisi kylmä. Asun itse rivitaloyhtiössä, jossa on asuntokohtaiset energiamittarit ja asukas voi itse säätää lämmityksensä haluamalleen tasolle. Mun isäni ja siskoni asuvat myös samassa taloyhtiössä. Siskollani on aina vähintään 24 astetta, isälläni 26 astetta. Mutta isä on vanha ja laiha ja palelee sen vuoksi, vaikka on pitkähihaista ja villapaitaa päällä. Isä kuitenkin kuvitteli, että hänen asuntonsa olisi paljon kylmempi, kunnes vein hänelle sinne sisälämpömittarin.   Mulla on 20 astetta enkä palele. Jos vähän tuntuukin viileältä laitan pitkähihaiset t-paidan päälleni. Ei mun tarvitse talvisin sisälläkään olla shortseissa tai hellemekossa. Olen joiltain naapureiltani kuullut, että heillä on niin kylmä, ja sitten taas yhdellä naapurilla näyttää olevan ikkunakin auki lähes koko päivän. Tätä jälkimmäistä en oikein ymmärrä, että mitä järkeä säätää lämmitys niin kovalle, että sitten joutuu pitämään ikkunaa auki. Mutta itsepähän lämmityskulunsa maksavat. 

Vierailija
13/32 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttääkö se sinun etäluku, mihin termostaatti on säädetty vai mikä on todellinen lämpötila?

Todellinen lämpötila. Rakennusyhtiön asentama jo rakennusvaiheessa.

Vierailija
14/32 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai sitä nyt keskiarvon mukaan lämmitetä vaan sään mukaan. 17 on liian vähän. 19 tai 20 on hyvä.

Itse asun vanhassa omakotitalossa ja tällä hetkellä sisälämpötila on 18,8 astetta. Oikein kylmällä on 16 astetta. Lattian rajassa on kylmempi. Kellari hohkaa kylmää alapuolella.

No mut tuo on hyvä lämpötila. Voihan sitä laittaa vaatetta päälle jos on kylmä. Ei kait koteja pitäisi suunnitella sillä ajatuksella että kaikki on nudisteja ja haahuilevat yötä päivää huoneestaan toiseen ilman rievun riepua 😅

Vierailija
15/32 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 astetta on aivan riittävä lämpötila.

Vierailija
16/32 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi melkein 22:kin olis mulle aivan liian vähän, koska mulla on huono ääreisverenkierto (johtuu sairaudesta) ja joutuisi pitää hanskoja kotona sisällä 😑 Muutenkin ihmisillä on erilainen lämmöntarve, mm. naiset tarvitsee lämpimämmät olot kuin miehet ihan kaameeta olis tapella tuollaisen ymmärtämättömän kanssa asiasta. Onneksi mulla on okt, niin ei tarvitse.

Joo, ja mä joudun taas usein nukkumaan parvekkeen ovi auki pakkasellakin, koska tuollaiset sun kaltaiset ymmärtämättömät valivali-kalkkunat on säätänyt lämmöt niin kovalle että kämpässä on yli 23 astetta lämmintä talvellakin. Opettele pukemaan vaatetta päälle jos on kylmä! Vaatetta voi pukea vaikka kuinka paljon mutta sillä on rajat paljonko voi ottaa pois.

Vierailija
17/32 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kylnyydestä valittajilla on tapana istua keittiössä ikkunan alla, tai olohuoneessa ikkunan alla. Ikkunoiden päällä on korvausilmaventtiilit, joista tietenkin tulee kylmää ilmaa sisään. Valittavat, että kun on kylmä, vaan lämpömittari silti näyttää, että siellä huoneen keskellä metrin korkeudessa on 20-22 astetta (vähän asunnosta riippuen). Mutta istumapaikkaa ei voi millään siirtää pois sieltä ikkunan luota, koska sitten ei näe mitä pihalla tehdään ja keitä siellä kulkee ja toisaalta, että kyllä he huomaavat, että on kylmä muuallakin, mittaus tietenkin tehty virheellisesti ja heitä yritetään vedättää.

Vierailija
18/32 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etälukijan kuuluisi olla oleskelutilassa, tasolla jolla ihmiset istuvat sohvalla tm.

Ammattimiehet ne on asentanut joka asuntoon. Heillä on parempi osaaminen asiasta kuin minulla.

-AP-

Vierailija
19/32 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.41v perusterve mies

Asutko jossain vanhassa asunnossa, jossa ilmanvaihto ei toimi oikein ja tulee vedon tunnetta? Tai sitten et ole oikeasti perusterve, mikäli 21 asteessa paleltaa.

Vierailija
20/32 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pidetään makkarissa 15-17 astetta. On kiva kömpiä peiton alle lämpimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi