Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko julkinen facebook-profiili vaikeuttaa työnhakua?

Vierailija
23.11.2024 |

Jos on sellainen vähän räväkkä tyyppi joka ottaa kantaa asioihin ja päivän politiikkaan, kuitenkin ei käyttäydy törkeästi eikä nimittele ketään eikä tee mitään laitonta kuten kunnianloukkauksia. Ei myöskään puhu mitään irstaita, mutta omaa ehkä hiukan mustan huumorintajun ja käyttää sitä siellä profiilissaan. Käsittääkseni meillä on Suomessa mielipiteen vapaus ja hyvä niin. 

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi. Myös ryhmävalintasi voi vaikuttaa siihen, millaisen mielikuvan sinusta saa. Jos esim. kuulut ryhmiin: koronakapina, stop autoilijoiden kuritukselle tai sipsikaljavegaanit,  Sinua pidetään tyhmänä.

Entä jos on noissa ryhmissä vastustamassa noita ilmiöitä? Tai on itsetuhoisten ryhmässä auttamassa ja tukemassa itsetuhoisia ihmisiä eikä itse ole itsetuhoinen? 

Silloin saa tietysti tyhmän leiman vähän turhaan. Paras tuollaisten ilmiöiden vastustamisessa on olla kuulumatta ryhmään. Boikottiin siis kaikki tyhmyydet. 

Minä uskon keskustelun voimaan. Ja niin uskoo maamme lainsäätäjäkin, koska on meille mielipiteen vapauden ja sananvapauden suonut. Toki rajansa silläkin, mutta täysi vaikeneminen ei ole mikään täydellinen hyvä, kuten huomaa siitäkin, että ei poliitikkojen taktiikka yleensä ole vain vaieta tärkeimmistä kysymyksistä. 

Vierailija
62/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tuntemani "räväkät" ovat pikkuisen jälkeenjääneitä. Siis pikkuisen vain ja muut naureskelevat heille.

On tyhmää nauraa heille.

Ei kovinkaan moni naura Jussi Halla-aholle, ja hänellä on ihan noteerattavan paljon kannattajia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen some alusta ja postaukset sinne vaikuttaa tuleviin työn hakuihin. Luulisi, että tämä on joka iikalle ihan päivän selvä asia.  

Minkä taakseen jättää sen edestään löytää.. Ehkä joskus jossain sentään armollisuuttakin vielä on jäljellä. 

Vierailija
64/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi. Järkevillä ihmisillä ei ole julkisia sosiaalisen median profiileita paitsi linkedin. Mitkään poliittiset mielipiteet tai vastaavat ei kuulu julkiseen jakoon jos et kuulu eduskuntaan.

Löytyykö tämä lakikirjasta? 

Vierailija
65/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pistäisi mitään hullua juttua yhtään sen enempää vaikka postaisin vain kavereille. 

Vierailija
66/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki kommentit täällä ovat jotain sananvapauden rajoittamista. Tätäkö maamme työnantajat todella haluavat? Ei saa edes auttaa ihmisiä jotka kärsivät yksin taistelussaan, ettei joku mahdollinen pomo luulisi että olen itse samassa tilanteessa 🙄

Vierailija
67/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maamme työkulttuuri, missä aina pitää nuolla jonkun persettä, on vienyt ihmisiltä vapauden ja tuonut orjuuden. Ihmisillä pitäisi olla oikeus elättää itse itsensä. Mutta myöskin metsästys ja maanviljelys on useimmilta kielletty tai tehty mahdottomaksi. Tärkeintä on että haluamme kelvata Jumalalle. Pomon vaatimukset eivät saisi olla ristiriidassa tämän kanssa. 

Vierailija
68/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi. Järkevillä ihmisillä ei ole julkisia sosiaalisen median profiileita paitsi linkedin. Mitkään poliittiset mielipiteet tai vastaavat ei kuulu julkiseen jakoon jos et kuulu eduskuntaan.

Psykiatrisilla osastoilla on uskonto ja politiikka olleet kiellettyjä keskustelun aiheita ohjatuissa ryhmäkeskusteluissa (en tiedä onko se ollut, miten laaja-alainen varotoimi). Voihan tunne kuohunnat sentään. Itsehillintääkö ei ole ihmiset riittävästi oppineet. 

Vierailija
69/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tuntemani "räväkät" ovat pikkuisen jälkeenjääneitä. Siis pikkuisen vain ja muut naureskelevat heille.

On tyhmää nauraa heille.

Parempi ottaa huumorilla, kuin ärsyyntyä heidän "räväkkyydestään".

Vierailija
70/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi. Myös ryhmävalintasi voi vaikuttaa siihen, millaisen mielikuvan sinusta saa. Jos esim. kuulut ryhmiin: koronakapina, stop autoilijoiden kuritukselle tai sipsikaljavegaanit,  Sinua pidetään tyhmänä.

Entä jos on noissa ryhmissä vastustamassa noita ilmiöitä? Tai on itsetuhoisten ryhmässä auttamassa ja tukemassa itsetuhoisia ihmisiä eikä itse ole itsetuhoinen? 

Silloin saa tietysti tyhmän leiman vähän turhaan. Paras tuollaisten ilmiöiden vastustamisessa on olla kuulumatta ryhmään. Boikottiin siis kaikki tyhmyydet. 

Minä uskon keskustelun voimaan. Ja niin uskoo maamme lainsäätäjäkin, koska on meille mielipiteen vapauden ja sananvapauden suonut. Toki rajansa silläkin, mutta täysi vaikeneminen ei ole mikää

Minä laitan vain boikottiin ja saan somemaailmani itselleni miellyttävämmäksi. Verenpainekin pysyy parempana. 

Vierailija
71/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä laitan vain boikottiin ja saan somemaailmani itselleni miellyttävämmäksi. Verenpainekin pysyy parempana."

No joo mutta jos kaikki toimisivat noin niin asioille ei tapahtuisi mitään. Elokapinat ja vastaavat vain vahvistuisivat kaiken aikaa kun ei kukaan pistäisi hanttiin. 

Vierailija
72/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räväkkä, voi luoja 🙄

Kun joku kertoo mielipiteidensä tai itsensä olevan räväkkä, niin olen oppinut kiertämään kaukaa. 

Vierailija
73/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olen saanut fabossa öyhöttämällä pidettyä työnantajat poissa haastattelukutsuineen hyvästä cv:stä huolimatta.

Vierailija
74/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Räväkkä, voi luoja 🙄

Kun joku kertoo mielipiteidensä tai itsensä olevan räväkkä, niin olen oppinut kiertämään kaukaa. 

No, jotkut tykkäävät sitten saamattomista vässyköistä enemmän kuten ilmeisesti sinä. Mitä sinun äänestämäsi vässykkäpoliitikko on saanut aikaan? Joka ei sano selvää sanaa mistään ja pakoilee toisten selkien takana. Ei ole tavoitettavissa, ei kommentoi, ei Vastaa kysymyksiin, koska ei tiedä mitä vastaisi. 

Vierailija
75/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrisilla osastoilla on uskonto ja politiikka olleet kiellettyjä keskustelun aiheita ohjatuissa ryhmäkeskusteluissa (en tiedä onko se ollut, miten laaja-alainen varotoimi). Voihan tunne kuohunnat sentään. Itsehillintääkö ei ole ihmiset riittävästi oppineet. 

Mielenkiintoista. Maamme sairaaloissa siis kielletään sananvapaus. Ja sehän on rikos. Riittäisi että asiaton käytös kiellettäisiin, ja toki liian pitkät puheenvuorot ja kaikki törkeydet. 

Vierailija
76/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesburgerin omistajakin puhuu vahvoja poliittisia mielipiteitään julkisena omalla facebook-seinällään, eivätkä asiakkaat ole hävinneet. 

Vierailija
77/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä hän ole poliitikko. Miksi työnhakijalla ei olisi samoja oikeuksia? 

Vierailija
78/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin työnantaja, lemppaisin hakijoista heti pois ne, jotka näyttelevät julkisesti prsettään , ym. paljasta pintaa.

Joiden mielenkiinto pyörisi pelkästään oman navan ympärillä eikä sen enempää näyttäisi älykkyyttä olevan.

Palkkaisin heidät esim. alusvaatemalleiksi tai b o R D e l l i i n

Jos ihminen sen sijaan on kiinnostunut asioista, valveutunut, on hyvin perillä maailman tapahtumista, hän on potentiaalinen työnhakija. Joten tervetuloa haastatteluun.

Jos henkilöllä ei ole mielipiteitä, hän on valju ja sopii mitättömimpiin tehtäviin joojoo- mieheksi.

Sen sijaan tarpeeksi fiksu ja särmikäs henkilö on kiinnostavin, mutta pitää ottaa huomioon se mikä tehtävä häntä inspiroi, ym. seikkoja.

Tällaisilla ihmisillä on jo muutenkin hyvä koulutus 

Suomessa ei odoteta kenenkään olevan karismaattinen, koska olemme harmaa ja hiljainen kansa.

Työnantajalla pitää myös olla hyvä itsetunto sekä johtajuus hallussa.

Työntekijät eivät kunnioita huonoa johtajaa.

Vierailija
79/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin työnantaja, lemppaisin hakijoista heti pois ne, jotka näyttelevät julkisesti prsettään , ym. paljasta pintaa.

Joiden mielenkiinto pyörisi pelkästään oman navan ympärillä eikä sen enempää näyttäisi älykkyyttä olevan.

Palkkaisin heidät esim. alusvaatemalleiksi tai b o R D e l l i i n

Jos ihminen sen sijaan on kiinnostunut asioista, valveutunut, on hyvin perillä maailman tapahtumista, hän on potentiaalinen työnhakija. Joten tervetuloa haastatteluun.

Jos henkilöllä ei ole mielipiteitä, hän on valju ja sopii mitättömimpiin tehtäviin joojoo- mieheksi.

Sen sijaan tarpeeksi fiksu ja särmikäs henkilö on kiinnostavin, mutta pitää ottaa huomioon se mikä tehtävä häntä inspiroi, ym. seikkoja.

Tällaisilla ihmisillä on jo muutenkin hyvä koulutus 

Suomessa ei odoteta kenenkään olevan karismaattinen, koska olemme harmaa ja hiljainen kansa.

Työnantajalla pitää

No Tässäpä tuli vahvaa asiaa! Kiitos! 👍

Vierailija
80/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä Googletan usein työnhakijan, varsinkin jos hänen nimensä sellainen, ettei niitä todennäköisesti juuri muita samalla paikkakunnalla ole. Siitä tulee jo ensivaikutelma. Jos siellä on jotain pridetunnuksia tai palestinalaisfanitusta, niin käytännössä jo sillon olen päättänyt etten tule palkkaamaan.

Että ihan tunnustat rikkovasi lakia. Hieno juttu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi