Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikään ei mee kaupaksi kirpparilla

Vierailija
22.11.2024 |

Onko muut huomannu, että nyt tuskin kukaan ostaa mitään kirpparilta ja tosi vähän käviöitäkin oli kun kävin ite katsomassa paikanpäällä? Yleensä ollut vilkasta.

Kommentit (141)

Vierailija
81/141 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on ollut tämä, kun olen myynyt vauvanvaatteita/tavaroita torissa:

Pari vuotta sitten meni vain tietyt asiat, juuri sillä hinnalla, mitä pyydettiin. Hinta oli siis valmiiksi halpa. Myymättä jäi kuitenkin sellaiset vaatteet yms, jotka eivät olleet aivan viimeistä huutoa. Viime keväänä kun myytiin, menivät sellaisetkin vaatteet, jotka eivät pari vuotta sitten menneet kaupaksi millään. Hinta oli yhä sama kuin ekalla kerralla myydessä. Selvästi menekkiä oli kuitenkin eri tavalla kuin aiemmin, kun ihmisten taloudellinen tilanne oli tiukentunut.

Nyt viime kuukausina myyntikokemukset ovat olleet älyttömiä. Ihmiset tinkaavat ihan naurettavasti. Joku olisi halunnut ostaa 100 e tuotteen 60 eurolla (tuo 100 e oli jo valmiiksi halpa hinta). Myimme 1/3 alkuperäisen hinnasta settiä, jossa oli merkkilastenvaunut, kaikki mahdolliset kantokopat ja vaihdettavat osat (uutena hinta oli n. 1500 e ja olivat oikein hyväkuntoiset vieläkin). Tuon setin olisi yksikin halunnut vaihtaa toisiin lastenvaunuihin (miksi ihmeessä tarvitsisimme lastenvaunut, kun myymme juuri sellaisia pois) ja pyysi meitä kuljettamaan koko setin 150 km päähän. Ei suostuttu. En muista, että tällaisia älyttömiä tinkaajia tai lähes ilmaiseksi kerjääjiä olisi aiemmin ollut.

Vierailija
82/141 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kirppiksillä on paljon huonolaatuista vaatetta. Halpoja pikamuotirättejä kympillä tai kalliimmallakin, linttaan astuttuja ylihintaisia kenkiä, ikitahraisia tai kuluneita vaatteita jotka kuuluisi heittää mieluummin jätteisiin. Ei kiitos. Ostan mieluummin kaupasta uutena, mutta harvemmin. Tällä viikolla löysin alesta nahkaiset nilkkurit satasella jotka tulevat olemaan käytössä useamman talven.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/141 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan n. 80% vaatteistani kirppikseltä. Olen kokoa 46-48 ja aika pitkään saa etsiä että löytyy sopivaa kokoa kirppikseltä. Yleensä ne on niitä pieniä tai sitten keskikokoa.

Vierailija
84/141 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten meni vain tietyt asiat, juuri sillä hinnalla, mitä pyydettiin. Hinta oli siis valmiiksi halpa. Myymättä jäi kuitenkin sellaiset vaatteet yms, jotka eivät olleet aivan viimeistä huutoa. Viime keväänä kun myytiin, menivät sellaisetkin vaatteet, jotka eivät pari vuotta sitten menneet kaupaksi millään. Hinta oli yhä sama kuin ekalla kerralla myydessä. Selvästi menekkiä oli kuitenkin eri tavalla kuin aiemmin, kun ihmisten taloudellinen tilanne oli tiukentunut.

Nyt viime kuukausina myyntikokemukset ovat olleet älyttömiä. Ihmiset tinkaavat ihan naurettavasti. Joku olisi halunnut ostaa 100 e tuotteen 60 eurolla (tuo 100 e oli jo valmiiksi halpa hinta). Myimme 1/3 alkuperäisen hinnasta settiä, jossa oli merkkilastenvaunut, kaikki mahdolliset kantokopat ja vaihdettavat osat (uutena hinta oli n. 1500 e ja olivat oikein hyväkuntoiset vieläkin). Tuon set

Huh! Aivan järjetön hinta, jos myitte 500€ hintaan lastenvaunuja. Nolla pois perästä, niin ok.

Vierailija
85/141 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt viime kuukausina myyntikokemukset ovat olleet älyttömiä. Ihmiset tinkaavat ihan naurettavasti. Joku olisi halunnut ostaa 100 e tuotteen 60 eurolla (tuo 100 e oli jo valmiiksi halpa hinta). Myimme 1/3 alkuperäisen hinnasta settiä, jossa oli merkkilastenvaunut, kaikki mahdolliset kantokopat ja vaihdettavat osat (uutena hinta oli n. 1500 e

Ai että 1500 euron tuote pitäisi saada 50 eurolla?

-eri

Vierailija
86/141 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt viime kuukausina myyntikokemukset ovat olleet älyttömiä. Ihmiset tinkaavat ihan naurettavasti. Joku olisi halunnut ostaa 100 e tuotteen 60 eurolla (tuo 100 e oli jo valmiiksi halpa hinta). Myimme 1/3 alkuperäisen hinnasta settiä, jossa oli merkkilastenvaunut, kaikki mahdolliset kantokopat ja vaihdettavat osat (uutena hinta oli n. 1500 e

Myimme 500 eurolla koko settiä, missä oli kaikki vauvan/taaperon tarvitsema lastenvaunuista auton telakkaan, kantokoppaan ja erilaisiin vaunun istuinosiin eri ikäisille. Hyvin meni kaupaksi pyytämällämme hinnalla lopulta, kun ei piitattu noista, jotka olisivat halunneet setin ilmaiseksi. Käy huvikseen torissa katsomassa, mitä nuo setit maksaa. Ei ollut paha hinta tuo 500 e.

T. Tuo aiempi

Vierailija
87/141 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Myyn halvalla hyvää eikä mene silti. Ihmiset miettii nykyisin tarkkaan mitä ostavat/tarvitsevat. 

Sama täällä. Menee miinukselle, kun joutuukin itse maksamaan pöytävuokran olemattoman myynnin takia.  Ei kannata enää. 

Vierailija
88/141 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vinkki. Myy noin viikko normaali hinnalla, sitten 3 päivää 50% alennuksella 2 päivää 70% 1-2 päivää 90% alennuksella. Loput mitä jää voit huoletta heittää pois. Sitten taas uudet tavarat pöytään ja jatkat samaan malliin.

Jos on jotain mitä et halua myydä alennuksella, ota ne pois ennen alennus myyntiä. 

Vierailija
89/141 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On huomattu. Joulu tulossa.

Luulisi, että nykyisessä taloustilanteessa nimenomaisesti haettaisiin esim lapsille lahjoja käytettynä kun saa murto-osalla uuden hinnasta. Mut kai Temusta saa tilattua krääsää niin edukkaasti et muulla ei väliä.

Ei se käytetty kelpaa. Meidän seurakunta ja sossu organisoi vähävaraisille lapsille joulupuu-keräystä. Oikein oli ohjeena, että pitää olla uusi ja villasukat tms. omat käsityöt ei kelpaa. Kaupasta ostettu, uusi lahja - kiitos! 

Vierailija
90/141 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan n. 80% vaatteistani kirppikseltä. Olen kokoa 46-48 ja aika pitkään saa etsiä että löytyy sopivaa kokoa kirppikseltä. Yleensä ne on niitä pieniä tai sitten keskikokoa.

Olen myös kokoa 48 enkä koskaan löydä mitään sopivaa kirppikseltä. Tai no yhden toppatakin löysin kerran noin 10 v sitten.

Vierailija
91/141 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyvää tavaraa myynnissä ja hinnat ovat korkeita. Ennen sai lapsille ostettua videoita 20senttiä kappale.

Vierailija
92/141 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On huomattu. Joulu tulossa.

Luulisi, että nykyisessä taloustilanteessa nimenomaisesti haettaisiin esim lapsille lahjoja käytettynä kun saa murto-osalla uuden hinnasta. Mut kai Temusta saa tilattua krääsää niin edukkaasti et muulla ei väliä.

Ei se käytetty kelpaa. Meidän seurakunta ja sossu organisoi vähävaraisille lapsille joulupuu-keräystä. Oikein oli ohjeena, että pitää olla uusi ja villasukat tms. omat käsityöt ei kelpaa. Kaupasta ostettu, uusi lahja - kiitos! 

No johan on aikoihin eletty - ettei edes itse kudotut villasukat kelpaa! Huh!

Vierailija
93/141 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kasvaneet niin ei tule kirppiksillä käytyä niin useasti. Se minkä aina katson on farkut ja kun ne lähtee mukaan. Ovat alle kuuden euron housut.

Kirppismyyjä kokemuksia on kolmenlaista. Kanna kaikki takas kädessä pöydän hinta. Ekan oppireissun jälkeen vaatteita myyn kirppiksellä max 20 kpl. Kaikki muu on tavaraa jota en halua säilöä. Tai myydä viittä viikkoa. On se toinen kokemus, kun yli satku tulee voittoa.

Ja kolmas. Mihinkäs ne meidän tavarat ovat kadonneet viikonlopun aikana. Kasa rahaa kassalta käteen ja viisi tuotetta himaan.

Nyt piti odottaa tavarakasan kertymistä pari vuotta. Ja kyllä noista on puolet myyty pois kolmessa päivässä.

Jos haluaisin tienata noilla jotain. Eiku toriin, hintaa päälle ja vastaus vain niille. Jotka eivät tingi 300 euron alkuperäispakkauksessa olevaa ohjainta 9 eurolla. Koska kiinan härpäkkeen saa temusta eurolla. 

Vierailija
94/141 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei ole rahaa ostaa enää mitään. Juuri tutkin tuossa kenkiäni ja mietin ostanko temusta uudet talvipopot hintaan 23 euroa. Tulin siihen tulokseen että ostan putkilon kovasti liimaa ja sipasen sillä pohjan kiinni. Näin menee vielä tämän 12. Talvenkin. Ei viitsi aina ostaa uutta. Takkini on yli 25 vuotta vanha. Ihan ehjä ja hyvä vielä. Tosin ei kovin lämmin enää. Mutta tosiaan. Ei ole rahaa enää yhtään mihinkään. Töissä kävin vielä kesällä Mutta pistivät kavion kuvan persuukiin kun kukaan ei enää palveluita ja tavaraa ostaneet. Kiitos nykyhallituksen! Sen jälkeen olen vain oleillut. Töihin ei huoli enää kukaan. Eikä enää väliksikään. Oli pakko luopua autosta ja se on sitten sitä mukaan selvä se. Miten autotta töihin kuljet? Ja vaikka saisit töitä ei kukaan anna mitään 3 tonnin palkkaennakkoa että saisit jonkinmoisen kunnollisen auto  ostettua. Tonnin birssit ovat vain korjaamolla kokoajan!

Vierailija
95/141 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia selittelijöitä on nykyisin liikenteessä. Ärsyttää käyttää aikaa ja vaivaa näiden takia.

"Olet myymässä tätä lasten paitaa hintaan 2 e. Myytkö eurolla?" Ihan oikeasti. Jos tuote on jo valmiiksi halpa (eli mun mittapuulla alle 5 e), niin miksi ihmeessä tinkaat? Etsi sieltä torista paita eurolla, jos sellaista kaipaat.

"Ostaisin tuotteen halvemmalla kuin pyydät + sun pitäisi maksaa mun puolesta toi postitus." Miksi ihmeessä minä maksaisin postituksen siitä hyvästä, että sinä saisit tuotteen? Käytännössä halvan tuotteen kohdalla en tienaisi mitään, kun tuotteesta saatava hinta menisi jo postikuluihin. Minulla ei ole tuollaista tarvetta päästä ko. tavarasta eroon. Mieluummin vien vaikka kierrätykseen/hyvätekeväisyyteen, kun postitan sitä sinulle ilmaiseksi.

Olen ilmoittanut myyväni settinä lastenvaatteita tietyssä koossa ja sanon, että myyn vain setin kokonaisena enkä yksittäisiä vaatteita. Joukossa on muutama hyvin kysytty kuosi, joten tiedän ko. vaatteiden edistävän setin myyntiä. "Sulla on tuo setti, jossa on 5 paitaa ja 5 housut hintaan 20 e. Ottaisin tuosta setistä noi beiget housut (kolmannen vasemmalta) ja maksaisin niistä 2 e." Miksi ihmeessä ihminen kuvittelee, että tuo olisi kappalehinta sille suosituimmalle vaatteelle ja luetunymmärtäminen ei ilmeisesti toimi, kun sitä suosituinta vaatetta kalastellaan alihintaan. Aina on lopulta löytynyt joku, joka on ostanut koko setin mukisematta pyydetyllä hinnalla.

"Etkö voisi myydä tätä mulle hintaan x, kun ei ole vara maksaa enempää ja tykkään tästä kuosista tosi paljon." No se on voi voi, jos sinulla ei ole enempää rahaa käytettävissä, ei ole minun ongelmani. Ja minäkin tykkään monista asioista tosi paljon, mutta jos minulla ei ole vara ostaa niitä, niin ostamatta jää. (myin jo valmiiksi halvalla hinnalla hyväkuntoista tuotetta)

"Sinun pitäisi myydä minulle nämä verhot halvempaan hintaan, kun täällä torissa on ihan käyttämättömiäkin verhoja avaamattomissa paketeissa halvempaan hintaan." Ei, minun ei tarvitse myydä näitä sinulle halvemmalla. Siihen on syynsä, miksi nämä merkin X verhot (kysyttyä kuosia) maksavat enemmän kuin jotkut Rustan käyttämättömät halpisverhot. Verhot menivät kaupaksi ostajalle, joka maksoi pyydetyn hinnan.

"Mä ostaisin sulta nuo pussilakanat, mutta jättäisin settiin kuuluvat tyynyliinat ostamatta, niin vähennätkö hinnasta puolet." Miksi ihmeessä ottaisin puolet hinnasta pois siksi, jos sinä et niitä tyynyliinoja tarvitse? Joko ostat koko setin (ja teet niillä tyynyliinoilla mitä haluat, heität vaikka roskiin) tai sitten joku toinen ostaa koko setin mukisematta. Näiden lakanoiden kanssa kävi niin, että seuraava ostaja maksoi mielellään pyydetyn summan ja osti lakanat tyynyliinoineen itselleen.

Vierailija
96/141 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen kun tajusin että Sellpystä saa vaatteet 3€:llä niin ei paljon kiinnosta maksaa esim. tahraisesta paidasta 15€. Jotkut vie kirpparille ihan luokattoman huonoa ja rikkinäistä tavaraa, luulevat että takista jossa vetoketju rikki saa 30€ vain koska se on joku merkkituote. No ei saa.

Sellpyssä noi kolmen euron aikuisten vaatteet on pääsääntöisesti jotain polyester-minihametta ja hihatonta napapaitaa tai todella sen näköistä vaatetta, että pitää ihmetellä kuka niitä voi käyttää.

Kunto ja vaatteen kokokin on välillä ihan sattumankauppaa, vaikka niistä tieto onkin listattu. Yhdet saappaatkin oli muka nahkaa ja oikeasti nahkaa oli vain sisäpohjallinen. Hintaa oli kuitenkin sen 90,00€.

Vierailija
97/141 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut myytyä kirpparilla lähinnä pieneksi jääneitä lapsen kenkiä ja vaatteita. Poikkeuksetta kaikki merkkivaatteet myydään aina, vaikka niistä pyydän kunnon mukaisen merkkivaatteen hinnan.

Pari hassua naisten vaatetta yleensä menee myös, mutta vaan halvimmat ja astioita ja esim. kukkaruukkuja.

Torissa en jaksa myydä muuta kuin huonekaluja. Itse ostan sieltä kyllä välillä jotain.

Viikon myynti yleensä n. 300,00 € ja viimeiseksi päiväksi laitan loput 50-70% aleen. Koot kun laittaa näkyviin, niin tavarat liikkuu paremmin.

Itse en jaksa juuri kirppareita kiertää, kun moni hinnoittelee pieleen, vaatteiden kunto on mitä on tai esim. vaatteet on poikkeuksetta jotain tekokuitua. Lasten vaatteista ostaisin kyllä mielelläni vaikka kaikki käytettynä, mutta kun ei ole taloudellista pakkoa, niin en viitsi investoida aikaani.

Vierailija
98/141 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei ole mitään urbaanilegendaa tuo 15€/viikko. Realisointi Karelia ja Ekokirppis, Siltakatu 18 Joensuussa.

Myyntipaikat aika pieniä joten usein saa käydä järjestelemässä. Muuten oikein hyvä, oon myynyt siellä pari kertaa.

t: toinen joensuulainen

Vierailija
99/141 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputori, kirppu eli pienet hinnat, tuotteet käytettyjä, joissa tulisi olla hyvin pieni pyyntihinta.

Vaihtokaupat voi sopia keskustelemalla, se voi olla jopa mukavaa, ei aina tarvita rahaa. Lapsenakin vaihdettiin kiiltokuvia, tarroja ja pikkuleluja.

Miksi ei aikuisetkin voisi vaihtaa tavaroita ja palveluita, keskustellaan, sillähän se selviää.

Vierailija
100/141 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisia selittelijöitä on nykyisin liikenteessä. Ärsyttää käyttää aikaa ja vaivaa näiden takia.

"Olet myymässä tätä lasten paitaa hintaan 2 e. Myytkö eurolla?" Ihan oikeasti. Jos tuote on jo valmiiksi halpa (eli mun mittapuulla alle 5 e), niin miksi ihmeessä tinkaat? Etsi sieltä torista paita eurolla, jos sellaista kaipaat.

"Ostaisin tuotteen halvemmalla kuin pyydät + sun pitäisi maksaa mun puolesta toi postitus." Miksi ihmeessä minä maksaisin postituksen siitä hyvästä, että sinä saisit tuotteen? Käytännössä halvan tuotteen kohdalla en tienaisi mitään, kun tuotteesta saatava hinta menisi jo postikuluihin. Minulla ei ole tuollaista tarvetta päästä ko. tavarasta eroon. Mieluummin vien vaikka kierrätykseen/hyvätekeväisyyteen, kun postitan sitä sinulle ilmaiseksi.

Olen ilmoittanut myyväni settinä lastenvaatteita tietyssä koossa ja sanon, että myyn vain setin kokonaisena enkä yksittäisiä va

Samanlaisia kokemuksia itsellä.

Että ärsyttää, kun kirppismyynnistä on tullut tällaista. Inhoan myös sekä myyjänä että ostajana ihmisiä, jotka eivät vastaa toriviesteihin päiväkausiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä