Kela ja sossu sanoo että mun pitäis vaan olla syömättä yli viikko joulukuun alkuun kunnes saan Kelasta rahaa. 0€ tilillä ja ruoat loppu.
Voiko tämä olla totta että suomessa joutuu ihminen näkemään nälkää?
Kommentit (125)
Osta luottokortilla
Lainaa kaverilta
Kerää tölkkejä
Dyykkaa, kauppojen roskikset ehkä?
Kerjää (en kyllä suosittele, kunnia se on köyhälläkin)
FB roskalavaryhmältä pyydä ruokaa (en laske kerjäämiseksi koska se on ryhmän idea, jos ei toistuvasti pyytele)
Osta halvinta mahdollista ruokaa, jossa on paljon kaloreita (varmaan tiedät itsekin.. mutta esim. makaroonia ja majoneesia tai halpoja karkkeja niissä on paljon energiaa hintaan nähden vaikkei kovin ravitsevia ole) menee hätätapauksessa. Älä syö kaikkea kerralla.. Toisaalta paastokin tekee nykyihmiselle ihan hyvää, jos ei ole valmiiksi alipainoinen ja aliravittu.
Niin mitä ap sinun mielestä pitäisi tehdä ?
Vierailija kirjoitti:
Voi se olla totta. Toivottavasti kyseiset kelan työntekijä ja se sossu päätyvät samaan jamaan tai sairastuvat kuolettavasti ilman apua. Parhaiten ihminen tajuaa sanojensa seuraukset, kun joutuu itse kuseen eikä apua heru. Onneksi näinkin käy. Toivotaan, että näillekin käy huonosti omassa elämässään, ihan sama millä tavalla.
Joo ja ilman Kelaa ja sossua sinäkin pärjäisit mahtavasti paremmin. MEE TÖIHIN.
Vierailija kirjoitti:
Peppureikä myyntiin vaikka ruokapalkalla 👍
Nuoleet ulosteet lopuksi nupista niin saa kuituja ja nielee niin proteiiniakin saa!
Provo tämä tietenni on. MUTTA sen verran asiaa, että toivottavasti nämä kelasossu kaverit nyt hekin itse vihdoin ja viimein tajuavat että Suomi ei enää tarvi yhtää ainoaa työperäistä maahan muu ttajaa joka tarvii kuitenkin tukia täällä elämiseen
Ite otin alkuviikosta diakoniin yhteyttä, et rahat lähes loppu ja ruokaa tarvis asap. Sain kaksi kassillista ruokaa seurakunnan piikkiin. Monet ei tajua kääntyä kirkon puoleen kun tarvii äkillisesti apua.
Vierailija kirjoitti:
No näin se on. Ei ne voi alkaa kaikille jakamaan lisärahaa, kun rahat on loppu.
Mene ruokajakeluun. Lainaa joltain.
Mikä on lisäraha? Itse olen hakenut toimeentulotukea jo alkuvuodesta, ei ole näkynyt. Ainoa tuki jonka olen saanut on ollut asumistuki, vähän yli 600e. Nyt joudutaan pois asunnosta lasten kanssa. Ja ennen kuin joku alkaa jankuttaa, sanon että olen työkyvytön tällä hetkellä. -eri
Kyllä syömättä pystyy olemaan vaikka kuinka pitkään kunhan kalja vaan ei lopu!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä syömättä pystyy olemaan vaikka kuinka pitkään kunhan kalja vaan ei lopu!
Mistä päättelet että kaikki on jotain alkoholisteja? Mm itselläni on jäänyt alkot aika vähiin viime vuosina.
Sinäkö taas?148
https://www.vauva.fi/keskustelu/5824590/ei-rahaa-ruokaan-nyt-oon-ollu-v…
https://www.vauva.fi/keskustelu/5832758/voinko-soittaa-itselleni-ambula…
Vi**u mitä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on lisäraha? Itse olen hakenut toimeentulotukea jo alkuvuodesta, ei ole näkynyt. Ainoa tuki jonka olen saanut on ollut asumistuki, vähän yli 600e. Nyt joudutaan pois asunnosta lasten kanssa. Ja ennen kuin joku alkaa jankuttaa, sanon että olen työkyvytön tällä hetkellä. -eri
Nyt en ihan ymmärrä miksi joudutte pois asunnosta ? Ja mihin siis joudutte ?
Ai soitit niille ja ne vastas tuolla tavalla että näe nälkää? En oikein usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ihan ymmärrä miksi joudutte pois asunnosta ? Ja mihin siis joudutte ?
Ei ole ollut rahaa vuokriin. En tiedä minne joudutaan, kadulle varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on pakko uskoa kun kela sanoo että sulla vaan ei voi olla nälkä.
Tarvitsen joka päivä 4000 kaloria! Näin on lääkäri sanonut!
ap
Lopeta jo Konala. Sulla ei taaskaan ymmärrys riitä siihen missä uskottavuuden raja oikeasti menee.
Vierailija kirjoitti:
Niih. Jos rahat ovat menneet turhuuksiin, edes osittain, lienee ainoa keino lainata jostain sen verran, että pärjää.
Sossu ei katso tupakkaa, alkoholijuomia tai wolttaamista välttämättömiksi menoiksi, joten jatkossa osaat olla viisaampi.
T yperys. Sosiaalitukia on leikattu niin paljon, että ne todella eivät riitä edes ruokaan, saati turhuuksiin.
Jos olet sairauslomalla, saat kenties sairaus päivärahaa. Milloin seuraava maksupäivä?
Kun saat seuraavan kerran rahaa, niin suosittelen hankkimaan jonkinlaisen hätävaran esim. kaurahiutaleita, makaroonia, leipää pakastimeen, jauhoja, kuivahiiva, öljyä ja ehkä tonnikalaa ja tomaattimurskaa.
Ruokajonot on auki taas maanantaina.