Suomalainen menestysresepti 2024 OFFICIAL
Mtv:n kanavalla alkoi toissapäivänä uusi kausi "Suomalainen menestysresepti"-sarjaa. Edellisiltä vuosilta tutut tuomarit Jyrki Sukulan johdolla mukana ja ensimmäisessä jaksossa valittiin ruokainnovaatio-semifinalisteja.
Tämä on ollut suosikkiohjelmani siitä alkaen kun ensimmäinen kausi julkaistiin eli viitisen vuotta sitten.
Tällaisisa innovaatioita oli tarjon ensimmäisessä jaksossa. En viitsi spoilata kertomalla mitkä viisi näistä pääsivät semifinaaliin. Haluaisin mielipiteitänne?
- sienijerky (osterivinokkaasta tehty)
- herkkupirtelö (kolme eri makua: mansikkajuusto, suklaabrownie, korvapuusti)
- autentic döner from Finland (kolme makua: muikku, kana ja nauta-karitsa)
- notkea vuusto (juokseva vegaanijuusto esim. kastikkeeseen tai pizzaan)
- pizzamuffinsi (nimi kertoo kaiken,suolainen versio)
- miitles-valmisruoka (lihaton ja kalaton valmisruoka)
- säilykevalmisruoka ja jälkiruokasäilyke
- viljaton piirakkapohja (perunakuitujauheesta tehty)
- taikinapatukka (kolme makua: kaura,kardemumma ja pipari)
- röstivohveli (perunaraasteesta tehty vohveli)
Katso lähetysajat : Suomalainen menestysresepti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2005)
Vierailija kirjoitti:
Se on kummallista, että tuomaristo puhuu koko ajan suomalaisista perheistä ikäänkuin kaikki perheet olisivat edelleen perusjunttisuomalaisia perheitä. Asuuhan täällä nyt hyvänen aika todella paljon ulkomaalaisia, enkä tarkoita vain niitä, joiden nimitystä ei saa tänne kirjoittaa.
Tämä sama asia minuakin ihmetyttää. Ja sitten nuo ns. kohderyhmät. Miksi tuotteilla pitäisi olla kohderyhmät? Olen itse 65-vuotias enkä ilmeisesti kuulu mihinkään mainituista kohderyhmistä. Oletan, että ikäiseni ihmiset ovat niitä, joilla on eniten ostovoimaa, mutta yleensä noiden tuotteiden kohdalla kohderyhmiä ovat nuoret, kiireiset aikuiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kummallista, että tuomaristo puhuu koko ajan suomalaisista perheistä ikäänkuin kaikki perheet olisivat edelleen perusjunttisuomalaisia perheitä. Asuuhan täällä nyt hyvänen aika todella paljon ulkomaalaisia, enkä tarkoita vain niitä, joiden nimitystä ei saa tänne kirjoittaa.
Tämä sama asia minuakin ihmetyttää. Ja sitten nuo ns. kohderyhmät. Miksi tuotteilla pitäisi olla kohderyhmät? Olen itse 65-vuotias enkä ilmeisesti kuulu mihinkään mainituista kohderyhmistä. Oletan, että ikäiseni ihmiset ovat niitä, joilla on eniten ostovoimaa, mutta yleensä noiden tuotteiden kohdalla kohderyhmiä ovat nuoret, kiireiset aikuiset.
Tutustu markkinoinnin perusteisiin, niin ehkä ymmärrät miksi tuotteella on hyvä olla kohderyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piimää ei kerta kaikkiaan pysty juomaan, se maistuu niin hirveän pahalta. Miten siitä täytyy tehdä jäätelöä?
Piimä on ihan sairaan hyvää. Kasvismaidoista tehtyä piimää odotellessa.
Älä pelottele kasvispiimillä! Joku hullu vielä tekeekin tuollaisen hirvityksen tuotantoon. Kokeile itse ensin lisäämällä kaavismaitoon sitruunamehua, eiköhän tuo jollakin tavalle piirien, yök sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustu markkinoinnin perusteisiin, niin ehkä ymmärrät miksi tuotteella on hyvä olla kohderyhmä.
No varmaan pitäisi, mutta odottelen yhä, milloin jonkin tuotteen kohderyhmäksi nousisivat yli 65-vuotiaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan pitäisi, mutta odottelen yhä, milloin jonkin tuotteen kohderyhmäksi nousisivat yli 65-vuotiaat.
Luulen, että tuo ei vaan ole hyvä kohderyhmä millekään ruokauutuuksille ja varsinkaan valmisruoille? Kuinka moni yli 65-vuotias innostuu vaikka pizzamuffinista, jos asenne on "itse tehty on parempaa ja rahatkin säästyy"?
Tässä odotelllaan jo malttamattomana illan Menestysrespa jaksoo sekä tottakai Pizza-muffinssin dominointii.
Yli 65-vuotiaat eivät todellakaan ole mikään potentiaalinen kohderyhmä. Tuossa iässä harvalle enää ruoka maistuu ja uusiin makuihin totuttelu ei enää onnistu.
Aika jänskä juttu tää että nuori nainen keksi pizzamuffinin. Tuo on mainio idea! Miten ihmeessä kukaan ei ole tähän päivään mennessä sitä keksinyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Piimäjäätelö ei päässyt jatkoon? Mitä ihmettä noiden päässä liikkuu?
Itsekään en löytänyt jatkoon päässeistä leipomotuotteista mitään innovatiivista.
Varmaan, kun tolla jäätelötehtaalla on kaikki eväät saada tuo tuote kauppoihin ilman apua.
Pizzamuffinssi on kopio. Mihin tästä voi jättää s ryhmään palautetta? Törkeää
Toi on siis kyl iha käsittämättömän håt toi yks koemaistelija.
Vierailija kirjoitti:
Keksin juuri uuden menestysreseptin! Sekoitetaan vehnäjauhoja veteen ja sokeria ja voita päälle, sitten sekaan sekoitetaan kanelia ja suklaamuruja ja paistetaan kekseinä!
Unohdit hurrrjasti suolaa.
Ihanaa et Pizza-muffinssi meni heittämäl finaalii. Nyt on latu auki.
Vierailija kirjoitti:
Yli 65-vuotiaat eivät todellakaan ole mikään potentiaalinen kohderyhmä. Tuossa iässä harvalle enää ruoka maistuu ja uusiin makuihin totuttelu ei enää onnistu.
Meinaatko että yli 65 ei enää tiedä mitä syö tai se on aivan sama mitä syö.
Mikä muu se kopiokonspeti voi olla kuin pizzamuffin?
Vierailija kirjoitti:
Frösti-våhveli? Kuulemma Affenanmaan suunnil jo ennestää suosittu konsepti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frösti-våhveli? Kuulemma Affenanmaan suunnil jo ennestää suosittu konsepti.
Tämähän on tiedossa jo ohjelmassa ja tuoteollaan tuomassa uudella tavalla. Sen sijaan tuomarit eivät tunnu tietävän pizza muffinin olevan jo keksitty ja se kopioidaan rajusti
SOK:n viestintään tai suoraan tuomari Sampo Päällysaholle sähköpostia (etunimi.sukunimi@sok.fi)
Vierailija kirjoitti:
SOK:n viestintään tai suoraan tuomari Sampo Päällysaholle sähköpostia (etunimi.sukunimi@sok.fi)
Aikooko joku laittaa viestiä?