Tuttavani pesee lapsensa vain kaksi kertaa viikossa
Kommentit (81)
se hävittää emättimen omat fluorit.
Ihoa täytyy kuitenkin rasvata päivittäin, joten on hyvä pestä se puhtaaksi ennen rasvausta.
vauvana sen sijaan pestiin joka pv
Onxne samoja mitä on hampaissa?
vauvalla kakka tulee niin puhd.pyyhkeilläkö vaan?
Olen päiväkodissa töissä ja kyllähän ne lapset, jotka eivät pesulla käy, haisevat potalla käynnin yhteydessä aika pahalle.
meidän vaippasankarin pylly pestää aamuin ja illoin, niin ja lisäksi mahdolliset kakat pestään toki pois myös.
Kylvyssä käy 2-5 x vko:ssa, on atoopikko ja näin iho pysyy paremmin kunnossa, kun päivän hikoilut on pois pesty. Hiuksia pestään jos on tarvis, mutta ei vielä mitenkään säännöllisesti, vesi on hyvin riittänyt ellei ole jotain rasvaa päähänsä saanut.
Voin sanoa, että kuvottavilta haisee joidenkin lasten pyllyt, kun tulevat päiväkotiin eikä pyllyjä ole esim yön pissavaippojen jäljiltä pesty. Olisitteko itse pesemättä alapäätänne, jos olis ollut pissat pöksyissä. No kuuluu tuo pesu meidän rutiineihin vaikka ei pissoja olisikaan, hyvään hygienian hoitoon se nyt vain kuuluu.
kyllä vähän isompien kuin vaippasankareiden takapuolista!
kyllä vähän isompien kuin vaippasankareiden takapuolista!
ihan sama minkä ikäinen se pesemätön takapuoli on, haise mikä haisee ja kuvottava se on. Alusvaatteetkin olis vaihdettava päivittäin, ei viikoittain niin kuin jotkut tekee lapsilleen ja kai myös itselleen myös, kuvottavaa. Noh, hanskat käteen vaan, kun lapsia vessatan töissä..
Olen ajatellut että kaikki kylvettävät/ suihkuttvat lapsensa päivittäin. Meillä vaihdetaan kanssa kaikki sisävaatteet kerran päivässä. Yllättävää että lapsia pestään noin vähän. En käytä yleensä lapsiin saippuaa kuin käsiin ja tukka pestään kerran viikossa saippualla. Tukka huuhdellaan päivittäin vedellä. Jännää miten sitä ajattelee toimivansa normaalisti ja sitten huomaa että enemmistö ainakin täällä vastanneista taas toimii aivan erilailla :)
Meillä on menty sen mukaan, mikä lapsiimme sopii: joka ilta (saippuaton) suihku+hiushuuhtelu, kerran viikossa sen sijaan sauna+saippuapesu+hiustenpesu. Juuri tänään pohdimme, pitäisikö lasten hiuksia pestä useammin, kun esikoisen (5v) kuontalo tuntuu alkavan roikkua rasvaisena torstaihin mennessä eikä ole niin nätti, ja kuopuksen (3v) kuontalo selvästi kutiaa loppuviikkoon mennessä vaikkei niin likaiselta näytäkään. VAikka on kyllä niin, että molempien hiukset näyttävät huomattavasti ihanammilta viikonloppuna, kun ne on juuri pesty :)
Jos lapset eivät käy suihkussa joka päivä, alkavat molemmat raapia itseään, sekä atoopikko-esikoinen (vaikka rasvattaisiin) että "meheväihoinen" kuopus.
Itse peseydyn tarpeen ja mahdollisuuksien mukaan, joskus monta kertaa päivässä ( kesän uintikelit, raskausaika... ), joskus parin päivän välein ( loma, matka tms. ). Samoin pesen lapsiakin. Yövaipan tai housuun pissaamisen jälkeen on luonnollista pestä, kakan jälkeen välttämätöntä. Kun ylä- ja alapesut hoituu päivittäin, kokosuihkulla tai kylvyllä ei ole niin väliä. Meillä on tosin ongelmana se, että esikoinen pelkää/vihaa hiustenpesua, kun ei halua, että vettä menisi silmiin.
( Mielestäni sitä ei juuri menekään, mutta hän on herkkä näissä asioissa).
Itse häiriinnyn enemmän voimakkaista hajusteista kuin pesemättömyydestä. Harvoin tässä järvien maaassa kohtaa ihmistä, joka olisi todella peseytymätön. Paitsi tietenkin rantojen ja puistonpenkkien miesparat. Antaisin heille mielelläni yhden suihkupäivistäni viikossa.
Isoin 12v useammin. Atoopikoille tosiaan suositellaan nykyisin suihkua päivittäin. Itse en vain jaksa sitä iltashouta. Riittää ihan, että jaksan jokaiselta hampaat pestä.
Meillä 2, 5 v poika käy joka päivä suihkussa, koska näin lievästi atooppinen iho pysyy hyvässä kunnossa. Sitten ehkä kerran kahdessa viikossa suihku korvataan kylvyllä.
Miten vähän pesette lapsianne!Alkaahan ne jo haisemaankin jos vaan kerran viikossa pestään,yöks.
meillä käy lapset ja aikuiset joka päivä suihkussa,eikä muuten ole iho ongelmia eikä tartte rasvailla tms
Meillä 2, 5 v poika käy joka päivä suihkussa, koska näin lievästi atooppinen iho pysyy hyvässä kunnossa. Sitten ehkä kerran kahdessa viikossa suihku korvataan kylvyllä.
Niin ja suihku tarkoittaa ihan vesipesua. Ehkä n. kerran viikossa pestään pojan hiukset shampoolla ja iho herkälle iholle tarkoitetulla ( ostettu apteekista ) pesunesteellä. Jos kylvyssä käy, niin laitamme sinne saippuaa, että vaahtoaa, koska poika tykkää siitä.
Lisäksi tietty kakan jälkeen pesu päivän mittaan ja vähän joka välissä naaman ja käsien pesua, aina kun tarpeen.
Kylvyn yhteydessä pestään lasten shampoolla hiukset yms.
Kesällä hikiaikana lapset käyvät toki useamminkin suihkussa
ja uimassa.
Peput huuhdellaan joka päivä, samoin kasvot. Käsiä pestään
jatkuvasti: aina ulkoa sisälle tullessa, ennen ruokaa jne.
Lapsilla ei ole allergioita, eikä atooppista ihottumaa.
mulla loksahti suu auki kun jossain vauva/ perhe lehdessä kampaajaäidistä kertovassa jutussa kerrottiin että "lasten hiukset pestään tietenkin päivittäin" meillä pestään ehkä kerran kuussa...
ja hän oli sitä mieltä että lasten hiuksiin riittää pesu kerran viikossa, ja tietenkin hoitoaineen kera.
Meillä lapset käy suihkussa kolmen päivän välein, välillä kahden, ja hiukset pestään joka toinen suihkukerta.
Mutta alapäitä ei pestä sen useammin. Pitäisiköhän alkaa pesemään? Tytöt 6v ja 5v