Äitini vaikuttaa ärsyyntyneeltä jos vierailen heillä liian usein
Liian usein siis tarkoittaa useammin kuin kerran kuussa. Joskus sekin on liian usein. Asumme melko lähekkäin. Onko muilla tällaista? Minulla ei ole lapsia, joten en vie sinne ketään riehumaankaan tms.
Kommentit (48)
Siis keitä ovat he? Äitisi ja isäsi vai äitisi ja hänen uusi miehensä?
Vierailija kirjoitti:
Siis keitä ovat he? Äitisi ja isäsi vai äitisi ja hänen uusi miehensä?
Äitini ja isäni.
ap
Eikö muilla ole vastaavaa tilannetta?
Jotkut ei vaan jaksa yhtään ketään ihmisiä.
Sovitko etukäteen kyläilystä? Jos et, niin äitiäsi saattaa ärsyttää, että menet sopimatta. En koskaan mene omien vanhempieni luo, jos en ole puhelimitse tarkistanut käykö heille. Minusta tämä on normaalia ja vastapuolta kunnioittavaa. Mielestäsi äidillä ei ole kiireitä, koska eläkkeellä, tämä on yleinen ikävä tapa ajatella. Sen eläkeläisen kiireet ei välttämättä näy ulospäin, koska sanalla kiire on eri merkitys eläkeläiselle vs nuorempi ihminen. Ikäihminen voi kokea kiireeksi yhden pesukoneellisen pyöritys jonain päivänä. Kaikki käy hitaammin, välillä pitää vielä miettiä niihin pyykkeihin liittyviä asioita, tämä on päivän työ eikä siihen haluta yllätysvierasta. Näin se monella menee.
Jos tapaamiset on ankeita voisko miettiä jotain piristystä äidillesi, itse tunnet hänet, vaikka iloisen värinen kukkakimppu tai hänen mielikahvileipää, päivän lehti tms. Kiinnostaisiko teitä kumpaakin käydä teatterissa kimpassa.
Vierailija kirjoitti:
Sovitko etukäteen kyläilystä? Jos et, niin äitiäsi saattaa ärsyttää, että menet sopimatta. En koskaan mene omien vanhempieni luo, jos en ole puhelimitse tarkistanut käykö heille. Minusta tämä on normaalia ja vastapuolta kunnioittavaa. Mielestäsi äidillä ei ole kiireitä, koska eläkkeellä, tämä on yleinen ikävä tapa ajatella. Sen eläkeläisen kiireet ei välttämättä näy ulospäin, koska sanalla kiire on eri merkitys eläkeläiselle vs nuorempi ihminen. Ikäihminen voi kokea kiireeksi yhden pesukoneellisen pyöritys jonain päivänä. Kaikki käy hitaammin, välillä pitää vielä miettiä niihin pyykkeihin liittyviä asioita, tämä on päivän työ eikä siihen haluta yllätysvierasta. Näin se monella menee.
Jos tapaamiset on ankeita voisko miettiä jotain piristystä äidillesi, itse tunnet hänet, vaikka iloisen värinen kukkakimppu tai hänen mielikahvileipää, päivän lehti tms. Kiinnostaisiko teitä kumpaakin käydä teatterissa ki
En mene ikinä ilmoittamatta, enkä edes kutsumatta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kutsu äitiäsi omaan kotiisi? Menetkö kutsumatta ja ilmoittamatta sinne äitylille?
Omien terveysongelmieni takia en kutsu häntä kylään.
ap
Ankeaa käytöstä, mutta saattaa selittää mikset ole välttämättä niin tervetullut.
En nyt tarkoita ap: ta mutta yleisesti, on järkyttävää miten jotkut aikuiset ihmiset eivät ymmärrä, että ne omat vanhenevat vanhemmat ei jaksa ikuisesti passata ja ottaa vastaan aikuisia lapsia kylään. Joskus ne roolit voisi vaihtaakin. Itse olen ihan poikki kun pitäisi koko aika olla järjestämässä jotain kivaa reippaasti päälle 30 v ihmiselle. Pitäisi tehdä ruokaa, järkätä joulut ym. Kuskata milloin minnekin, tehdä yhdessä jotain, niin että me järjestämme ja hän tulee ja nauttii. Lisäksi pitäisi myös tehdä hänen puolestaan hänen luonaan kotitöitä, remppaa, milloin mitäkin. Koskaan ei minkäänlaista vastavuoroisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on selvä signaali sinulle. Vähennä vierailujasi tai lopeta ne kokonaan.
No joo. Olisi vaan mukavaa, jos suhde ei olisi näin ankea.
ap
Jospa äitisi kokeet sinut ankeana, menet aina sinne odottamaan palvelua, kutsu äitisi luoksesi vaikka kerran kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tapaamiset on ankeita voisko miettiä jotain piristystä äidillesi, itse tunnet hänet, vaikka iloisen värinen kukkakimppu tai hänen mielikahvileipää, päivän lehti tms. Ki
Kutsuuko hän sitten (tavan vuoksi) useammin kuin kerran kuussa?
Vierailija kirjoitti:
En nyt tarkoita ap: ta mutta yleisesti, on järkyttävää miten jotkut aikuiset ihmiset eivät ymmärrä, että ne omat vanhenevat vanhemmat ei jaksa ikuisesti passata ja ottaa vastaan aikuisia lapsia kylään. Joskus ne roolit voisi vaihtaakin. Itse olen ihan poikki kun pitäisi koko aika olla järjestämässä jotain kivaa reippaasti päälle 30 v ihmiselle. Pitäisi tehdä ruokaa, järkätä joulut ym. Kuskata milloin minnekin, tehdä yhdessä jotain, niin että me järjestämme ja hän tulee ja nauttii. Lisäksi pitäisi myös tehdä hänen puolestaan hänen luonaan kotitöitä, remppaa, milloin mitäkin. Koskaan ei minkäänlaista vastavuoroisuutta.
Tällaisten ihmisten ei pitäisi kyllä lisääntyä, jos ei kerran kuukaudessa kestä oman lapsensa läsnäoloa paria tuntia. Miten siitä voi mennä "ihan poikki"???
Minuakin ärsyttää oman äitini vierailut. Kiva kun käy, mutta kiva kun lähtee. En kyllä useaa kertaa kuukaudessa jaksaisi, muutaman kerran vuodessa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Äitini kutsuu kyllä jatkuvasti ihmisiä kylään ja passaa heitä, eli jaksamista tuntuu riittävän. Tuntuu, että hän jopa esittää minulle raihnaisempaa kuin on.
ap
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisten ihmisten ei pitäisi kyllä lisääntyä, jos ei kerran kuukaudessa kestä oman lapsensa läsnäoloa paria tuntia. Miten siitä voi mennä "ihan poikki"???
Minä en kyllä kirjoittanut, että tätä tapahtuisi kerran kuussa...enkä puhunut lapsen läsnäolosta, vaan siitä että aikuinen lapsi on koko aika vaatimassa jotain. Ihan koko ajan! Eikä itse auta koskaan missään jos sattuu pyytämään apua. En enää edes pyydä.
Et kai valita vierailulla omia vaivojasi ja ongelmiasi? Mikäli joka kerta valitat, saattaa äitisi kokea vierailusi henkisesti raskaaksi ja tästä syystä kuormittua käynneistäsi.
Tunnen henkilön joka kuormittaa kaikkia ympärillään olevia jatkuvasti valittamalla, milloin terveys- ja milloin talousongelmistaan. Hänen näkemisensä on todella raskasta. Kaikilla meillä on ongelmamme mutta muiden tehtävä ei ole toisten jatkuva kannattelu. Jos kannattelemaan joutuu jatkuvasti, lopulta se uuvuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini kutsuu kyllä jatkuvasti ihmisiä kylään ja passaa heitä, eli jaksamista tuntuu riittävän. Tuntuu, että hän jopa esittää minulle raihnaisempaa kuin on.
ap
ap
Äitisi jaksaa muita ihmisiä, mutta ei sinua. Oletko miettinyt, käyttäydytkö äitiäsi kohtaan ikävästi? Paasaat omista ongelmistasi tai kuittailet kaikesta, mitä äitisi tekee. Voi olla, että äitisi on todella masentunut jokaisen vierailusi jälkeen.
Niin minunkin äitini. Hän on jo iän myötä väsynyt eikä jaksa ihmisiä kovin usein. Haluaa olla rauhassa.
Asutko äippäsi rintamamiestalon yläkerrassa, pohjarerroksessa vai piharakennuksessa?