Minulle osa-aikatyöt olivat pelastus.
Masennun täystyöttömänä, mutta myös jos pitäisi tehdä täysiä työpäiviä.
Nyt teen töitä noin 17 t. viikossa. Ja nyt pystyn harrastamaankin kaikkea kivaa. Vaikka käydä ilmaisessa aamujumpassa.
Olen köyhä, mutta iloinen ja tyytyväinen elämääni.
Nyt osa-aikatyöskentelyä kaksi vuotta takana.
Olisinpa tajunnut tän aikaisemmin.
N 45
Kommentit (28)
Olen iloinen sun puolesta. Mistä sait töitä?
Henk.koht.avustaja. Vain avustamista harrastuksissa.
Ap
Jos palkalla tulis toimeen niin sit mikä ettei
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voiko vielä kysyä miten pääsit tuohon? Oletko tehnyt vastaavaa aiemmin tai onko koulutusta?
Samaa olen sanonut mutta tein laskelmia että jos puolisolla ei olisi tuloja niin en voisi tehdä osa-aikatyötä jolla kartutan työkokemusta jota työnantajat palvovat.
Uusin hallitus poisti suojaosan tuloista ja samalla itse otan turpiin tuloissa 600eur joka kuukausi. omat tulot on max 1000eur netto kun lasketaan tarkasti. Onneksi ei ole lapsia koska olisi ihan varma että en voisi tehdä osa-aikasta yhtään.
Mutta nykyhallituksella on taikaovi jolla kaikki työttömät löytää töitä jossa saa tuloja jolla pitäisi tulla toimeen, sanoisin että siellä ollaan aika pumpulissa kun katsotaan miten saataisin kannustettua työttömät töihin.
Ei siihen tarvi koulutusta eikä työkokemusta. Kaikki pääsee. Laittaa vaan hakemuksen.
Ap
Ite oon tehnyt tätä vuosia. Traumaattinen lapsuus ja muita ongelmia, väsähdän ja uuvun helposti, kehoni ei reagoi asioihin normaalisti. Osa-aikaisena saan levättyä tarpeeksi ja huolehdittua perustarpeista. Kokoaikaisessa työssä olen sairauslomalla kolmen kuukauden jälkeen. Harmi että hallitusten leikkausten vuoksi on kannattavempaa lääkekulujen vuoksi jäädä itselle kotiin.
Korporaatioissa orjatyöskentely juoruilevissa lammaslaumoissa ei ole koskaan sopinut minulle, niissä menee mielenterveys. Teen keikkatöitä ja kaikenlaista sivubisnestä freelancerina. Saa olla vapaana, kehittää itseään ja opiskella omaan tahtiin eikä kukaan pääse määräilemään eikä pätemään. "Ghost-mode" on parasta.
Tajuatko senkin, ettei se riitä, jos tekee osa-aikatyötä ja nostaa loppupäivältä työttömyystukia, vaan osa-aikaisen on haettava rinnalle lisää työtunteja? Näin siis työttömällä työnhakijalla, myös osa-aikaisella.
Vain, jos saa eläkettä, voi sen ohessa tehdä ihan vapaasti pelkästään osa-aikatyötä. Tai jos on omia säästöjä tms. niin, ettei nosta työttömyystukia loppupäivältä, voi tehdä ihan vapaasti vain osa-aikaisesti töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voiko vielä kysyä miten pääsit tuohon? Oletko tehnyt vastaavaa aiemmin tai onko koulutusta?
Sivusta samaa työtä tekevänä vastaan, että ei ole koulutusvaatimuksia. Jos täyttää työnantajan kriteerit eli osaa auttaa häntä juuri siinä asiassa, missä hän avustajaa tarvitsee ja jos lisäksi naama miellyttää häntä, niin saa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen tarvi koulutusta eikä työkokemusta. Kaikki pääsee. Laittaa vaan hakemuksen.
Ap
Suoraan avustettavalle vai hyvinvointialueelle tai hoivayritykselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sivusta samaa työtä tekevänä vastaan, että ei ole koulutusvaatimuksia. Jos täyttää työnantajan kriteerit eli osaa auttaa häntä juuri siinä asiassa, missä hän avustajaa tarvitsee ja jos lisäksi naama miellyttää häntä, niin saa töitä.
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko senkin, ettei se riitä, jos tekee osa-aikatyötä ja nostaa loppupäivältä työttömyystukia, vaan osa-aikaisen on haettava rinnalle lisää työtunteja? Näin siis työttömällä työnhakijalla, myös osa-aikaisella.
Vain, jos saa eläkettä, voi sen ohessa tehdä ihan vapaasti pelkästään osa-aikatyötä. Tai jos on omia säästöjä tms. niin, ettei nosta työttömyystukia loppupäivältä, voi tehdä ihan vapaasti vain osa-aikaisesti töitä.
Entä tajuatko sen että vakituiseen työhön otetaan mieluummin sellainen joka on tehnyt parikin vuotta osa aikaista kun että ei olisi tehnyt mitään työtä tuona aikana.
Ansaitsen osa-aikatöillä pari tonnia kuussa tk-eläkkeen päälle. Rento ja mielekäs tapa olla rikas.
Vierailija kirjoitti:
Ei se, että hakee, tarkoita, että niitä lisätunteja mistään saa. Mullakin on työttömän hakuvelvollisuuskin laskettu kahteen paikkaan erittäin huonon työmarkkinatilanteen vuoksi, ja olen sentään isossa kaupugnissa ja virallisesti työvoimapula-alalla.
Mutta joo samoin, keikka on ollut elämäni parasta aikaa. Talous voisi olla parempi, henkkoht hyvinvointi ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Semmoinen välitysyritys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Semmoinen välitysyritys
Ok, kiitos!
Kuinkahan paljon palkkaa saa, jos tekee noin 15 tuntua viikossa?
Minulle ei olisi väliä onko se hyllytystä kaupassa, ihmisten avustamista tai tuotteiden pakkaamista varastolla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta osa ihmisistä käyttää järkeään eikä aja itseään työkyvyttömäksi saikulle ja kuluttamaan terveydenhuollon resursseja. Toki voisivat kuormittaa terveydenhuoltoa ja hakea lausuntoa lausunnon perään, että saisivat virallisesti tehdä vain osa-aikatyötä.
?