Mitä mieltä olet aikuisesta joka ei syö sipulia? Rajoittaa mielestäni aika paljon elämää,
esim. ulkona syöminen vaikeaa. Aina juntturoimassa menujen kanssa.
Kommentit (5)
Olen muuten minäkin tarkka sipulin suhteen. Mahani takia.
Sorella haukuttiin lyttyyn kuinka aikuinen ihminen sorkkii ruokaansa, mutta kas kummaa MIESTÄ eli Mattia ei sipulinirsoilusta haukuta. Mutta Mattihan onkin vain mies, jolle kaikki sallittua.
sietää sipulia - silloin kun se on sellaisessa muodossa, että voi narskua hampaissa ;.) eli palasina, renkaina, liian suurena/runsaana silppuna. Maailman kamalin makuelämys, kun puraisee sipulia ja se kitkerä maku oikein leviää joka puolelle suussa. Jauhe ei haittaa mitään. En sitten vain syö ruokia, joissa tiedän olevan sipulia em. muodossa. Eniten ehkä harmittaa kinkkukiusaus- ym. tyyppiset ruuat, joihin usein laitetaan sipulia liikaa. Ei voi mitään. Onneksi itse voi tehdä sellaista ruokaa, mitä voi irvistelemättä syödä. Eikä tässä ole mistään lapsellisuudesta kysymys, jos ei maku miellytä. Silloin voi olla lapsellisuudesta kysymys, jos asiasta tekee liian suuren numeron tai käyttäytyy muutoin teatraalisesti.
Jos jossain tarjotaan sellaista ruokaa, ettei maistu (ns. hyvästä syystä tai ilman sellaista), tällainen aikuinen hoitaa asian FIKSUSTI eikä tee mieltymyksistään numeroa.
Itse en pidä monistakaan ruoka-aineksista mutta osaan hoitaa ruokailutilanteet aina ja kaikkialla asiallisesti. Mieltymykseni eivät ole muitten murhe.
Muiden ihmisen elämän hankaloittaminen on tietty ärsyttävää, jos sitä tapahtuu usein ja huomionhakuisesti (kuka ruoka-ammattilainen täällä kertoikaan ihmisestä joka on aina vaatinut maidotonta, gluteenitonta ja hiivatonta ruokaa ja joka sitten yks päivä ottikin vitriinistä laskiaispullan..). Mutta tossa voi olla takana vaikka hankala ärtyvän suolen oireyhtymä.