Voiko juoda vaikka tietty antibiootti SAATTAA aiheuttaa antabusreaktion?
Kuinka todennäköistä se on että se iskee päälle? Mitä voi pahimmassa tapauksessa käydä jos juon ja se sattuu tapahtumaan? En pysty olla ilman alkoholia...
Kommentit (24)
Menisin kyllä vaikka AAkokoukseen tai hoitoon jos pääsee, ei vttu mitä elämää tuollainen edes on
Ja et pysty lääkityksellä ja luultavasti sairaana olemaan juomatta. Tiedät varmaan mitä tuo tarkoitta?
Vierailija kirjoitti:
Menisin kyllä vaikka AAkokoukseen tai hoitoon jos pääsee, ei vttu mitä elämää tuollainen edes on
Mä taas oon usein oikeasti ajatellu kuinka ihmiset jaksaa olla selvinpäin...
Antabuksen yhteydessä alkoholin nauttimisesta tulee yleensä huono olo. Eli jos haluat huonon olon itsellesi, niin annan mennä vaan.
Suosittelen pidättäytymistä.
Mikä antibiootti aiheuttaa antabusteaktion? Lääkärit kieltävät kännäämästä, ettei unohtaisi syödä lääkkeitä tai oksentaisi niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas oon usein oikeasti ajatellu kuinka ihmiset jaksaa olla selvinpäin...
Jatkuvasti juominen romuttaa elämän.
Vierailija kirjoitti:
Antabuksen yhteydessä alkoholin nauttimisesta tulee yleensä huono olo. Eli jos haluat huonon olon itsellesi, niin annan mennä vaan.
Suosittelen pidättäytymistä.
Anna mennä vaan, jos et ilman pysty olemaan. Mutta kärsi sitten nahoissasi, älä mene minnekään päivystykseen vinkumaan oloasi. Siellä on niitä, jotka eivät ole tahallaan oloaan pahentaneet.
Eräiden antibioottien kanssa alkoholi tulee jättää kokonaan väliin. Tällaisia antibiootteja ovat esimerkiksi hammas, virtsatie- ja sienitulehdusten hoi- dossa käytettävät metronidatsoli-valmisteet. Nämä voivat alkoholin kanssa aiheuttaa antabus-reaktion.
Vierailija kirjoitti:
Mikä antibiootti aiheuttaa antabusteaktion? Lääkärit kieltävät kännäämästä, ettei unohtaisi syödä lääkkeitä tai oksentaisi niitä.
Esim nitrofurantoiini, tinidatsoli, metronidatsoli, kloramfenikoli, griseofulviini ja kefamandoli aiheuttavat antabudreaktion.
ja vaikka antabusreaktio yleensä on vain ns hyvin huono olo, se huono olo sisältää verenpaineen nousua ja sydämen rytmihaasteita/lisälyöntejä ja siihen voi näiden komplikaatioiden takia myös ku olla. En siksi itse lähtisi sillä leikkimään.
Jos haluat oksennella loppuillan, niin siitä vaan. Hanki apua tuohon ongelmaasi, jos et pysty edes yhden hikisen lääkekuurin ajan olla juomatta. Katkolle siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim nitrofurantoiini, tinidatsoli, metronidatsoli, kloramfenikoli, griseofulviini ja kefamandoli aiheuttavat antabudreaktion.
ja vaikka antabusreaktio yleensä on vain ns hyvin huono olo, se huono olo sisältää verenpaineen nousua ja sydämen rytmihaasteita/lisälyöntejä ja siihen voi näiden komplikaatioiden takia myös ku olla. En siksi itse lähtisi sillä leikkimään.
Mä olen saanut niin pahan antabusreaktion juoppoaikoinani että suorastaan toivoin kuolevani. Sydän hakkasi _voimalla_ ihan mieletöntä tahtia, iho kutisi ja siinä oli punaisia läiskiä, outo, ällö maku suussa ja päätä särki. Ja kesti tuntikausia.
Vierailija kirjoitti:
Metronidatsoli niminen lääkeaine
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat oksennella loppuillan, niin siitä vaan. Hanki apua tuohon ongelmaasi, jos et pysty edes yhden hikisen lääkekuurin ajan olla juomatta. Katkolle siitä.
Ku sinne pääsisi
Se biletys on muutenkin terveenä paljon hauskempaa, lepää ja syö lääkkeet, älä nauti alkoholia.
Voi kuolla