Mulla in pakastimessa yksi vanha kuha. Söisköhän närhet sen?
Ärsyttää kun ne vie kaikkk pähkinät.
Jos heitän ison kuhan niille niin kai se kelpais?
Kommentit (20)
Se voi houkutella pihaasi merimetsokolonnian pesimäpuuhiin. Mutta muuta ihmeempää en tuossa näe. Anna pois vain.
Kyllä mäkin sen kuhan söisin.
Kyllä mä söisin niitä pähkinöitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et syö itse?
Se on ollut jo yli vuoden siellä pakkasessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se voi houkutella pihaasi merimetsokolonnian pesimäpuuhiin. Mutta muuta ihmeempää en tuossa näe. Anna pois vain.
Asun Keski-Suomessa
Ap
Närhet ovat persoja nimenomaan pähkinöille, tammenterhoille ja vastaavaa sisältäville rasvoille.
Todennäköisesti kuha houkuttelee paikalle enemmän variksia ja harakoita kuin närhiä.
Närhi on kaikkiruokainen lintu. Pesimäkaudella se syö pääosin erilaisia selkärangattomia, mutta se voi myös syödä muun muassa toisten lintujen munia, siemeniä ja marjoja.
Vierailija kirjoitti:
Närhet ovat persoja nimenomaan pähkinöille, tammenterhoille ja vastaavaa sisältäville rasvoille.
Todennäköisesti kuha houkuttelee paikalle enemmän variksia ja harakoita kuin närhiä.
Täällä ei ole variksia, korppeja kyllä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ripusta puuhun ettei rotat vie.
Ei täällä ole rottiakaan. Kuiva kangasmetsä, ne ei tykkää tällaisesta. Varmaan joku hiirikolonna vois kyl tulla. Kanahaukkakin käy. Tuliskohan se? Tosin voi olla että että on lähtenyt etelämmäksi. En ole pariin viikkoon nähnyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et syö itse?
Ap
No jos se vasta rapiat vuoden verran on ollut ja tyhjiöpakattu niin ihan syötävää on vielä. Kuha on vähärasvainen kala, eikä härskiinny niin herkästi kuin rasvainen lohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et syö itse?
Ap
No jos se vasta rapiat vuoden verran on ollut ja tyhjiöpakattu niin ihan syötävää on vielä. Kuha on vähärasvainen kala, eikä härskiinny niin herkästi kuin rasvainen lohi.
Jaa. Uskaltaisinko kypsentää sen ja maistaa. En tiiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Anna anopille joululahjaksi
No nyt ois paha. Anopilla on kala-allergia!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ripusta puuhun ettei rotat vie.
Rotat tulivat minullekin mieleen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et syö itse?
Ap
Ap
No eihän se nyt mitään myrkyllistä ole, ellet sulata kalaa vakuumissa. Silloin botulismin aiheuttama hengenvaara. Mutta se taas koskee kaikkia vakuumissa pakastettuja kaloja iästä riippumatta. Kala siis pitää ottaa pois vakuumista ennen sulatusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et syö itse?
Ap
Ap
No eihän se nyt mitään myrkyllistä ole, ellet sulata kalaa vakuumissa. Silloin botulismin aiheuttama hengenvaara. Mutta se taas koskee kaikkia vakuumissa pakastettuja kaloja iästä riippumatta. Kala siis pitää ottaa pois vakuumista ennen sulatusta.
Ok. Mihin muuten perustuu suositus että kala pitäisi käyttää jo 3 kk:n aikana pakastamisesta?
Kuha oppis kirjoittamaankin viel...
Ap