Mikään ei mee kaupaksi kirpparilla
Onko muut huomannu, että nyt tuskin kukaan ostaa mitään kirpparilta ja tosi vähän käviöitäkin oli kun kävin ite katsomassa paikanpäällä? Yleensä ollut vilkasta.
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on halvalla? Esimerkiksi kuinka paljon pyydät siistikuntoisista naisten farkuista?
Olen koittanut myydä kerran käytettyjä, lähes satasen farkkuja viidellä eurolla, laskin hinnan kahteen euroon eikä siltikään mennyt kaupaksi
Heti hylätyissä farkuissa on yleensä joku vika kuten esimerkiksi malli, joka ei sovi juuri kenellekään.
Itse emmin, kannattaako kirppispöytää paikkakunnallamme ottaa. Pöydälle kertyisi hintaa kaikkine kuluineen n. 70-80 e. Lisäksi mietityttää, olisiko lopputulos se, että pöydästä varastettaisiin kaikki vähänkin arvokas (esim. merkkiastiat) ja muu ei kävisi kaupaksi. Että kannattaako vaivaa nähdä tällaisen takia.
Itsepalvelukirppisten korkeat pöytävuokrat pakottaa hinnat korkeiksi, jolloin kaupasta saa uuden samaan hintaan.
Samalla tavalla, kuin yleensäkin on siirrytty ostamaan verkosta, käytetytkin ostetaan Torista tai Vintedissä, joissa voit tehdä täsmähakuja.
Minimalismi ja konmarittaminen rulettaa edelleen eli ihmiset ei halua kotiinsa turhaa roinaa.
Iso osa kirpparilla myytävästä on huonokuntoista ja muodista pois mennyttä. Jos et itsekään halua käyttää 2000-luvun alun vaatteita, ei halua muutkaan.
Ei tule käytyä niissä enää. En saa kyytiä sinne.
No, itse olen lopettanut kirppiksellä käymisen kokonaan säästämisen aloittamisen myötä. Ensinnäkin saatan ostaa kirpparilta sovittamatta, koska vaate halpa ja sitten kotona huomaan ettei olekaan hyvä.
Ylipäätään se, että ei käy kaupoissa tai kirppareilla, niin ei tule tehtyä ostoksia joille ei ole oikeaa tarvetta on hyvä keino säästää.
Minulla on tietyt nettikaupat joista ostan tietyt itselle istuvat vaatteet alesta tarvittaessa. Usein ostan eri värisinä farkut, villatakit ja paidat joita sitten yhdistelen. Sama lapsille. Olen huomannut että tällä säästää parhaiten .
-hinnoittele oikein, vie vain siistiä äläkä täytä pöytää liian täyteen.
- valitse pöytä hyvältä valoisalta paikalta, siitä mistä ihmiset aloittavat kierroksen.
- ota paikka niin että tavarasi ovat myynnissä kuun vaihteessa, siinä on paljon kelan maksupäiviä ja lapsilisät. Jos otat pidempään niin ota 15.-2. päivä.
ja mieti oikeasti onko myytäväsi sellaista minkä joku haluaa ostaa. Mummon matkamuistot -90 luvulta ei välttis ole sitä.
Vierailija kirjoitti:
-hinnoittele oikein, vie vain siistiä äläkä täytä pöytää liian täyteen.
- valitse pöytä hyvältä valoisalta paikalta, siitä mistä ihmiset aloittavat kierroksen.
- ota paikka niin että tavarasi ovat myynnissä kuun vaihteessa, siinä on paljon kelan maksupäiviä ja lapsilisät. Jos otat pidempään niin ota 15.-2. päivä.
ja mieti oikeasti onko myytäväsi sellaista minkä joku haluaa ostaa. Mummon matkamuistot -90 luvulta ei välttis ole sitä.
Tuo on jännä juttu, ettei pöytää pidä laittaa liian täyteen - tätä neuvoa kuulee usein.
Mutta miten ihmeessä ihmiset tienaavat kirppishinnoilla satoja euroja viikossa, ellei pöydässä ole sadoittain tuotteita?
Jotta kirppismyynti olisi kannattavaa, pitäisi kotona säilöä hirveitä määriä turhaa tavaraa. Minä raivaan säännöllisesti vaatekaappeja ja nytkin olisi lapsen toppatakki ja lämpökumisaappaat sekä muutama kauluspaita ja juhlakengät. Ei maksa vaivaa viedä kirppikselle, kun ei siitä jää käteen mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jotta kirppismyynti olisi kannattavaa, pitäisi kotona säilöä hirveitä määriä turhaa tavaraa. Minä raivaan säännöllisesti vaatekaappeja ja nytkin olisi lapsen toppatakki ja lämpökumisaappaat sekä muutama kauluspaita ja juhlakengät. Ei maksa vaivaa viedä kirppikselle, kun ei siitä jää käteen mitään.
Itse en ainakaan säilö hirvittäviä määriä tavaraa. Kerran vuodessa käyn kirppiksellä, kun lasten vaatteet jää pieneksi, siinä samalla vien omia vaatteita ja jotain muuta pientä, jos sattuu silmään hinnoitellessa. Pari Ikean kassia vaatehuoneessa ei ole hirvittävä määrä ja täyttää kyllä pöydän.
On liikaa romua muutenkin, ennemmin tarvis itse myydä romua pois.
Jos laitat kirppispöydän, niin siellä pitää käydä useasti. Eli kun pöytä ei ole liian täynnä, ihmiset katsovat tavaroita mieluummin ja kun se on siisti, se on houkuttelevampi. Sinne viedään tavaraa sitä mukaa kun edelliset menevät kaupaksi jne. Itse en edes vaivaudu katsomaan pöytää, joka pursuaa tavaraa, vaikka ne olisi euron hintaluokkaa.
Oikeasti halvat hinnat ja siisti pöytä. Siten saa tavaroita kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos laitat kirppispöydän, niin siellä pitää käydä useasti. Eli kun pöytä ei ole liian täynnä, ihmiset katsovat tavaroita mieluummin ja kun se on siisti, se on houkuttelevampi. Sinne viedään tavaraa sitä mukaa kun edelliset menevät kaupaksi jne. Itse en edes vaivaudu katsomaan pöytää, joka pursuaa tavaraa, vaikka ne olisi euron hintaluokkaa.
Oikeasti halvat hinnat ja siisti pöytä. Siten saa tavaroita kaupaksi.
Eli toisin sanoen kirpputorimyynti soveltuu vain niille, jotka asuvat kirppiksen lähellä. Ei ole mitään järkeä käydä monta kertaa päivässä 15 kilometrin päässä järjestelemässä ja täyttämässä myyntipaikkaa.
Eipä näy menevän mikään kaupaksi huutonetissäkään, useimpia tuotteita ei ole edes katsottu kertaakaan.
Onko kellään kokemusta tuotteiden myynnistä ulkomaille EU alueella, onko vaikeaa ja mikä olisi paras alusta kaupitella tuotteita euroalueella, ebay? Vinted? Millä kielellä myynti-ilmoituksen voi tehdä, kääntääkö palvelu tekstin automaattisesti eri eurokielille, mutta entä asiointi mahdollisen ostajan kanssa sähköpostilla tms.?
Postimaksut tai kuka nyt kuriirina toimiikaan?
Entä rahaliikenne, uskaltaako suomalaista tilinumeroa ilmoittaa EU alueella ostajalle?
Pitääkö postittaessa pakettiiin merkitä arvoa, sisältöä, tms. Tullimaksuja ei vissiin eu alueen sisällä peritä?
Ostaisin mustat toppahousut ja vihreän jalallisen Verna lasin Oulusta, mutta kun osumatarkkuus on niin huono, en viitsi vaivautua kirppikselle.
Hinnoittelun takia. Hyvä ajatus on, että kun myyt käytettyä kamaa, niin varaudu siihen, että saat kaupaksi kun hinta on 10% alkuperäisestä. Merkkituotteissa max. 25% ostohinnastasi.
Vääriä tuotteita väärillä hinnoilla. Ei se ole sen ihmeellisempää.
Rahaa on vähemmän sekä nykyään Temulta saa uutena tavaraa. Miksi siis turhaa ostaa käytettyä, kun ei tiedä tuleeko huijatuksi vai tuleeko sieltä rikkinäistä tavaraa postissa
Vierailija kirjoitti:
Eipä näy menevän mikään kaupaksi huutonetissäkään, useimpia tuotteita ei ole edes katsottu kertaakaan.
Onko kellään kokemusta tuotteiden myynnistä ulkomaille EU alueella, onko vaikeaa ja mikä olisi paras alusta kaupitella tuotteita euroalueella, ebay? Vinted? Millä kielellä myynti-ilmoituksen voi tehdä, kääntääkö palvelu tekstin automaattisesti eri eurokielille, mutta entä asiointi mahdollisen ostajan kanssa sähköpostilla tms.?
Postimaksut tai kuka nyt kuriirina toimiikaan?
Entä rahaliikenne, uskaltaako suomalaista tilinumeroa ilmoittaa EU alueella ostajalle?
Pitääkö postittaessa pakettiiin merkitä arvoa, sisältöä, tms. Tullimaksuja ei vissiin eu alueen sisällä peritä?
Vinted. Kääntää ilmoitukset, myös yksityisviestileskustelut voi käännättää yhdellä klikkauksella. Postimaksun maksaa ostaja. Tilinumeroa ei anneta kuin ainoastaan rahanlunastusta varten, ostaja siirtää rahan vintedille ja kun kuittaa tuotteen saaduksi, vinted siirtää rahan sinulle. Postipakettiin merkkaat ainoastaan helposti-koodin, jonka saat vintedistä.
Olen myynyt kaapit tyhjiksi tuolla.
Kaikki menee kaupaksi kirpparilla, kun hinta on halpa.
Ihmisillä on vähemmän käytössä rahaa kuin ennen. Moni perheellinen jättää omat ostokset pois, mutta satsaa vielä lapsiin. Siksi lastenvaatteilla yms on menekkiä.