Uusperhe, helpottavatko nämä tunteet ikinä?
Kertokaa kokeneemmat. Olen tapaillut miestä kellä on yksi rakkauden rusina edellisestä suhteesta. En vain totu tähän kuvioon, että lapsi vierailee joka viikko miehen luona ja leikitään jotain pikku perhettä. Hän puhuu äidistään tauotta kuten lapset tekevät.
Olen miettinyt auttaako aika, onko se sen helpompaa myöhemminkään?
Kommentit (42)
Vanha keskustelu, mutta vastaan silti.
Itse olen tilanteessa, jossa olen seurustellut 6kk miehen kanssa, jolla 12v poika. Mies näkee lastaan yhden viikonlopun kuukaudesta (menee tällöin lapsen äidin kotiin viikonlopuksi näkemään lastaan), lapsi asuu äitinsä kanssa naapurimaassa. Ja itselleni tämä suhde sopii ainoastaan siksi, että lapsi on jo iso ja draamaa ei ole.
Lapsen vanhemmat ovat huippuhyvissä väleissä keskenään ja se on minulle tärkeää. Itse pysyttelen etäällä kaikista lapseen liittyvistä päätöksistä ja annan vanhempien päättää mikä on minun osuuteni lapsen elämässä. En ole mustasukkainen lapsen äidistä eikä hän minusta, mutta olen tyytyväinen etteivät lapsi tai lapsen isä jankuta lapsen äidistä joka päivä. Arvostan lapsen äitiä ja pidän lasta ensisijaisesti hänen lapsenaan, koska hän on se lähivanhempi. Miesystävälleni kerron, että hän on hyvä vanhempi, koska hän potee syyllisyyttä ettei voi asua lapsen kanssa samassa maassa (miehellä loppuelämän virka eri maassa).
Mielestäni he ovat hyviä vanhempia ja oma osuuteni on olla turvallinen aikuinen silloin, jos poikaa näen. Kyseessä on tämän pojan lapsuus, ja minä en aio tuoda siihen soppaan mitään hankaluuksia mukanani. Meillä onneksi pojan kanssa myös jotakin yhteistä - tykätään tietokoneista molemmat, vanhempansa eivät tykkää tietokoneista.
Mies kun kertoi jo ennen ensitreffejä pojastaan, niin kysyin ainoastaan lapsen ikää ja että missä väleissä he ovat lapsen äidin kanssa. Ensitreffejä ei olisi tullut, jos meneillään olisi ollut jokin kauhea erodraama 1v lapsen kanssa, jossa mies luikkii vastuutaan karkuun.
Menet puhmaan uutena kumppanina selkeistä rajoista lapsen ja exän suhteen niin huomaat onko miehestä uusperheelliseksi. Jos mies hermostuu, loukkaantuu, alkaa syytellä, suuttuu, lupaa muttei mitään muutosta tapahdu, ei edes lupaa, kun on hampaaton jne.
Jos mies tuntee syyllisyyttä erosta niin sitä huonommin uusperhe onnistuu. Silloin hän ei pysty pitämään rajoja ja kumartaa vanhalle perheelle ja pyllistää uudelle niin ei tule muuta kuin pahaa mieltä tai/sekä riitoja. Myös usein hyvittelee lapselle (ja exälle) ja antaa kaiken periksi. Usein kuitenkin uudelle kumppanille ollaan tiukkoja ja syyllistäviä.