Mieheni haluaa lopettaa koiramme, puri kerran
Mies haluaa lopettaa koiramme, joka on ollut meillä jo lähes 10 v. Koira on purrut naapuria (vähän verta) ja kaikkia lapsiamme leikin yhteydessä (ei verta). Lasken puremisen leikiksi, mutta mies sanoo, että koira murisee niin että siihen ei voi enää luottaa. Harkitsen miehen jättämistä ja poismuuttoa koiran kanssa. Voiko murisevaa ja hampaita näyttävää koiraa kouluttaa?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Niin vatun sairasta kuinka moni vihaamalla vihaa koiria.
Ei tässä kukaan erityisesti vihaa, mutta aggressiivinen koira joka on purrut monia ihmisiä, pitää lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan noita hyökkäämiseen jalostettuja tapporotuja. Valitettavasti niillä yleensä on täysin aivoton ja epäsosiaalinen omistaja. Vaarallinen yhdistelmä. Näitä purematapauksia on ihan jatkuvasti. Laitapuolen kulkijan yleisin koirarotu on shitbull. Ei se koiran vika ole mutta ongelma on helpoiten ratkaistu täyskiellolla. Koira minulla kainalossa on kun tätä kirjoitan. Minun koirani ei vapaana hillu ihmisten ilmoilla, ei pelottele naapureita eikä todella ole egon jatkeeksi vaan kaveriksi hommattu, helppo seurakoirarotu.
Jos ap menee mökille asumaan hurttansa kanssa, voi hyvin olla että mies löytää vain märän laikun siitä, missä ap yleensä palstailee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan noita hyökkäämiseen jalostettuja tapporotuja. Valitettavasti niillä yleensä on täysin aivoton ja epäsosiaalinen omistaja. Vaarallinen yhdistelmä. Näitä purematapauksia on ihan jatkuvasti. Laitapuolen kulkijan yleisin koirarotu on shitbull. Ei se koiran vika ole mutta ongelma on helpoiten ratkaistu täyskiellolla. Koira minulla kainalossa on kun tätä kirjoitan. Minun koirani ei vapaana hillu ihmisten ilmoilla, ei pelottele naapureita eikä todella ole egon jatkeeksi vaan kaveriksi hommattu, helppo seurakoirarotu.
Et varmaan usko, mutta elämä koiran kanssa on ollut niin hankalaa, että olen kanssasi samaa mieltä. Viimeinen ns tappelukoiramme tämä. Ihmiset huutelevat, karttavat vaikka koira vain haistelee maata! Yhtä purrut.
ap
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa.
Niin sietämättömän typerä provoaloitus. Mihin on kadonnut alkeellisinkin luovuus, mielikuvitus ja huumori? Kaipaan 200 gramman lihamakaronilaatikkoa hääjuhlista ja raikkaita voileipiä. Niin säälittävän kuiva ja aneeminen tällainen pitbullcanecorso piikille -tarina.
"Varmasti vihaa enemmän, mutta en hyväksy tuollaistakaan että hyökätään toisten kimppuun tuosta vain, ilman syytä. Tämä mies ei vihaa vain koiria vaan myös lapsiamme, ja on heillekin huudellut ja kiroillut eli ns kylähullu mies. Lukee meidän postit.. Mitä vielä.
ap"
Olihan siinä syy: iso, voimakasleukainen koira irti. Mistä hän olisi voinut tietää, onko koira irti teidän tahdostanne vaiko tietämättänne. Ei hän voinut myöskään olla varma, ettei koira hyökkää, kun hän vaikkapa kävelee tiellä tai omassa pihassaan.
Mies ei osaa opettaa koiraa tai opettaa väärin? Koira stressaantunut tilanteista? Ja rotu olisi hyvä tietää aloituksissa. Eli itse ei osata opettaa koiraa tai sosiaalistaa, sitten puree ja koiraa syytetään? Vaikka yleensä ihminen eli aikuinen on vastuussa. Ja pitää miettiä olosuhteita mihin koira sopii. Lasten leikkikoira se ei ole, koira jaksaa leikkiä tietyn ajan.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan vihaa koiria. Haluan kuitenkin olla turvassa ja siksi vanhuuden sairas ja siten aggressiivinen koira pitäisi päästää lepoon. Eihän se ole koirallekaan hyvä kärsiä vuosikausia kivuista, kun niitä ei saa parannettuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ole huoleti ap, cane Corso on tuttu ja rotu, ja paljon lempeämpi kuin pikku räkyt.
Tottakai. Molossit ja tappelukoirat ON lempeitä.
Ikävä kyllä ne o. Jalostettu puruvoima edellä ja kun sellainen joskus - huumehörhön koulimina tai sairaana - säikähtävät ja puraisevat, niin rukoile ettei kenenkään tenava ole välissä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap menee mökille asumaan hurttansa kanssa, voi hyvin olla että mies löytää vain märän laikun siitä, missä ap yleensä palstailee..
Niinpä, jos tuo koira on kivuissa, se voi purra myös omistajaansa. Kun puruvoimaa löytyy, jälki voi olla rumaa.
Lisäksi siellä mökilläkin voi olla naapureita, jotka eivät halua noin voimakasta ja nyt myös ilmeisesti arvaamatonta koiraa pyörimään lähialueelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: 0/5 Liian helposti näkee olevan provo/trolli, ja kirjoittajana mies joka esittää naista
Viimeksi kun tarkastin, alushousuissa ei ollut miesten vehkeitä. Minua on ennenkin väitetty palstalla mieheksi. :D
ap
Mistä saa sellaisia alushousuja joissa sisällä on miesten vehkeitä?
Jep, muuta pois koiran kanssa, mielellään jonnekin tosi kauas kaikista ihmisistä, jos koira on sinulle tärkeämpi kuin ihmiset. Lapset jäävät tietenkin miehelle, joka välittää heidän turvallisuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
"Varmasti vihaa enemmän, mutta en hyväksy tuollaistakaan että hyökätään toisten kimppuun tuosta vain, ilman syytä. Tämä mies ei vihaa vain koiria vaan myös lapsiamme, ja on heillekin huudellut ja kiroillut eli ns kylähullu mies. Lukee meidän postit.. Mitä vielä.
ap"Olihan siinä syy: iso, voimakasleukainen koira irti. Mistä hän olisi voinut tietää, onko koira irti teidän tahdostanne vaiko tietämättänne. Ei hän voinut myöskään olla varma, ettei koira hyökkää, kun hän vaikkapa kävelee tiellä tai omassa pihassaan.
Veli, jos haluat lainata, paina Lainaa nappia ja paina enter varmuuden vuoksi, ja kirjoita sitten viestisi alle. Loppuu tuo lainausmerkkien harrastaminen
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehesi puri sinua? Opettele kirjoittamaan.
Ja kouluta mies lopettamaan pureminen ja hampaiden näyttäminen muille kuin hammashoitajalle ja -lääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap"Olihan siinä syy: iso, voimakasleukainen koira irti. Mistä hän olisi voinut tietää, onko koira irti teidän tahdostanne vaiko tietämättänne. Ei hän voinut myöskään olla varma, ettei koira hyökkää, kun hän vaikkapa kävelee tiellä tai omassa pihassaan.
Veli, jos haluat lainata, paina Lainaa nappia ja paina enter varmuuden vuoksi, ja kirjoita sitten viestisi alle. Loppuu tuo lainausmerkkien harrastaminen
Painoinkin, mutta lainaustekstejä ei ilmestynyt tekstilaatikkoon. Niin käy aina välillä. Kokemukseni mukaan uusi yritys samaan viestiin vastaamisesta ei muuta tilannetta, joten nykyään en viitsi enää kokeilla uudelleen, vaan käytän suoraan lainausmerkkejä.
ps. olen muuten itse asiassa naispuolinen
Olisi jo aika saada jotkut rodut ja etenkin sekoitukset kiellon alle suomessa