Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko julkinen facebook-profiili vaikeuttaa työnhakua?

Vierailija
23.11.2024 |

Jos on sellainen vähän räväkkä tyyppi joka ottaa kantaa asioihin ja päivän politiikkaan, kuitenkin ei käyttäydy törkeästi eikä nimittele ketään eikä tee mitään laitonta kuten kunnianloukkauksia. Ei myöskään puhu mitään irstaita, mutta omaa ehkä hiukan mustan huumorintajun ja käyttää sitä siellä profiilissaan. Käsittääkseni meillä on Suomessa mielipiteen vapaus ja hyvä niin. 

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi. Myös ryhmävalintasi voi vaikuttaa siihen, millaisen mielikuvan sinusta saa. Jos esim. kuulut ryhmiin: koronakapina, stop autoilijoiden kuritukselle tai sipsikaljavegaanit,  Sinua pidetään tyhmänä.

Entä jos on noissa ryhmissä vastustamassa noita ilmiöitä? Tai on itsetuhoisten ryhmässä auttamassa ja tukemassa itsetuhoisia ihmisiä eikä itse ole itsetuhoinen? 

Jos pelkän ryhmän takia pomo sorsii jotain työnhakijaa, niin hänen pitäisi ensin käydä tarkistamassa mitä se työnhakija siinä ryhmässä oikein kirjoittaa. 

Vierailija
42/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räväkkä, voi luoja 🙄

= vaikea persoona 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Räväkkä, voi luoja 🙄

= vaikea persoona 😊

No se on sinun mielipiteesi se. Esim Jussi halla-aho puhuu Minun mielestäni räväkästi. Onko hän sinun mielestäsi vaikea persoona? 

Vierailija
44/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palkkaa hörhöjä, feministejä, lgbtl wouhoja (saa olla gay, bi, leso yms, pitäkööt omana tietonaan) paljon tatskattuja, erikois värisiä hiuksia yms.

Sorry, näin tää menee joissain paikoissa.

Vierailija
45/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta tuohan on aivan kauheaa, että meidän pitää olla joitain mielipiteettömiä muiden ihmisten nuoleskelijoita saadaksemme elantomme. Miksi meillä Suomessa sitten on mielipiteen- ja sananvapaus? Kuten sanoin en rähise vaan puhun ihan silleen normaalisti, miten tuolla nyt vaikka lähiön kahvilassa rupatellaan naapureiden kanssa. 

No jos olet tuollainen "räväkkä", se on minulle samaa kuin ääliö. Ihan oikein jos työnantaja jättää tuollaisen ottamatta töihin, tietystikin nimellä googlaavat rekrytointiprosessin aikana. Tyhmyydestä sakotetaan.

Vierailija
46/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole woketteja vaan Jeesuksen uskova ihminen. Terveisin ap. 

Vierailija
47/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Räväkkä, voi luoja 🙄

= vaikea persoona 😊

No se on sinun mielipiteesi se. Esim Jussi halla-aho puhuu Minun mielestäni räväkästi. Onko hän sinun mielestäsi vaikea persoona? 

Kyllä on. Omituinen liskoihminen, tietää sen itsekin.

Vierailija
48/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta tuohan on aivan kauheaa, että meidän pitää olla joitain mielipiteettömiä muiden ihmisten nuoleskelijoita saadaksemme elantomme. Miksi meillä Suomessa sitten on mielipiteen- ja sananvapaus? Kuten sanoin en rähise vaan puhun ihan silleen normaalisti, miten tuolla nyt vaikka lähiön kahvilassa rupatellaan naapureiden kanssa. 

No jos olet tuollainen "räväkkä", se on minulle samaa kuin ääliö. Ihan oikein jos työnantaja jättää tuollaisen ottamatta töihin, tietystikin nimellä googlaavat rekrytointiprosessin aikana. Tyhmyydestä sakotetaan.

Jos sinulla on alkeellisintakaan älyä päässäsi, niin osaat nyt sanoa mikä minun kirjoituksessani oli ääliötä etkä vain huudella puskista. Julkinen keskustelu ja sananvapaus ylipäätään on hyvä asia ja maat, joista nämä puuttuvat, ovat ongelmissa. 

Vierailija
49/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paree pitää tiedot yksityisinä. Ei ole omaa kuvaa ja omaa nimeä.

Vierailija
50/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Räväkkä, voi luoja 🙄

= vaikea persoona 😊

On vaikea persoona, huori*ukki ja hieman ty*mä.

Vierailija
51/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sinisilmäinen, uskot, että työnantaja ei sinua rekrytoidessaan käy katsomassa julkisia someprofiileitasi, kun niinhän ei lain mukaan saa tehdä. Toisaalta, käynnistä ei jää mitään jälkiä ja jos kaksi tasavahvaa hakijaa on ja toiselta ei löydy painolasteja niin kenenköhän eduksi valinta kääntyy?

Vierailija
52/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö poliitikkojenkin puhua kaikki asiansa pussi päässä ja ääni muunnettuna? Tässä maassa on samat oikeudet niin poliitikoilla kuin muillakin. 

Vierailija
53/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen some alusta ja postaukset sinne vaikuttaa tuleviin työn hakuihin. Luulisi, että tämä on joka iikalle ihan päivän selvä asia.  

Vierailija
54/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet sinisilmäinen, uskot, että työnantaja ei sinua rekrytoidessaan käy katsomassa julkisia someprofiileitasi, kun niinhän ei lain mukaan saa tehdä. Toisaalta, käynnistä ei jää mitään jälkiä ja jos kaksi tasavahvaa hakijaa on ja toiselta ei löydy painolasteja niin kenenköhän eduksi valinta kääntyy?

Miksi tähän keskusteluun osallistuu niin paljon ihmisiä jotka eivät lue viestejä joihin vastaavat? Olen sanonut jo sen Seitsemän kertaa että en puhu mitään törkeyksiä tai sopimattomuuksia. En avaudu sukupuoliasioistani tai muiden sukupuoliasioista yms yms. 

Vierailija
55/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen some alusta ja postaukset sinne vaikuttaa tuleviin työn hakuihin. Luulisi, että tämä on joka iikalle ihan päivän selvä asia.  

No kuka suostuu elämään noin pelokasta ja kahlehdittua elämää? Ei taida enää olla minkä tahansa työpaikan arvoista edes. Eletään sitten työttömyysturvalla kun kerran koko kansa sitä tahtoo. 

Vierailija
56/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi. Myös ryhmävalintasi voi vaikuttaa siihen, millaisen mielikuvan sinusta saa. Jos esim. kuulut ryhmiin: koronakapina, stop autoilijoiden kuritukselle tai sipsikaljavegaanit,  Sinua pidetään tyhmänä.

Entä jos on noissa ryhmissä vastustamassa noita ilmiöitä? Tai on itsetuhoisten ryhmässä auttamassa ja tukemassa itsetuhoisia ihmisiä eikä itse ole itsetuhoinen? 

Silloin saa tietysti tyhmän leiman vähän turhaan. Paras tuollaisten ilmiöiden vastustamisessa on olla kuulumatta ryhmään. Boikottiin siis kaikki tyhmyydet. 

Vierailija
57/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään laittaa mihinkään kaikkien nähtäväksi kissan ristiäisiä, suonikohjuleikkauksia, auton renkaan vaihtoja, äänestyskäyttäymistä tai muita kantaa ottavia mielipiteitä. Ihan aloittajankin mainitsamasta syystä.

Vierailija
58/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuntemani "räväkät" ovat pikkuisen jälkeenjääneitä. Siis pikkuisen vain ja muut naureskelevat heille.

Vierailija
59/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, minusta on tehty kiusaamismielessä vaikka mitään profiileja. Nimeni harvinainen ja vain yksi Suomessa, mutta ei riitä poliiseille, koska profiileista ei käy ilmi, että se olisin juuri minä eli ei ole kuvia. Kuitenkin ihmiset luulee niiden olevan minä, koska on yhteneväisyyksiä. 

Vierailija
60/105 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tuntemani "räväkät" ovat pikkuisen jälkeenjääneitä. Siis pikkuisen vain ja muut naureskelevat heille.

On tyhmää nauraa heille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi