Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennusdiagnoosi ja sen väärinkäyttö!

Vierailija
22.11.2024 |

Kuulisin teiltä kokemuksia, miten "masennusta" on käytetty väärin.

Usein lääkärin tekemä diagnoosi on tietysti oikein. Oikeasti sairaus voi olla vakava. Mutta tiedän myös, että sairautta käytetään väärin :( Kun jokin tavallinen, päivittäinen asia ei kiinnosta, käydään hakemassa todistus masennuksesta. =Kun ei huvita tiskata, on masentunut.

Kuulisin myös (täällä ehkä mahdoton pyyntö?), millä perusteilla lääkärit määrittelevät potilaan masentuneeksi? Onko se perus lääkäriaika (15 min), ja lääkäri kirjoittaa todistuksen, kun potilas hieman vihjailee väsymyksestä ja vuosia sitten tapahtuneesta itsemurha-ajatuksesta?? Vai tutkivatko lääkärit asiaa sen tarkemmin?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on itsessään ihan relevantti kysymys. Jos minä sanoisin vaikkapa työterveyslääkärille ääneen sen mitä ajattelen, niin hän varmasti määräisi minulle jonkin sortin masennuslääkkeitä tms. Hän lässyttää minulle elopainosta, tupakoinnista, verenpaineesta, verensokerista, kolesterolista ym, ja minun pitäisi parantaa elintapojani ja ruveta syömään niitä ja näitä lääkkeitä blaa blaa blaa. Minun tekisi mieli sanoa rehellisesti, että nautin tästä elämästä tällaisenaan eikä minua kiinnosta, että koska kuolen. En koe täällä maanpäällisessä elämässä mitään niin hienoa, että sen mahdollisimman pitkä jatkaminen olisi minulle joku päämäärä. Nautin ennemmin epäterveellisistä elintavoistani kuin muutan niitä, tai syön lääkkeitä, joista tulee vain paskempi olo sivuvaikutusten takia kuin ilman niitä.

Mutta näinhän ei voi ääneen sanoa. Heti tuomittaisiin, että tällä on nyt joku mielenongelma, koska ei katso prioriteetiksi että haluaa elää pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi