Miksi suomalaisia on rangaistu maailman paskimmalla säällä? Missään muualla ei ole näin ankeaa
Toukokuusta Elokuun loppuun on hyvää keliä ja ehkä myös Syyskuu vuodesta riippuen, muu aika on ankeaa. Miettikää eteläistä pallonpuoliskoa kun siellä on jatkuvasti lämmintä kesäkeliä ja nauttivat elämästä. Mutta eniten ihmettelen sitä miksi tänne Suomeen halutaan tulla pakolaisina vaikka täällä on yksi maailman ankein sää? Mikseivät valitse lämpimämpiä maita kuten Espanjaa, Portugalia, Kreikkaa tai Italiaa?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Olin yhden talven Hollannissa ja kyllä talvi oli selvästi Suomea karmeampi. Pimeää, sateista ja tuulista koko talvi. Ikään kuin ikuinen marraskuun alku Etelä-Suomessa.
Parempi sekin kuin loska ja liukkaus.
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastan marraskuuta. Saa hyvällä omallatunnolla kääriytyä peiton alle katsomaan hyviä sarjoja ja syömään suklaata.
Asennekysymys.
Kuuma suihku/ sauna, kynttilät, viltit, hyvät leffat, postikorttimaisemat lämpimillä valoilla, saa olla rauhassa laiska ja omissa oloissaankin. Jep, rakastan kylmää ja pimeää twistillä:)
Just tulin Emiraateista, nyt +30 tuntumassa, mutta iso osa vuodesta ilmeisesti todella lämmintä, keskikesällä varmasti sietämätöntäkin. En ehkä tuotakaan haluaisi.
Oma lempi vuodenaikani on syksy, joka on tässä vasta loppunut :/
Olin viime talven espanjassa. Asunnot kosteita ja kylmiä sekä karmea torakka ongelma. Suomessa asunnot hyvin rakennettu, ei ole kylmää ja on oma sauna. Ulkona toki suomessa on karmeeta varsinkin marraskuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että pohjoinen ilmasto oli täällä ennen suomalaisia.
No niinpä, eiköhän suomalaiset tulleet vapaaehtoisesti tänne.
Ihmettelen vain kovasti, miksi. Mä olisin esisuomalaisena kääntynyt takas talven tullessa.
Sosi alistien syytä ! t. Persu, isänmaan toivo
Vierailija kirjoitti:
Ap, miten sä olet noin tyhmä?
Ole hyvä ja kerro miksi pidät häntä tyhmänä. Tuo se vasta tyhmää on kun et kerro mitään perusteluja.
Ei se valittamalla parane. Se on muutettava sinne missä on paremmat säät.
Vierailija kirjoitti:
Olin viime talven espanjassa. Asunnot kosteita ja kylmiä sekä karmea torakka ongelma. Suomessa asunnot hyvin rakennettu, ei ole kylmää ja on oma sauna. Ulkona toki suomessa on karmeeta varsinkin marraskuussa.
Eikös ap nimen omaan tarkoittanut säätä? Löytyy Espanjasta laadukkaita asuntoja ja vastaavasti Suomesta kylmiä.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa että tämän surkean sään lisäksi meillä on naapurina paskin valtio jonka kanssa maarajaa yli 1300 kilometriä.
Suomella surkein sää ja surkein naapuri.
Miettikää jotain etelä-amerikan maata jossa lämpöä ja kaukana Venäjästä.
Ja sielläkö muka ei ole muita ongelmis riittävästi? Kyllä mä mielummin Suomen valitsen kiitos vaan. Mutta voithan sä lähteä jos täällä on niin kauheaa.
Muualla on eri lailla ankeaa. Esimerkiksi kesäkuukaudet 38 asteen helteitä Teksasissa, ei voi olla kuin sisällä ilmastoiduissa tiloissa. Rahaa menee asunnon viilentämiseen.
Minusta marraskuu on tavallaan levollinen, voi käpertyä kaakao kädessä viltin sisään katsomaan netflixiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se valittamalla parane. Se on muutettava sinne missä on paremmat säät.
Kuka on valittanut? Ap totesi miten asia on.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kerrostalot helteillä liian kuumia ja talvella kovilla pakkasilla liian kylmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siperia, Alaska, Pohjoismaat, osa Euroopasta, Kanada? Ja säärintamat. Uk:ssa oli jo lunta? Joissakin maissa liian kuumaa taas.
Suuressa osassa Kanadaa on huomattavasti paremmat ilmat kuin Suomessa.
Minä en ymmärrä sitä että miksi tätä kommenttia alanuolitettiin koska aiheena oli tyyliin se että on kivempi olla +20c asteis3ssa kotona kuin +15c asteisessa kotona...
Tätä eri lämpötilaluokkaa on kanadassa koska kanada on isompi mutta juu.
Joku alanuolittaa keskusteluun kuulumatonta paskaa kun ratkaisuja pitäisi löytyä.
Miksi kuvittelet voivasi hallita muiden ihmisten mielipiteitä ja tunteita? Ehkä kannattaisi hieman mennä it
Pelkkä kysyminen tai ihmettely ei ole sitä että yrittää hallita toisten mielipiteitä. Ei vaikka sen sanoisi vähän kärkkäästi. Se sijaan rumasti haukkuen tai aggressiiviseen sävyyn ihmettelyn vousi sanoa olevan jo ehkä vähän hallitsemisen yritystä.
Alaska, Siperia, Englanti, jotkin kesällä hlvtin kuumat paikat,...
Suomihan on maailman onnellisin maa, monesti tutkittu.
Tää päivä on ollut ihana. Ihan kuin eläisi satumaassa.
Ajatelkaa että tämän surkean sään lisäksi meillä on naapurina paskin valtio jonka kanssa maarajaa yli 1300 kilometriä.
Suomella surkein sää ja surkein naapuri.
Miettikää jotain etelä-amerikan maata jossa lämpöä ja kaukana Venäjästä.