Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle osa-aikatyöt olivat pelastus.

Vierailija
21.11.2024 |

Masennun täystyöttömänä, mutta myös jos pitäisi tehdä täysiä työpäiviä. 

Nyt teen töitä noin 17 t. viikossa. Ja nyt pystyn harrastamaankin kaikkea kivaa. Vaikka käydä ilmaisessa aamujumpassa. 

Olen köyhä, mutta iloinen ja tyytyväinen elämääni. 

Nyt osa-aikatyöskentelyä kaksi vuotta takana. 

Olisinpa tajunnut tän aikaisemmin. 

N 45 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan paljon palkkaa saa, jos tekee noin 15 tuntua viikossa? 

Minulle ei olisi väliä onko se hyllytystä kaupassa, ihmisten avustamista tai tuotteiden pakkaamista varastolla. 

Noin 700 euroa netto plus tuet

Vierailija
22/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat sulle ja joulun odotusta. Monet myös tekevät  9e kulukorvauksella saadakseen arkeen sisältöä, usein vielä pullakahvit saa siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei olisi väliä onko se hyllytystä kaupassa, ihmisten avustamista tai tuotteiden pakkaamista varastolla. 

Piti kirjoittaa että noin 900 euroa plus tuet

Vierailija
24/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti kirjoittaa että noin 900 euroa plus tuet

Kiitos paljon!

Vierailija
25/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen sanonut mutta tein laskelmia että jos puolisolla ei olisi tuloja niin en voisi tehdä osa-aikatyötä jolla kartutan työkokemusta jota työnantajat palvovat.

Uusin hallitus poisti suojaosan tuloista ja samalla itse otan turpiin tuloissa 600eur joka kuukausi. omat tulot on max 1000eur netto kun lasketaan tarkasti. Onneksi ei ole lapsia koska olisi ihan varma että en voisi tehdä osa-aikasta yhtään.

Mutta nykyhallituksella on taikaovi jolla kaikki työttömät löytää töitä jossa saa tuloja jolla pitäisi tulla toimeen, sanoisin että siellä ollaan aika pumpulissa kun katsotaan miten saataisin kannustettua työttömät töihin.

Kuin suoraan mun näpäimistöltä. Itsellä osa-aikatyöläisenä ihan samat ajatukset, sillä erotuksella että mieheni on eläkkeellä (pieni eläke, siinä ei kadehdittavaa) ja ian viime vuoteen tultiin toimeen ihan ok. Mut nyt samoin tuloin tekee jo tiukkaa joten onneksi sain myös toisen osa-aikatyön.

Vierailija
26/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Muille ei ole. Vaikkapa helposti sairastuville, rajoitteisille tai jos ei ole sopivaa. Samanlailla oot edelleen riippuvainen työstä seuraavat 60 vuotta, jos palkka on pieni. Osalle ei eläkettä.

Vierailija
27/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten joku tuolla aiemmin kirjoitti niin osa-aikatöillähän ei työttömän velvollisuuksista luisteta. Mulla on nyt vuosia ollu osa-aikatyö ja koska olen näin ollen siis työtön niin mun tulee hakea kokoaikatyötä ja myös olla valmis vastaanottamaan kokoaikatyö kuten kenen tahansa työttömän. Sen verran on joustoa että työn hakemiseksi lasketaan sekin että kysyy työnantajaltaan lisätunteja. Osa-aikatyön lisäksi haen ansiosidonnaista. Koko ajan on tilivelvollinen asioistaan että välillä sitä miettii miten hienoa olikin olla kokoaikatyös kun ei tarvinnu mihkään mitään työtunneistaan ja/tai saadusta palkasta kertoa.

Vierailija
28/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen tarvi koulutusta eikä työkokemusta. Kaikki pääsee. Laittaa vaan hakemuksen. 

Ap

Ei kaikki pääse. Olen hakenut useita paikkoja ja tietoni ovat muutaman avustajia välittävän firman tietokannoissa. Olen ihan ok tyyppi, mutta lähemmäs 6-kymppinen ja taustaltani akateeminen. Yhdessä haastattelussa olin, antoivat vahvasti ymmärtää, että mua ei kuitenkaan kiinnosta. Höh, jos kerran haen, niin kiinnostaa. Onneksi pääsin (pitkän hakemisen jälkeen) siivoustöihin.