Suomalainen menestysresepti 2024 OFFICIAL
Mtv:n kanavalla alkoi toissapäivänä uusi kausi "Suomalainen menestysresepti"-sarjaa. Edellisiltä vuosilta tutut tuomarit Jyrki Sukulan johdolla mukana ja ensimmäisessä jaksossa valittiin ruokainnovaatio-semifinalisteja.
Tämä on ollut suosikkiohjelmani siitä alkaen kun ensimmäinen kausi julkaistiin eli viitisen vuotta sitten.
Tällaisisa innovaatioita oli tarjon ensimmäisessä jaksossa. En viitsi spoilata kertomalla mitkä viisi näistä pääsivät semifinaaliin. Haluaisin mielipiteitänne?
- sienijerky (osterivinokkaasta tehty)
- herkkupirtelö (kolme eri makua: mansikkajuusto, suklaabrownie, korvapuusti)
- autentic döner from Finland (kolme makua: muikku, kana ja nauta-karitsa)
- notkea vuusto (juokseva vegaanijuusto esim. kastikkeeseen tai pizzaan)
- pizzamuffinsi (nimi kertoo kaiken,suolainen versio)
- miitles-valmisruoka (lihaton ja kalaton valmisruoka)
- säilykevalmisruoka ja jälkiruokasäilyke
- viljaton piirakkapohja (perunakuitujauheesta tehty)
- taikinapatukka (kolme makua: kaura,kardemumma ja pipari)
- röstivohveli (perunaraasteesta tehty vohveli)
Katso lähetysajat : Suomalainen menestysresepti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2006)
Shakey ei ole kyllä pirtelöä eikä varsinkaan herkuttelupirtelöä! Kaakaojuoma.
Miten nopeasti tuo Shakey on juotavaa sen jälkeen kun sen on ottanut pakastimesta?
Vierailija kirjoitti:
Miksei noi kauravuuat voisi samalla olla gluteenittomia. Miksi kaura mainitaan gluteenia sisältävänä ainesosana? Muita viljoja siinä ei ole. Ei siis ole edes 'saattaa sisältää'
Ihmettelen alapeukkuja, sillä "Kaura itsessään on gluteenitonta, mutta kauran joukkoon voi tuotantoprosessin eri vaiheissa joutua gluteenia sisältävää viljaa."
Myynnissä on kyllä täysin gluteenitonta kauraa/kaurasuurimoita. Olisi siis ollut hyvinkin helppoa saada näistä tuotteista täysin gluteenittomia.
Testasin nyt sitkaan, silpan piiraset ja Shakeyn kun muita ei ollut meidän lähi ässässä.
Sitkas hyvä, maku kohdillaan! Mutta näkkäriksi en miellä. Ostan uudelleen leipänä varmastikin
Silpan piiraset oli gluteenittoman mieleen kyllä mut muut ei välittänyt. Ostetaan uudelleen varmaan gluteenitomalle perheenjäsenelle kun tykkäsi.
Shakey oli liian makea kaikkien mielestä, suola toffeen koostumus jotenkin epätasainen? Pohjalla vähän ällöttävä "Lima".
Sain sitkaasta niin pahat ilmavaivat, etten kokeile toiste
Vierailija kirjoitti:
Miten nopeasti tuo Shakey on juotavaa sen jälkeen kun sen on ottanut pakastimesta?
Ei sitä myydä pakastimesta vaan ihan tavan kylmätiskistä, S-marketissa oli mehujen ja kaakaojuomien vieressä.
Shakey on vain makeutettua maitoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei noi kauravuuat voisi samalla olla gluteenittomia. Miksi kaura mainitaan gluteenia sisältävänä ainesosana? Muita viljoja siinä ei ole. Ei siis ole edes 'saattaa sisältää'
Ihmettelen alapeukkuja, sillä "Kaura itsessään on gluteenitonta, mutta kauran joukkoon voi tuotantoprosessin eri vaiheissa joutua gluteenia sisältävää viljaa."
Myynnissä on kyllä täysin gluteenitonta kauraa/kaurasuurimoita. Olisi siis ollut hyvinkin helppoa saada näistä tuotteista täysin gluteenittomia.
Kyllä olisi tavallaan ollut helppoa, mutta olisiko voinut sanoa olevan Kinnarin tilalta. He käsittääkseni käsittelevät itse kauran, kasvattamisen lisäksi. Gluteenittoman kauran käsittelyyn pitää varmaan olla jotkut sertifioidut tilat tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä myydä pakastimesta vaan ihan tavan kylmätiskistä, S-marketissa oli mehujen ja kaakaojuomien vieressä.
Luulen, että kysyjä tarkoitti sitä, että koska mikäli tuota haluaa juoda pirtelönä niin se pitäisi varmaan pitää jonkin aikaa omassa pakastimessa ennen juomista. Itse pitäisin ehkä puolisen tuntia pakastimessa ennen juomista. Tosin en ole vielä päässyt sitä ostamaan, mutta näin ajattelin tehdä sitten kun ostan. Pirtelön kuuluu olla pakastinkylmää eikä jääkaappikylmää.
Niin siis ei tietenkään pakastinkylmää siinä mielessä, että olisi täysin jäässä, mutta silleen, että jonkin verran jäähileitä olisi ehtinyt muodostua.
Vierailija kirjoitti:
Sain sitkaasta niin pahat ilmavaivat, etten kokeile toiste
Minulla usein sama homma etenkin tuoreen perinteisen ruisleivän kanssa, mutta ei Sitkaksen. Pidän täysjyväruisleivistä, tämä on minulle hyvä lisä vanhojen suosikkien rinnalle.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis ei tietenkään pakastinkylmää siinä mielessä, että olisi täysin jäässä, mutta silleen, että jonkin verran jäähileitä olisi ehtinyt muodostua.
Luulin että ideana oli juoda se ihan vaan suoraan jääkaappikylmänä eikä pakastaa. Kai pullossa olisi ohjeet jos se olisi tarkoitus pakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta kaura oli oman tilan ja varmaa muutakin viljaa käsitellään tuotannossa eli ei voida taata gluteenittomuutta.
nii verrattuna aitoon eli mun ainoaan ja oon lesbo silti
ripulia ja pökylöitä suomen armeijalaisille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin että ideana oli juoda se ihan vaan suoraan jääkaappikylmänä eikä pakastaa. Kai pullossa olisi ohjeet jos se olisi tarkoitus pakastaa.
Juu, se on kai tarkoitus. Mutta minusta vähän tyhmää, koska eihän se silloin ole pirtelöä. Tai toisaalta, sanotaanko siinä putelissa missään, että "pirtelö"? Vai onko vain ravistettava maitojuoma? Jokin pakastusohje voisi olla ollut ihan fiksu veto siihen laittaa, mutta sitä olisi varmasti ollut tosi vaikeaa saada sopivaksi, koska ihmisillä on niin eri "kylmyisiä" pakastimia. Tosin minulle kelpaisi myös ihan juotava vanukaskin, millaiseksi jotkut sitä ovat kuvailleet.
Meillä Silpan pinaatti-juustopiiraset hävisi lasten suihin ennen kuin me vanhemmat ehdittiin syömään. Pyysivät lisää!
Vierailija kirjoitti:
Pirtelöpoika julisti, että kaikki rakastavat pirtelöitä. No, en minä ainakaan. Olen vähän yli kuusikymppinen enkä ole elämässäni koskaan maistanut tai juonut yhtäkään pirtelöä.
Mistä sitten tiedät pitäisitkö siitä vai et, kun et ole koskaan maistanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, se on kai tarkoitus. Mutta minusta vähän tyhmää, koska eihän se silloin ole pirtelöä. Tai toisaalta, sanotaanko siinä putelissa missään, että "pirtelö"? Vai onko vain ravistettava maitojuoma? Jokin pakastusohje voisi olla ollut ihan fiksu veto siihen laittaa, mutta sitä olisi varmasti ollut tosi vaikeaa saada sopivaksi, koska ihmisillä on niin eri "kylmyisiä" pakastimia. Tosin minulle kelpaisi myös ihan juotava vanukaskin, millaiseksi jotkut sitä ovat kuvailleet.
Siinähän nimenomaan lukee että Shakey milkshake ja pirtelö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, se on kai tarkoitus. Mutta minusta vähän tyhmää, koska eihän se silloin ole pirtelöä. Tai toisaalta, sanotaanko siinä putelissa missään, että "pirtelö"? Vai onko vain ravistettava maitojuoma? Jokin pakastusohje voisi olla ollut ihan fiksu veto siihen laittaa, mutta sitä olisi varmasti ollut tosi vaikeaa saada sopivaksi, koska ihmisillä on niin eri "kylmyisiä" pakastimia. Tosin minulle kelpaisi myös ihan juotava vanukaskin, millais
Okei, no sitten on kyllä vähän tyhmää, koska eihän tuommoinen jääkaappilämmin vanukas voi olla pirtelö.
Eilen illalla maistissa Silpan pinaatti-juustopiirakka. Oli kyllä superhyvää! Jatkoon!