Tuttavani pesee lapsensa vain kaksi kertaa viikossa
Kommentit (81)
Alapäätä ei muuten ylimääräisiä lotrata eikä alapää mitenkään punota tai haise. Vaippaikäiset ovat eri asia.
toiset sanoo että iho pestään saippualla päivittäin ja sit rasvaus perusvoiteella. Toiset suosittelee kylpyä kerran viikkoon. Meillä käydään suikussa pari kertaa viikossa, tai kylvyssä jossa loraus öljyä vedes seassa (jojobaa, ei mineraaliöljyjä, jotka saa meidän lasten ihon kukkimaan) tai jos käyvät siellä suihkussa, niin tuota samaa öljyä kostealle iholle suihkun jälkeen. Toimii ihan yhtä hyvin, ellei paremmin kuin perusvoiteet, joista pyrimme pääsemään eroon.
niin lääkäri kysyi kuinka usein käyn suihkussa. sanoin, että kerran päivässä. Lääkäri katsoi suoraan silmiin ja kysyi, että minkä takia?
Ihan turha on kuulemma ihmetellä kuivaa ihoa, jos joka päivä veden kanssa lotraa, koska vaikka vesi on märkää, se myös kuivattaa ihoa. JOidenkin iho sen kestää, mutta esim atoopikkojen iho ei tosiaankaan kestä jokapäiväistä suihkussa käyntiä.
Ihme lääkäreitä teillä jos kehottavat käyttämään atooppista ihottumaa sairastavia lapsia joka päivä suihkussa! Atooppinen iho kun on kuiva iho, ja se vesi ei mitenkään sitä ihoa kosteuta, vaan päinvastoin kuivattaa.
Joidenkin tuntuu olevan tosi vaikea sitä ymmärtää.
Siis heillä on kylpypäivä keskiviikkoisin ja lauantaisin. Kuulostaa aika vähältä, vai mitä?
Mitä sitä nyt useammin kylvettää, häviää kaikki bakteerit ihosta ja lapseen tarttuu kaikki pöpöt, kun ei ole mitään vastustuskykyä. Iho kuivuu, kun joka päivä pestään, ei ehdi yhtään omaa suojakerrosta muotoutua.
Minä olen siivooja ja päivän jälkeen olen hikinen, pölyinen ja haisen suoraan sanottuna siivousaineille ja paskavaipoille joita siivottavissa kohteissa on. Istumatyötä tekevälle ei sitä hikeä ja likaa kerrykään.
Ihoa täytyy kuitenkin rasvata päivittäin, joten on hyvä pestä se puhtaaksi ennen rasvausta.
Alapään pesen useimpina iltoina iltapesun yhteydessä, ja tietysti hampaat pestään joka ilta. Naamaa useampi kerta päivässä ja tarpeen mukaan, ja aina iltapesun yhteydessä.
Olen päiväkodissa töissä ja kyllähän ne lapset, jotka eivät pesulla käy, haisevat potalla käynnin yhteydessä aika pahalle.
Pahalle haisevaa lasta on ikävämpi sylitellä!
EI myöskään lasten hiuksia kovinkaan usein. Kerran viikossa miedolla aineella, pikkuisilta ei niinkään usein.
sitä alapäätä saa ja pitää pestä päivittäin ihan kaiken ikäisten!! Hiuksia ei tarvitse pestä kuin tarpeen mukaan.
Onkohan se liikaa....molempien lasten sääristä on iho hiukan kuiva, siis ihan vähän. Mutten osaa ajatella etteikö käytäisi päivittäin pesulla. Hiukset pestään lapsilta ehkä 3 krt viikossa.
Tuo ei ole enää tervellistä! Ja todellista vedentuhlausta.
Ihan sairaalasta kotiutumisesta lähtien. . Ihot ei ole sen kuivempia kuin muillakaan, paitsi yhdellä kausittain atooppinen iho saattaa oireilla vahvastikin.
Hiukset pestään lapsilta (kerta/2-3vko?), kun näyttävät siltä et pitäis pestä, kastuvat kuitenkin suihkussa päivittäin.
Itselläni kaksi täysin eri ääripäiden lasta: toinen aina viluinen, en edes muista nähneeni koskaan kunnolla hiestä märkänä. Toinen kuumaverinen, ja heti pää märkänä jos yhtään lämmin.
Ensimmäisen kohdalla ei kukaan varmaan huomaisi, jos vaikka hiuksia ei pestäisikään kuin kerran kuussa... Toisella hiukset yksinkertiasesti pestävä pari kertaa viikossa. Jos ei pese, alkaa päänahka olla likaisen hajuinen ja tukka tahmeana. Ja kummatkin siis leikki-ikäsiä.
Onkohan se liikaa....molempien lasten sääristä on iho hiukan kuiva, siis ihan vähän. Mutten osaa ajatella etteikö käytäisi päivittäin pesulla. Hiukset pestään lapsilta ehkä 3 krt viikossa.
Tuo ei ole enää tervellistä! Ja todellista vedentuhlausta.
Lapsetkin tykkäävät puhtaasta, raikkaasta olosta. Suihkun jälkeen on kiva laittaa puhdas yöpuku ja pujahtaa puhtaiden lakanoiden väliin. En itsekään voisi olla käymättä päivittäin suihkussa. Olen tosi yllättynyt kuinka harvoin muiden lapsia pestään. Meillä läträtään ehkä vedellä mutta saippuaa käytämme koko kehon pesemiseen harvemmin.
Hampaat, kasvot ja alapää pestään kahdesti päivässä, kädet tietty monta kertaa päivässä. Eiköhän ole ihan riittävästi.
Minä myös ihmettelen näitä vastauksia, kun sitten vertaa noihin ketjuihin, missä aikuiset (äidit) kertovat käyvänsä vähintään kerran joka päivä suihkussa. Onko täällä eri vastaajat, vai käytetäänkö lapsia tosiaan vähemmän pesulla kuin itse käydään?
Itse kuulun tähän saastaiseen väestöön, joka käy 2-3 krt viikossa suihkussa ja saman verran käy lapsetkin. Pienemmät pesut sitten erikseen.
Olen ajatellut että kaikki kylvettävät/ suihkuttvat lapsensa päivittäin. Meillä vaihdetaan kanssa kaikki sisävaatteet kerran päivässä. Yllättävää että lapsia pestään noin vähän. En käytä yleensä lapsiin saippuaa kuin käsiin ja tukka pestään kerran viikossa saippualla. Tukka huuhdellaan päivittäin vedellä. Jännää miten sitä ajattelee toimivansa normaalisti ja sitten huomaa että enemmistö ainakin täällä vastanneista taas toimii aivan erilailla :)
Lapsetkin tykkäävät puhtaasta, raikkaasta olosta. Suihkun jälkeen on kiva laittaa puhdas yöpuku ja pujahtaa puhtaiden lakanoiden väliin. En itsekään voisi olla käymättä päivittäin suihkussa. Olen tosi yllättynyt kuinka harvoin muiden lapsia pestään. Meillä läträtään ehkä vedellä mutta saippuaa käytämme koko kehon pesemiseen harvemmin.
eikö se sit ole jo ihan sama mennä kokonaan suihkuun jos siellä jo puolittain on?
Oletko koskaan kuullut vessan käsisuihkusta?
eikö se sit ole jo ihan sama mennä kokonaan suihkuun jos siellä jo puolittain on?
että iho saisi sitä parasta rasvaa eli omaansa. Ei ihmekään, että pojallani jolla on atooppinen iho on pysynyt niin hyvänä ja oireettomana kun ei suostu menemään suihkuun kuin kerran viikossa. Ei rasvata lainkaan eikä hänkään raavi ihoaan.