Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuin helvetin kuuma asunnossa pitäisi olla?

Vierailija
23.11.2024 |

Meillä joku osakas valittaa että on muka 18 lämmintä. Katsoin etänä asunnon tiedot, niin melkein 22 oikeesti. On valittanut jo vuoden ku hänellä muka aina kylmä.

Mitenhän saisi kiinteistöhuollon ohjaamaan lääkäriin?

Nyt on niin kuuma kesä takana, että nauttisi tilanteesta..mun puolesta saisi olla vaikka 17 astetta ja keskiarvo jäisi silti liian korkeaksi!!!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi melkein 22:kin olis mulle aivan liian vähän, koska mulla on huono ääreisverenkierto (johtuu sairaudesta) ja joutuisi pitää hanskoja kotona sisällä 😑 Muutenkin ihmisillä on erilainen lämmöntarve, mm. naiset tarvitsee lämpimämmät olot kuin miehet ihan kaameeta olis tapella tuollaisen ymmärtämättömän kanssa asiasta. Onneksi mulla on okt, niin ei tarvitse.

Mä olen nainen ja mulle 22 on liikaa. Nyt on talossa 19 astetta ja se on hyvä. 

Vierailija
22/32 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi melkein 22:kin olis mulle aivan liian vähän, koska mulla on huono ääreisverenkierto (johtuu sairaudesta) ja joutuisi pitää hanskoja kotona sisällä 😑 Muutenkin ihmisillä on erilainen lämmöntarve, mm. naiset tarvitsee lämpimämmät olot kuin miehet ihan kaameeta olis tapella tuollaisen ymmärtämättömän kanssa asiasta. Onneksi mulla on okt, niin ei tarvitse.

Kuljetko kesälläkin ulkona hanskat kädessä? Suomessa kun taisi kesän keskiarvolämpötila olla reilusti alle 22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

18 astetta on aivan riittävä lämpötila.

On jos pitää takkia päällä sisälläkin. 

Vierailija
24/32 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekohtainen lämpötila tulee mitata 170-180 cm. korkeudesta johon myös ennen vanhaan termostaatit omakotitaloissa asennettiin...asennus korkeus perustui ihmisten keskimittaan!

Vierailija
25/32 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aina yöllä lämmitys päällä ja yöllä on kuuma. Päivällä se kytketään pienemmällä ja päivällä on siedettävää. Silloin kun pitäisi nukkua on kuuma. Joskus aamulla klo 8 saa nukuttua paremmin koska se lämmitys sammutetaan.

Vierailija
26/32 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonekohtainen lämpötila tulee mitata 170-180 cm. korkeudesta johon myös ennen vanhaan termostaatit omakotitaloissa asennettiin...asennus korkeus perustui ihmisten keskimittaan!

Asumisterveysasetuksen mukaan huoneilman lämpötila tulee mitata kalibroidulla lämpömittarilla kussakin huoneessa oleskeluvyöhykkeeltä ja noin 1,1 m korkeudelta.

Vierailija
27/32 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

18 astetta on aivan riittävä lämpötila.

On jos pitää takkia päällä sisälläkin. 

Jos on sohvaperuna, niin 18 astetta ei riitä. Mutta jos on normaalilla tavalla aktiivinen, niin sitten riittää.

Vierailija
28/32 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vanhassa rivarissa täytyy olla vähintään 25 että on ok, koska täällä vetää joka saatanan paikasta. 

21 on jo kylmä. 

Vierailija
29/32 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

+25 on oikein sopiva.

Vierailija
30/32 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etälukijan kuuluisi olla oleskelutilassa, tasolla jolla ihmiset istuvat sohvalla tm.

Ammattimiehet ne on asentanut joka asuntoon. Heillä on parempi osaaminen asiasta kuin minulla.

-AP-

Eli on jossain mahdollisimman lämpimässä paikassa, ehkäpä patterin kyljessä..

Vierailija
31/32 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me pidetään makkarissa 15-17 astetta. On kiva kömpiä peiton alle lämpimään.

Miksi pitää kylmässä nukkua ?

Vierailija
32/32 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

23-24 on hyvä