Suomalainen menestysresepti 2024 OFFICIAL
Mtv:n kanavalla alkoi toissapäivänä uusi kausi "Suomalainen menestysresepti"-sarjaa. Edellisiltä vuosilta tutut tuomarit Jyrki Sukulan johdolla mukana ja ensimmäisessä jaksossa valittiin ruokainnovaatio-semifinalisteja.
Tämä on ollut suosikkiohjelmani siitä alkaen kun ensimmäinen kausi julkaistiin eli viitisen vuotta sitten.
Tällaisisa innovaatioita oli tarjon ensimmäisessä jaksossa. En viitsi spoilata kertomalla mitkä viisi näistä pääsivät semifinaaliin. Haluaisin mielipiteitänne?
- sienijerky (osterivinokkaasta tehty)
- herkkupirtelö (kolme eri makua: mansikkajuusto, suklaabrownie, korvapuusti)
- autentic döner from Finland (kolme makua: muikku, kana ja nauta-karitsa)
- notkea vuusto (juokseva vegaanijuusto esim. kastikkeeseen tai pizzaan)
- pizzamuffinsi (nimi kertoo kaiken,suolainen versio)
- miitles-valmisruoka (lihaton ja kalaton valmisruoka)
- säilykevalmisruoka ja jälkiruokasäilyke
- viljaton piirakkapohja (perunakuitujauheesta tehty)
- taikinapatukka (kolme makua: kaura,kardemumma ja pipari)
- röstivohveli (perunaraasteesta tehty vohveli)
Katso lähetysajat : Suomalainen menestysresepti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2006)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi ostaa pitsamuffineita tämän kopiokonseptin vuoksi. En haluaisi juuri tuota yrittäkää tukea. Voisi kokeilla vaan leipoa itse
Kerro nyt minkä nimisiä/merkkisiä pizzamuhvineita on Suomessa myynnissä ennen näitä ? Siis pakkasesta?
Kerro, äläkä jankuta, että tuote on kopio. Mistä olet tuollaisia ostanut aikaisemmin Suomesta. Tänä ohjelma on SUOMALAINEN ruokainnovaatio. Jos tuontyyppistä ruokaa mydään toisella puolella maapalloa, ei se suomalaista paljoa lämmitä.
Sinulla on pahoja kaunoja tuota nuorta naista kohtaan ja yrität häntä täällä mustamaalata.
Mutta joo, KERRO nyt mistä noita on voinut aikaisemmin kaupasta ostaa?
Mua itseäni häiritsee pahasti se, että muffini-tyttö kertoi saaneensa idean siitä että yhdisti kaksi omaa lempiherkkuaan, muffinsin ja pizzan. Vaikka esim. Pinterest on ollut jo ainakin pari vuotta täynnä samanlaisia pizzamuffinsseja.Toinen oli se plagiointi-syytös. Ei herätä kauheasti luottamusta. Aion kuitenkin kokeilla tuotetta, ja luottamus on kova että ihmiset oppivat mokistaan. :D
Mitäs ne tuotteet nyt sitten maksaa kaupoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi ostaa pitsamuffineita tämän kopiokonseptin vuoksi. En haluaisi juuri tuota yrittäkää tukea. Voisi kokeilla vaan leipoa itse
Kerro nyt minkä nimisiä/merkkisiä pizzamuhvineita on Suomessa myynnissä ennen näitä ? Siis pakkasesta?
Kerro, äläkä jankuta, että tuote on kopio. Mistä olet tuollaisia ostanut aikaisemmin Suomesta. Tänä ohjelma on SUOMALAINEN ruokainnovaatio. Jos tuontyyppistä ruokaa mydään toisella puolella maapalloa, ei se suomalaista paljoa lämmitä.
Sinulla on pahoja kaunoja tuota nuorta naista kohtaan ja yrität häntä täällä mustamaalata.
En ole tuon viestin kirjoittaja, mutta eikö tämmöisiä paistopiste/pakastepitsamuffineita ollut joskus
Eivät siis olleet pakastealtaassa , vaan paistopisteessä? Vai saatoiko niitä ostaa myös sieltä pakkasesta? Ja olivatko suomalaisia.
S-kauppojen ostoslistassa ei näitä vielä löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua itseäni häiritsee pahasti se, että muffini-tyttö kertoi saaneensa idean siitä että yhdisti kaksi
Eihän näistä tuotteista nyt oikein mikään ole mitenkään uusi ja uniikki, kaikkia on ollut jo enemmän tai vähemmän olemassa. Ne kunnon uutuudet taisi karsiutua ohjelmasta pois jo alkuvaiheessa.
Mikä sen leivän nimi nyt on? Sitkeä vai tuorenäkkäri?
Sitkas tuorenäkkäri 8 kpl pussi 2,69
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua itseäni häiritsee pahasti se, että muffini-tyttö kertoi saaneensa idean siitä että yhdisti kaksi
Siis varmaan ihmiset on tehneet kotonaan pirtelöitä, pizzamuhvineita ja varmaan moni kaurasuurimoista tuollaista mössöäkin, mutta on eri asia tehdä jotakin kotonaan, kuin että sen saa tehdastuotantoon ja kauppaan. Ja noita röstijuttuja luultavasti on tehnyt hyvinkin moni ihan omin pikkukätösin omassa keittiössään. Mutta ei niitä kaupassa ole näkynyt.
Minä olen saanut myös idean yhdistää pizzan ja muhvinin, mutta en minä olisi koskaan saanut sitä myyntiin asti kehiteltyä.
Myytiin sekä pakastealtaasta että paistopisteestä. Tuskin olivat kotimaisia.
Pizza muffin mozzarella 1,25 kpl
Kinnarin kauraruokia ei näy listoilla.
Sieni jerky oli kiinnostava. Harmi kun tippui. Mutta sillä ei ollut S-ryhmän kaupoissa tarpeeksi myyntipotentiaalia. Toivottavasti löytää kansainväliset markkinat.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, että tuotteiden kehittely ajatuksen tasolta valmiiksi kauppatavaraksi vie aikaa, hirveän määrän kokeiluja, epäonnistumisia ja toki sitten niitä onnistumisiakin, mutta en vaan pysty käsittämään miikä tuossa röstivåhvelin keksimisessä ja tuotteeksi työstämisessä oli niin vaikeaa.
Oliko se vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Sieni jerky oli kiinnostava. Harmi kun tippui. Mutta sillä ei ollut S-ryhmän kaupoissa tarpeeksi myyntipotentiaalia. Toivottavasti löytää kansainväliset markkinat.
Osterivinokasjerkyä on jo markkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan suomalaiset markkinat!
Tuli vähän huono olo, kun testasin lähes kaikkia tuotteita. Mukaan olisi kaivatu jotain raikasta tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkoi menestysreseptituotteet närästämään
"on siinä rasvaa", "on siinä suolaa", "kyllä se säilyy"
:D
Tuleeko hyvä mieli, kun saat pilkata uutta ja nuorta naisyrittäjää.
Kivat sulle, taidat olla kateellinen:D
Koko ajan täytyy yrittää mollata. Menehän nyt keittiöön ja ala suunnitelle ihan omaa ruokainnovaatioita ja menen tuonne ensikaudella niin ei tarvii kadehtia ja ilkkua toisia, jotka on siihen pystyneet. Me sitten naureskellaan sulle ja pilkataan sua. Eikö ole kivaa?
Oot niin läpänäkyva tuossa kaunassasi:D
Mikä sulla on hätänä? En pilkannut yhtään ketään. Reagoin tuohon osuvaan kommenttiin. Kyllähän rasva närästää.
Tuleeko hyvä mieli, kun saat pilkata uutta ja nuorta naisyrittäjää.
Kivat sulle, taidat olla kateellinen:D
Koko ajan täytyy yrittää mollata. Menehän nyt keittiöön ja ala suunnitelle ihan omaa ruokainnovaatioita ja menen tuonne ensikaudella niin ei tarvii kadehtia ja ilkkua toisia, jotka on siihen pystyneet. Me sitten naureskellaan sulle ja pilkataan sua. Eikö ole kivaa?
Oot niin läpänäkyva tuossa kaunassasi:D