Millaista elämää tavismies voi tarjota naiselleen?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavikset on taviselämää ei mitään ylimääräistä
Mikä on ylimääräistä?
Minä ajattelen taviksen olevan keskiverto ihminen. Tavallisen näköinen, keskituloinen, vuorovaikutustaidoiltaan normaali. Kyllähän tuollaisen puolison kanssa saa hyvän elämän rakennettua, jos kemiat kohtaa.
Joo, mutta silti on eri näkemyksiä siitä, mikä on ylimääräistä. Jonkun mielestä ylimääräistä on juusto ja kinkku samalla leivällä, jonkun mielestä sisäfilepihvi enemmän kuin kaksi kertaa kuukaudessa. Että sinänsä on tärkeää keskustella tarkemmin siitä, mikä nähdään tarpeellisena, mikä mukavana lisänä elämässä vai ollaanko yhdessä ankeuttajia, jotka eivät halua mitään mukavuutta elämäänsä.
Sitä hyvää, tavallista elämää, arkea. Rinta rinnan töitä tehden, yhdessä luomassa sitä yhteistä elämää. Asuntolainaa, kotia, lapsia, arjen askareita, vaikeuksiakin joskus, sitä se tavallinen elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Taviselämää
Oletteko te jotenkin ihan keskustelukyvyttömiä, kun ette osaa kertoa yhtääne enmpää. Ei mulle mikään taviselämää sana kerro yhtikäs mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalin, hyvän elämän. Sitähän se tavallisuus on. Vai onko kyseessä paska luuserimies?
No mitä se normaali tavallinen elämä on? Kuuluuko siihen häät, perhe, lapset, oma koti, asuntovelka? Entä kukkia toisinaan, timantteja? Kuuluuko uskollisuus, kotityöt tai vaipanvaihto? Yhteinen matkailu, harrastukset? Yhteinen hautapaikka?
Miten olisi keskinäinen luottamus ja kaikille kuuluva yksilönvapaus, jolloin näissä asioissa voi menetellä mielensä mukaan yhdessä sopien?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalin, hyvän elämän. Sitähän se tavallisuus on. Vai onko kyseessä paska luuserimies?
No mitä se normaali tavallinen elämä on? Kuuluuko siihen häät, perhe, lapset, oma koti, asuntovelka? Entä kukkia toisinaan, timantteja? Kuuluuko uskollisuus, kotityöt tai vaipanvaihto? Yhteinen matkailu, harrastukset? Yhteinen hautapaikka?
Miten olisi keskinäinen luottamus ja kaikille kuuluva yksilönvapaus, jolloin näissä asioissa voi menetellä mielensä mukaan yhdessä sopien?
Eli lusmu mies, ei kiitos.
Pilluun täytettä aamuin ja illoin. Aamulla on sit kiva saaneena lähteä töihin ja illanna voi rentoutuneena käydä nukkumaan
Mitä ihan tavallinen haiväljyypalstamamma voi tarjota miehelleen?
Vierailija kirjoitti:
Saako tuota edes kysyä?
Vierailija kirjoitti:
Miten tavis ja high value yhdistyvät?
Näin yli viisikymppisenä naisena vakavia pitkiä parisuhteita on kerennyt olla jo kolme, kolmas suhde tämä nykyinen.
Akateemisena ja ihan aina teinistä lähtien ansiotyötä tauotta tehneenä itseni elättävänä naisena en ole ikinä edes odottanut miehen tuovan tai tarjoavan elämääni mitään materiaalista hyvää.
Olen painottanut miehessä, jolle olen antanut mahdollisuuden viettää aikaa kanssani että tulee olla työ- tai nuorena opiskelupaikka, samanoloinen arvomaailma ja riittävän korkeaa älykkyyttä, empatiakykyä sekä sensitiivisyyttä.
Ulkoisesti edellytän vain kaikinpuolista siisteyttä. On oltava myös tilannetajua sekä hyvät käytöstavat. Lisäksi olen arvioinut seurustelun alkamiseen mennessä seuraavia kysymyksiä:
Onko hän rehellinen ja luotettava? Onko hän ahkera ihminen? Millainen itsetuntemus hänellä on ja osaako hän ilmaista kaikenlaisia tunteitaan?
Miten hän on kohdellut läheisiään? Millainen on parisuhdehistoriansa? Mikä on suhteensa päihteisiin ja millainen vakaumus hänellä on? Kykenisikö hän olemaan kaikin puolin uskollinen?
En ole uhrannut ajatustakaan taloudellisille seikoille. Pienituloinen, ahkera mies sopii mutta kovatuloinen laiskuri tai vaikka rikas kiivas ateisti ei.
Pituus, tukan määrä tai tilin saldo eivät ole olennaisia silloin, kun yhtään älykkäämpi ihminen puntaroi elämänkumppaniehdokasta.
Minun mieheni eivät ole olleet erityisen varoissaan. Normaalituloisia, työssäkäyviä, hyviä ja fiksuja miehiä. En ole saanut heiltä liikaa lahjoja tai korkeampaa elintasoa, mutta hyvää ja hauskaa elämää on jaettu yhdessä. On menty ja tehty, näetty ja koettu.
Taloudelliset syyt eivät myöskään näytelleet mitään roolia eroissani. Kummatkin liitot päätettiin yhteisymmärryksessä. Kukaan ei ole saanut eroissa rahaa keneltäkään.
Mietin miten paljon enemmän olisin ehtinyt käydä miehiä läpi, jos olisin ottanut rahan ja omaisuuden lähtökohdaksi. Ja mitä kaikkea olisi pitänyt sietää ja mihin alistua, mikäli oma elatukseni olisi tullut mieheltä.
Ei Suomessa tule elatus mieheltä. Tämä on kahden tulonsaajan yhteiskunta. Siksi on tärkeää, että myös mies on vakaasti töissä ja halukas omien rahojen lisäksi yhteisiin rahoihin, joilla maksetaan perheen kustannukset.
Varmaan erottisia leikkejä. Nainen asusteissa.
Vierailija kirjoitti:
Näin yli viisikymppisenä naisena vakavia pitkiä parisuhteita on kerennyt olla jo kolme, kolmas suhde tämä nykyinen.
Akateemisena ja ihan aina teinistä lähtien ansiotyötä tauotta tehneenä itseni elättävänä naisena en ole ikinä edes odottanut miehen tuovan tai tarjoavan elämääni mitään materiaalista hyvää.
Olen painottanut miehessä, jolle olen antanut mahdollisuuden viettää aikaa kanssani että tulee olla työ- tai nuorena opiskelupaikka, samanoloinen arvomaailma ja riittävän korkeaa älykkyyttä, empatiakykyä sekä sensitiivisyyttä.
Ulkoisesti edellytän vain kaikinpuolista siisteyttä. On oltava myös tilannetajua sekä hyvät käytöstavat. Lisäksi olen arvioinut seurustelun alkamiseen mennessä seuraavia kysymyksiä:
Onko hän rehellinen ja luotettava? Onko hän ahkera ihminen? Millainen itsetuntemus hänellä on ja osaako hän ilmaista kaikenlaisia tunteitaan?
Miten hän on kohdellut lähe
Ikätoverinasi akateemisena naisena ajattelen eri tavalla. Avioliittoja on elämässäni ollut kaksi, ei muita parisuhteita. Ensimmäinen liitto päättyi leskeyteen. Kyllä puoliso aina tarjoaa jotain lisää elämään, muutenhan sellaista ei kannata ottaa lainkaan. Jo asuntolainan maksussa on kaksi maksajaa, lainaa voi ottaa silloin enemmän kuin yksin sitä maksaessa. Omassa elämässäni rahat ovat aina perheen yhteisiä, ei ole omia rahoja. Uskollisuus, kotitöihin, lasten kanssa olemiseen osallistuminen ovat ehdottomia vaatimuksia. Jos vapaa-aikaansa, työteliäisyyttään ja rahojaan ei ole valmis tarjoamaan myös minulle, ei ole edellytyksiä parisuhteeseen.
Miksi miehen pitäisi tarjoa naiselle mitään. Kaikki omat kulut maksetaan itse. Nainen saa miehestä seuraa tukea ja rakkautta, eikö se muka riitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi tarjoa naiselle mitään. Kaikki omat kulut maksetaan itse. Nainen saa miehestä seuraa tukea ja rakkautta, eikö se muka riitä.
Ei se riitä. Mitä tukea tuo muka on? Ei minkäänlaista. Pihi mies on munaton mies.
Jos tahtoo, voi tarjota pussailua, yhdessä tekemistä, kunnioitusta, hellyyttä, kuuntelua, seksiä, kiinnostusta toisen asioihin, välittämistä, vastuun kantamista yhteisestä elämästä (mukaan lukien lapsista, jos niitä on). Toivottavasti kaikki nämä molemminpuolisina.
Vierailija kirjoitti:
Jos tahtoo, voi tarjota pussailua, yhdessä tekemistä, kunnioitusta, hellyyttä, kuuntelua, seksiä, kiinnostusta toisen asioihin, välittämistä, vastuun kantamista yhteisestä elämästä (mukaan lukien lapsista, jos niitä on). Toivottavasti kaikki nämä molemminpuolisina.
Mitä se vastuun kantaminen on konkreettisesti?
Vierailija kirjoitti:
Siis tarjoat seuraa, tukea ja rakkautta ja aggressiivista ja negatiivispainotteista kommunikaatiota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se vastuun kantaminen on konkreettisesti?
Hoitaa oman osuutensa yhteisestä kodista (taloudellisesti ja fyysisesti) sekä parisuhteesta että lapsista. Ei petä ja on paikalla silloin kuin pitää. Hänen kanssaan voi tehdä suunnitelmia ja lupaukset pitävät.
Taviselämää