Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkea aika laittaa ihan isyyslailla se ISYYSTESTI rutiiniksi

Vierailija
23.11.2024 |

Monelta draamalta säästyttäisiin kun isyystesti tehdään laillisesti rutiiniksi.

Lapsen tulee tietää oikea alkuperänsä ja vanhempansa. Ja aikuisen laillisesti testatut, todistetut jälkeläisensä.

Kommentit (441)

Vierailija
421/441 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen "kriisinpaikka" se joillekin parisuhteessa on jos isyystestiä toinen haluaa ja isyytensä näin vielä testin avulla tunnustaa. Mikäpä siinä, ei ole iso juttu.

Omituista jos nainen kokee sen jotenkin muka hirmu ahdistavaksi ja saa aikaan tuosta draaman tai kriisin jos kerran on rehellinen kunnon nainen.

Isyystesti on ihan ok. Ilman muuta kannatetaan!

Minä kokisin sen syytöksenä, että olen valehtelija. Vaikka voisin todistaa, etten ole, niin jotain olisi mennyt peruuttamattomasti rikki. Vai onko teistä muista ok, että syytetään valehtelijaksi?

Viestistäsi käy ilmi, että olet jonkin sortin narsisti, jonka oma etu pettää menee lapsen edun edelle. Kuka hitto tuollaiseen nyt luottaisi?

Vierailija
422/441 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on ongelma? Eikä testin voi nykyisinkin teettää, jos haluaa?

Saahan sen. Ongelma on siinä, että jos mies edes uskaltaa inahtaa puolisolleen testauksesta, on lusikat jaossa heti. Hirveä uhriutuminen alkaa. Normi ihminen ei loukkaannu moisesta, vaan ymmärtää, että isä ei samalla tavalla voi kokea vanhemmuuttaan automaattisesti kuin nainen.

Sama juttu kuin esim. lapsen syntyessä, se on miehelle tietyllä tapaa eri juttu kuin naiselle. Lapsi on kasvanut äidin sisällä, äidin hormonit yleensä tietyllä tapaa kasvattavat sitä äitiyden kokemusta. Mies ei samalla tapaa voi kokea, vaan hän aloittaa lapseen tutustumisen syntymän yhteydessä/jälkeen. En tarkoita ettei mies myös aktiivisesti olisi valmistautunut ja innokkaasti odottaisi lapsen syntymää. Jotkut isät ovat heti valmiita isiä, joillakin kestää kauemmin t

Älä jankkaa, en ole täällä koko aikaa. Tottakai se pitäisi ottaa puheeksi ennen lapsentekoa. Tämä keskustelu oli siitä, että jokaiselta pitäisi testata isyys heti syntymän aikaan. Olen muistakin asioista sitä mieltä, että asioista yleensäkin olisi hyvä puhua seurusteluvaiheessa, toiveista, odotuksista, peloista ym. En halua hyökkäillä ketään vastaan, ehkä mun tuossa kommentissa tulin laittaneeksi liian kärkkään aloituksen. Aina ei osaa muotoilla sanottavaansa tarpeeksi fiksusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/441 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jotta jakorasiat ei pystyis kusettaa

Vierailija
424/441 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tätä rutiininomaista testausta perustellaan sillä, että joka lapsella on oikeus biologiseen isäänsä, niin sittenhän tarvitaan myös DNA-näytteet kaikilta lisääntymisikäisiltä miehiltä, että pystytään kaivamaan esiin se oikea biologinen isä.

Tämähän alkaa kuulostaa hauskalta idealta!

Tässäpä ideaa!

Synnärillä DNA talteen, sanotaan vaikka 2026 alkaen. Sitä ennen syntyneiltä voi rutiinisti kerätä vaikka kutsunnoissa? Vanhemmilta ja niiltä, jotka syystä tai toisesta kutsunnat välttävät, voisi keräillä näytteet talteen vaikka passia, ajokorttia ja henkilökorttia hankkiessa.

Ja koska tässähän turvataan samalla lapsen oikeus biologisen isänsä elatukseen, niin aletaan rankaisemaan näitä jotka heittäytyy "työttömiksi" välttääkseen elatusmaksut. Otetaan heiltä siis

Joku ehdotti rankaisumaksua äidille, jos lapsi ei olekaan ehdotetun isän. Vaikka 10% noista rahoista voisi mennä testausten kuluihin ja byrokratiaan, niin ei tarvi veronmaksajien kustantaa kaikkea. Samoin, jos tämän lapsen isä on naimisissa tai varattu muuten, hänenkin pitää maksaa kumppanilleen se rankkumaksu. Jos tällä miehellä olisi entuudestaan lapsia, tulisi isompi rankkusumma. Lisäksi tietty ne elarit.

Vierailija
425/441 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on ongelma? Eikä testin voi nykyisinkin teettää, jos haluaa?

Saahan sen. Ongelma on siinä, että jos mies edes uskaltaa inahtaa puolisolleen testauksesta, on lusikat jaossa heti. Hirveä uhriutuminen alkaa. Normi ihminen ei loukkaannu moisesta, vaan ymmärtää, että isä ei samalla tavalla voi kokea vanhemmuuttaan automaattisesti kuin nainen.

Sama juttu kuin esim. lapsen syntyessä, se on miehelle tietyllä tapaa eri juttu kuin naiselle. Lapsi on kasvanut äidin sisällä, äidin hormonit yleensä tietyllä tapaa kasvattavat sitä äitiyden kokemusta. Mies ei samalla tapaa voi kokea, vaan hän aloittaa lapseen tutustumisen syntymän yhteydessä/jälkeen. En tarkoita ettei mies myös aktiivisesti olisi valmistautunut ja innokkaasti odottaisi lapsen syntymää. Jotkut isät ovat heti valmiita isiä, joillakin kestää kauemmin t

Tottakai asia pitäisi puhua jo seurusteluvaiheessa ja tässä voi aloitteentekijä olla kumpi vaan. Myös nainen voi sen aloitteen tehdä. Muutoinkin ihmiset elävät elämäänsä hieman arpapelillä, asioista puhutaan vasta kun on ns. se lämmin housuissa. Olen itse samanlainen, eli en nosta itseäni toisten yläpuolelle. Juuri menossa seurustelussa on/off vaihe, nyt sovittu että ennen jatkoa keskustellaan asioita mitkä ovat tässä suhteessa tärkeitä ym. Olen jo lähes seitemänkymppinen mutta vieläkin on opittavaa paljon.

Vierailija
426/441 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä jotkur naiset vänkää, ettei lapsi saisi tietää isäänsä eikä isä lapsiaan. Onko se pettäminen todella noin tärkeää?

No, nämä naiset täällä eivät ole mitään kedon kauneimpia kukkasia, eivätkä oikeasti mitään korkeasti koulutettuja. Lisäksi mukana reilusti kehopositiivisuutta, niin kullia otetaan vastaan aina jos saadaan. Ei näillä ole mitään menetettävää, niin mitä väliä.

Vierailija
427/441 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea aika erottaa siittäjät lapsista lopullisesti ja pudottaa miehen huoltajuus koko laista. Jos mies ei tule toimeen lapsen äidin kanssa niin se on henkilökohtainen voi voi miehelle

Vierailija
428/441 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä tuumii mies, kun hän saa vaatimansa isyystestin tuloksen ja sanoo vaimolleen "tämä vain varmistaa sen, että olen lapsen isä, kun enhän minä sinua epäillyt mistään" ja vaimo vastaa "tosi hyvä juttu, minua jo jännitti, onko lapsi sinun vai ei". Saattaa miehen suupielet mennä alaspäin ja hyvä olo haihtua.

Ehdotan tämän tapaista kommenttia kaikille naisille tuossa tilanteessa, vaikka täysin uskollinen olisi ollutkin.

Eli kaikesta huolimatta miehen halutaan ajattelevan, että nainen pettää helposti ja laskee asialla vielä leikkiä. Naisten logiikkaa.

Vierailija
429/441 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkea aika erottaa siittäjät lapsista lopullisesti ja pudottaa miehen huoltajuus koko laista. Jos mies ei tule toimeen lapsen äidin kanssa niin se on henkilökohtainen voi voi miehelle

Naisille ei taida olla mitään terapiaa/lääkitystä, että niiden kanssa normaalit miehet tulisivat toimeen? Onhan tuollainen hirveää kärsimystä lapsillekin.

Vierailija
430/441 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitäpä tuumii mies, kun hän saa vaatimansa isyystestin tuloksen ja sanoo vaimolleen "tämä vain varmistaa sen, että olen lapsen isä, kun enhän minä sinua epäillyt mistään" ja vaimo vastaa "tosi hyvä juttu, minua jo jännitti, onko lapsi sinun vai ei". Saattaa miehen suupielet mennä alaspäin ja hyvä olo haihtua."

😊🤣😂🤣😊😁😃😊🤣😂

Apuaaaaa!!!!!! Kuolen nauruun.

Kuulostaa yhtä hauskalta kuin ilmoittaa naiselle juuri positiivisen raskaustestin jälkeen että pitääpä käydä tautitesteissä, jänskättää ihan mitä sieltä löytyykään.

Vierailija
431/441 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitäpä tuumii mies, kun hän saa vaatimansa isyystestin tuloksen ja sanoo vaimolleen "tämä vain varmistaa sen, että olen lapsen isä, kun enhän minä sinua epäillyt mistään" ja vaimo vastaa "tosi hyvä juttu, minua jo jännitti, onko lapsi sinun vai ei". Saattaa miehen suupielet mennä alaspäin ja hyvä olo haihtua."

😊🤣😂🤣😊😁😃😊🤣😂

Kuulostaa yhtä hauskalta kuin ilmoittaa naiselle juuri positiivisen raskaustestin jälkeen että pitääpä käydä tautitesteissä, jänskättää ihan mitä sieltä löytyykään.

Mitä hauskaa tuossa on? Väsynyt läppä.

Vierailija
432/441 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä tuumii mies, kun hän saa vaatimansa isyystestin tuloksen ja sanoo vaimolleen "tämä vain varmistaa sen, että olen lapsen isä, kun enhän minä sinua epäillyt mistään" ja vaimo vastaa "tosi hyvä juttu, minua jo jännitti, onko lapsi sinun vai ei". Saattaa miehen suupielet mennä alaspäin ja hyvä olo haihtua.

Ehdotan tämän tapaista kommenttia kaikille naisille tuossa tilanteessa, vaikka täysin uskollinen olisi ollutkin.

Eli kaikesta huolimatta miehen halutaan ajattelevan, että nainen pettää helposti ja laskee asialla vielä leikkiä. Naisten logiikkaa.

Eikö miehet ymmärrä huumoria?

Vierailija
433/441 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu sai tietää 12 vuotta myöhemmin ettei ole lapsen isä. Oli kyllä kova paikka. 

Vierailija
434/441 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se testi on vissiin niin kallis, että siksi ei oteta. 

Mutta mulle kyllä naisena sopii. 

Vierailija
435/441 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😊🤣😂🤣😊😁😃😊🤣😂

Yhdelle tuli genitaaliherpeksen tarttumisesta tuomio ja 15000 maksettavaa. 

Vierailija
436/441 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen "kriisinpaikka" se joillekin parisuhteessa on jos isyystestiä toinen haluaa ja isyytensä näin vielä testin avulla tunnustaa. Mikäpä siinä, ei ole iso juttu.

Omituista jos nainen kokee sen jotenkin muka hirmu ahdistavaksi ja saa aikaan tuosta draaman tai kriisin jos kerran on rehellinen kunnon nainen.

Ei kai tuota "rehelliset kunnon naiset" vastustakaan vaan sellaiset, jotka pettää.

Vierailija
437/441 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kokisin sen syytöksenä, että olen valehtelija. Vaikka voisin todistaa, etten ole, niin jotain olisi mennyt peruuttamattomasti rikki. Vai onko teistä muista ok, että syytetään valehtelijaksi?

Viestistäsi käy ilmi, että olet jonkin sortin narsisti, jonka oma etu pettää menee lapsen edun edelle. Kuka hitto tuollaiseen nyt luottaisi?

En ole se, jolle vastasit. Minulle tuli vastauksestasi mieleen epäluottavainen (perusteeton mustasukkaisuus), väkivaltainen ja narsistinen ex-puolisoni. En mielelläni ajattele häntä koskaan. 

Sinä et ymmärrä edes mitä kirjoittaja tarkoitti, jolle vastasit. Luottamus on yksi tärkeimpiä ihmissuhteen kulmakiviä. Ja kyllä se joutuu outoon valoon, jos ilman perusteita joutuisi toiselle todistamaan syyttömyyttään. Se kulmakivi rapautuisi pysyvästi kysyjän suhteen. Se, johon sinun pitää luottaa, asettaa oletusarvoksi, että itse valehtelet. 

Ilmeni myös viiveellä, että väkivaltainen mieheni, joka oli sairaalloisen mustasukkainen ja epäili jopa ruokakaupassa käynnin ajan kuluneen pettämiseen, oli koko avioliiton ajan käynyt paneskelemassa monia muita ihan kotikulmilla. Joten voidaan olettaa tämän tapauksen perusteella, että testin vaatijalla ei oma luotettavuutensa ole kovin hyvissä kantimissa.

Ja täysin vanhemmista riippumatta, en hyväksyisi, että syntyvien lasten geneettiset yksilökohtaiset tiedot otettaisi ylös mihinkään. Kaikki on nykyään kauppatavaraa ja tieteen ja teknologian kehitys mahdollistaa jo nyt, ja tulee mahdollistamaan paljon asioita, joilta kollektiivinen ja varsinkin yksilöllinen DNA kannattaa pitää ulottumattomissa.

Vierailija
438/441 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kova sönkötys huithapeleilla, ettei isyyttä vaan tutkittaisi.

Vierailija
439/441 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Edelleen: Miksei mies ota asiaa puheeksi ihan tapailuvaiheessa? Miksei? Miksei? Vastaatko?"

Koska tämä ketju todistaa, että naiset on niin v***n tyhmiä, että luulee sen olevan joku epäluottamuslause henkilökohtaisesti just häntä kohtaan.

No mitä muuta tapailuvaiheessa puheeksi otettu testi voi olla, kuin epäluottmauslause? 

Ruutiinitestaus taas ei ole epäluottamuslause ketään kohtaan.

Ehkä se luottamuksen puute kannattaisi vain kohdata siinä parisuhteessa, eikä yrittää tehdä siitä valtiollista asiaa. 

Vierailija
440/441 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kaikille miehille jotka paneskelevat vastuuttomasti ympäriinsä ja aiheuttavat vahinkoraskauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi