Miksi suomalaisia on rangaistu maailman paskimmalla säällä? Missään muualla ei ole näin ankeaa
Toukokuusta Elokuun loppuun on hyvää keliä ja ehkä myös Syyskuu vuodesta riippuen, muu aika on ankeaa. Miettikää eteläistä pallonpuoliskoa kun siellä on jatkuvasti lämmintä kesäkeliä ja nauttivat elämästä. Mutta eniten ihmettelen sitä miksi tänne Suomeen halutaan tulla pakolaisina vaikka täällä on yksi maailman ankein sää? Mikseivät valitse lämpimämpiä maita kuten Espanjaa, Portugalia, Kreikkaa tai Italiaa?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa että tämän surkean sään lisäksi meillä on naapurina paskin valtio jonka kanssa maarajaa yli 1300 kilometriä.
Suomella surkein sää ja surkein naapuri.
Miettikää jotain etelä-amerikan maata jossa lämpöä ja kaukana Venäjästä.
Ja sielläkö muka ei ole muita ongelmis riittävästi? Kyllä mä mielummin Suomen valitsen kiitos vaan. Mutta voithan sä lähteä jos täällä on niin kauheaa.
Siellä voi olla ainakin turvassa jos kunnon kähinät alkaa Eruoopassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se valittamalla parane. Se on muutettava sinne missä on paremmat säät.
Kuka on valittanut? Ap totesi miten asia on.
Miksi sitten itse asuu täällä vaikka voisi vapaasti muuttaa vaikka sinne Espanjaan.
Vierailija kirjoitti:
Hold my beer.
T: Islanti
Vastahan uutisoitiin, että Islannissa tehtiin uusi marraskuun lämpöennätys, +25 astetta. Eri asia sitten, onko se varsinaisesti hyvä uutinen.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa että tämän surkean sään lisäksi meillä on naapurina paskin valtio jonka kanssa maarajaa yli 1300 kilometriä.
Etelä-Amerikassa on sitten ihan muut ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Olin viime talven espanjassa. Asunnot kosteita ja kylmiä sekä karmea torakka ongelma. Suomessa asunnot hyvin rakennettu, ei ole kylmää ja on oma sauna. Ulkona toki suomessa on karmeeta varsinkin marraskuussa.
Mikä ihme tekee marraskuusta karmean?? Hokeeko ihmiset tätä ihan vain koska mediakin sitä hokee yhtään itse asiaa ajattelematta? Miksi koskaan ei hoeta joulukuun karmeutta, joka on kuitenkin hyvin samanlainen säiden puolesta marraskuun kanssa + vielä piemeämpi kuin marraskuu? Joulukuussa päivä on marraskuuta lyhyempi.
Kyllä parhaillaan Englannissa on kurjempaa kun meillä. Siellä jökötetään maantiellä pikkuautoissa vuorokausi tolkulla kun ei pääse eteen ei taakse päin. Tuulee, myrskyää, tuiskuttaa ja sataa, kaikki ilmojen hornanhenget yhtä aikaa kurittamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Amerikassa on sitten ihan muut ongelmat.
Niin, sinnehän on muuttanut suomalaisia eläkkeelle, ja sitten onkin ollut yhtäkkiä nirri pois. En nyt muista mikä maa oli kyseessä, mutta useissa maissa on väkivaltaa, ja voi provosoida, jos ei tunne paikallista kulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin viime talven espanjassa. Asunnot kosteita ja kylmiä sekä karmea torakka ongelma. Suomessa asunnot hyvin rakennettu, ei ole kylmää ja on oma sauna. Ulkona toki suomessa on karmeeta varsinkin marraskuussa.
Mikä ihme tekee marraskuusta karmean?? Hokeeko ihmiset tätä ihan vain koska mediakin sitä hokee yhtään itse asiaa ajattelematta? Miksi koskaan ei hoeta joulukuun karmeutta, joka on kuitenkin hyvin samanlainen säiden puolesta marraskuun kanssa + vielä piemeämpi kuin marraskuu? Joulukuussa päivä on marraskuuta lyhyempi.
Joulukuun pelastaa joulufiilis, joulupyhät ja uusivuosi.
Kyllä tämä Suomen sää on ihan karmea. Aamuyöllä lumitöihin, jotta autolla pääsee ensin pihasta liikkeelle. Sitten saa jännittää pääseekö töihin vai juuttuuko auto matkan varrella hankeen, kun teitä ei aurattu. Työpäivän jälkeen kaivat auton lumen alta ja pelkäät juuttuvasi auraamattomalle parkkipaikalle. Käyt kotimatkalla kaupassa ja auto on taas hautautunut lumen alle.
Tässä kokemuksia parin viime päivän ajalta ja vielä koko talvi edessä...Jos olisi rahaa, muuttaisin etelään.
Kokeileppa AP norjaa tai Brittein saaria. Noin niinkuin lähimaista. Islantikaan ei kovin häävi ole kesäsäiltään. Jostain Grönlannista, venäjän eriosista, kuten Siperiasta ym nyt ei kannata sinulle puhuakaan.
Mikä estää muutamasta? Miksi valittaa netissä, kun voit oikeasti tehdä asialle jotain.
Vierailija kirjoitti:
Tule minun luokse kylään. Vm. 1951 talo ja ei todellakaan ole hyvin rakennettu. Työpäivän jälkeen on 12 astetta olohuoneen mittarissa. Sitten poltat puuta kuin heikkopäinen 5 h että saat 20-22asteeseen lämmön. Sitten nukut yön.
Joka päivä sama. Kalliiksi tulee ostetut puut kun ei ole metsää. Talvi on saatn. Sta
Suomessa ei ole maailman paskin sää. Maailman paskin sää on Filippiineillä, missä on lisäksi myös runsaasti hurrikaaneja, myrskyjä, maanjäristyksiä, tulivuorenpurkauksia ja maanvyörymiä.
Maailman paras sää on kenties Andorrassa, Monacossa tai San Marinossa.
Vierailija kirjoitti:
Kokeileppa AP norjaa tai Brittein saaria. Noin niinkuin lähimaista. Islantikaan ei kovin häävi ole kesäsäiltään. Jostain Grönlannista, venäjän eriosista, kuten Siperiasta ym nyt ei kannata sinulle puhuakaan.
Mikä estää muutamasta? Miksi valittaa netissä, kun voit oikeasti tehdä asialle jotain.
Briteissä ei ole kylmyyttä ja lunta niin kuin Suomessa. Eikä Islannissa. Grönlannissa ei asu ihmisiä paljoa ja se kuuluu Tanskalle. Siperia ei kannata verrata kun Venäjän eteläosissa ei ole niin kylmää. Mutta Suomen talvi on kylmä, pimeä, luminen ja pitkä niin etelässä kuin pohjoisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siperia, Alaska, Pohjoismaat, osa Euroopasta, Kanada? Ja säärintamat. Uk:ssa oli jo lunta? Joissakin maissa liian kuumaa taas.
Suuressa osassa Kanadaa on huomattavasti paremmat ilmat kuin Suomessa.
Edmontonissa ja Galgaryssä on siellä jo 15 pakkasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin talvi Englannissa opetti, että voi olla karseampaakin. Vettä ja räntää vihmoi tuulessa koko talven, edes sisällä ei ollut lämmin ja monesti ei tullut edes lämmintä vettä. Oli kalseaa ja kamalaa, ei ihme että viihtyvät pubissa eli pikku känässä joka ilta, eihän sitä muuten kukaan kestä.
Talvi on siellä paljon lyhyempi. Helmikuussa kukat kukkii.
Pakolaiset tulevat Suomeen Kelan rahojen perässä. Eivät tule tänne säiden vuoksi, vaan ILMAISEN RAHAN. Tampereen Kela konttori on täynnä näitä, suomalaiset ovat vähemmistö siellä.
Tyttären singaporelainen nettikaveri on kateellinen suomen säästä. Haluaisi käyttää eri säiden vaatteita.
Singaporessa on aina kuuma. Joskus sataa, joskus ei. Haluaisi käyttää takkeja ym.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole maailman paskin sää. Maailman paskin sää on Filippiineillä, missä on lisäksi myös runsaasti hurrikaaneja, myrskyjä, maanjäristyksiä, tulivuorenpurkauksia ja maanvyörymiä.
Maailman paras sää on kenties Andorrassa, Monacossa tai San Marinossa.
Ei oo. Sateista ja vilpoista talvisin.
Vierailija kirjoitti:
Olispa 40 astetta lämmintä ympäri vuoden se olis ihanaa !
onneksi on ihanan viileetä eikä tartte hikoilla .vai mitä helle hullu.
Ei Suomen säissä mitään vikaa ole. Itse en ainakaan jaksaisi ainaista kuumuutta. Nyttenkin on ollut ihan tosi mahtavat loka- ja marraskuu! Tuollainen +5-10 on just sopiva lämpö ulkoiluun, eikä tihkusateet haittaa, vaatteet suojaa. Mua rassaa ihan kaikista eniten tämä iltojen pimeys! Aivot alkaa viestittää jo viiden aikaan, että aika mennä nukkumaan, koska on pimeää. Illat on tahmaeaa pakollista suorittamista, että saa hoidettua kodin ja perheen, vähän ulkoiltua ja koko ajan vain laskee tunteja, että pääsisi nukkumaan.