Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen menestysresepti 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.11.2024 |

Mtv:n kanavalla alkoi toissapäivänä uusi kausi "Suomalainen menestysresepti"-sarjaa. Edellisiltä vuosilta tutut tuomarit Jyrki Sukulan johdolla mukana ja ensimmäisessä jaksossa valittiin ruokainnovaatio-semifinalisteja.

Tämä on ollut suosikkiohjelmani siitä alkaen kun ensimmäinen kausi julkaistiin eli viitisen vuotta sitten.

Tällaisisa innovaatioita oli tarjon ensimmäisessä jaksossa. En viitsi spoilata kertomalla mitkä viisi näistä pääsivät semifinaaliin. Haluaisin mielipiteitänne?

- sienijerky (osterivinokkaasta tehty)

- herkkupirtelö (kolme eri makua: mansikkajuusto, suklaabrownie, korvapuusti)

- autentic döner from Finland (kolme makua: muikku, kana ja nauta-karitsa)

- notkea vuusto (juokseva vegaanijuusto esim. kastikkeeseen tai pizzaan)

- pizzamuffinsi (nimi kertoo kaiken,suolainen versio)

- miitles-valmisruoka (lihaton ja kalaton valmisruoka)

- säilykevalmisruoka ja jälkiruokasäilyke

- viljaton piirakkapohja (perunakuitujauheesta tehty)

- taikinapatukka (kolme makua: kaura,kardemumma ja pipari)

- röstivohveli (perunaraasteesta tehty vohveli)

Kommentit (2006)

Vierailija
581/2006 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nuori nainen esittää vain itseään. Koko ajan oikoo hiuksiaan ja naama on usein nyrpeä.

Millainen diiva ;D Kunnon prinsessa. Joka asiasta eri mieltä kuin tuomarit. Suu mutrussa.

Asento kuin jollain instapissiksellä, hiukset pääroolissa, ja luulee olevansa uniikki kaunotar. Kannattasi varmaan mennä suoraan OnlyFansiin tekemään sisältöä, kuin tuotekehitellä yhtään mitään.

Vierailija
582/2006 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä Kauroraa pakettijaksossa katsoin mahdollisimman tarkasti saadakseni jotain tolkkua. Siinä oli esittelyssä kolme pakettia ja jos nyt oikein muistan, niin teksteinä (eli makuina) niissä Emmental-sieni-kaura, Kana-kaura ja Maustettu-kaura. Ei kyllä tuokaan vielä ihan hirveästi kerro ja pidän outona, ettei ole käyty läpi tuomareiden toimesta makuja ja niiden mahdollisia muutostarpeita. Ehkä sitten seuraavassa jaksossa, jossa kuluttajat testaavat, avautuu paremmin mistä kyse ja mitä sen kauran lisäksi niissä oikeasti on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/2006 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täälä niin moni kommentoi että ei varmasti löydy tuotteille ostajia?

Suomi on leipäkansaa, eli miksei tämäkin näkkäri löytäisi ostajiaan

Valmisruokien myynti kasvaa valtavasti, eli jos terveellisenpää niin miksei menisi

Pizzamuffini kuulostaa jo varmasti hitiltä kun pakastepizza altaiden kokoa katsoo

Pirtelöä ostetaan jatkuvasti näistä pikaruokaloista, miksei ostettaisi kaupastakin helpommin

Suolaiset piirakat on todella Suomalaista, ja nyt ne sopii kaikille tarjottaviksi

Ja tuo rösti tuo jotain vähän uutta mihin meidän kulttuurissa ei olla vielä totuttu..

Testiin menee kaikki!

Vierailija
584/2006 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä! Saiko pirtelöpoika kaikkein korkeimmat pisteet tästä osiosta!? Käsitin, että hän ei edes tuonut valmista pakkausta tuomareille, koska se ei ollut vielä valmis. Ihmettelin pirtelön selviytymistä finaaliin ja nyt alkaa näyttää siltä, että siitä tehdään tämän kauden voittaja! Eihän tuolla tuotteella ole edes merkittävää potentiaalista ostajaryhmää.

Kyllä sillä valitettavasti on. Suomalaiset paisuu paisumistaan ja tällaista sokerisotkua ylistetään neljän asianruntijan voimin telkkarissa. Tuotteen kehittäjä itse on keksintönsä paras mainos, on lupa pöyristyä tuon tason ylipainosta. S- ryhmän edustajan mielipidettä ei edes tarttisi kysyä, dollarin kuvat silmissä tämä todellinen roskaruuan ylistäjä puhuu, kuten hänenlaisrnsa pitää puhua.

Äärimmäisen ällöttävä ohjelma. Eikö mitkään tilastot suomalaisten sairaalloisesta ylipainosta todellakaan hetkauta edes Sukulaa.

Vierailija
585/2006 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä Kauroraa pakettijaksossa katsoin mahdollisimman tarkasti saadakseni jotain tolkkua. Siinä oli esittelyssä kolme pakettia ja jos nyt oikein muistan, niin teksteinä (eli makuina) niissä Emmental-sieni-kaura, Kana-kaura ja Maustettu-kaura. Ei kyllä tuokaan vielä ihan hirveästi kerro ja pidän outona, ettei ole käyty läpi tuomareiden toimesta makuja ja niiden mahdollisia muutostarpeita. Ehkä sitten seuraavassa jaksossa, jossa kuluttajat testaavat, avautuu paremmin mistä kyse ja mitä sen kauran lisäksi niissä oikeasti on.

Sehän selvisi, mikrossa lämmitettävä laatikkoruoka.Eines.

Vierailija
586/2006 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanooko tuo kauranainen, että mössöön tulee 37 eri ainetta, kun valmistaa ruokaa koekeittiössä? Toivottavasti kuulin väärin. Ja taitaa olla jo seuraava jakso, kun katson ohjelmaa katsomosta.

Vierailija
587/2006 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täälä niin moni kommentoi että ei varmasti löydy tuotteille ostajia?

Suomi on leipäkansaa, eli miksei tämäkin näkkäri löytäisi ostajiaan

Valmisruokien myynti kasvaa valtavasti, eli jos terveellisenpää niin miksei menisi

Pizzamuffini kuulostaa jo varmasti hitiltä kun pakastepizza altaiden kokoa katsoo

Pirtelöä ostetaan jatkuvasti näistä pikaruokaloista, miksei ostettaisi kaupastakin helpommin

Suolaiset piirakat on todella Suomalaista, ja nyt ne sopii kaikille tarjottaviksi

Ja tuo rösti tuo jotain vähän uutta mihin meidän kulttuurissa ei olla vielä totuttu..

Testiin menee kaikki!

Pizzamuffinin koemaistajana toimi kuinka ollakaan ässän Sampo jotain pennut. Meinasin kuolla nauruun,  ei tietenkään kersat ole saaneet iskän puoleltaa mielipiteen muokkausta, ei tietenkään. Jokos on sampo rakentanut isommat tilat jokaiseen s- markettiin kyseistä hiilaripommia varten. Bonarit mielessä!

Vierailija
588/2006 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi pirtelö pääsi finaaliin esim. sen vegaanipizzajuuston asemasta.  Jälkimmäinen kiinnostava, vaikken edes ole vegaani.  Joku pirtelö muovipullosta ei kiinnosta tippaakaan.  Ja kai yksi edellytys kaupallistamiselle on ostovoimainen kohderyhmä.  En ole ihan päässyt perille, kuka ostaa pirtelöä maitokaupasta.  

Koska pirtelö myy, vegaanipizzajuusto ei. Eikö tämän ohjelman ydin ole vielä kaikille selvinnyt. 

Vierailija
589/2006 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää toivon kans et Silpa voittaa. Tuote kiinnostava ja uudenlainen. Ja onhan toi kilpailijanakin sellainen joka klaaraa homman. Tuorenäkkäri ois muuten vahva mut en vaan tiedä että miten tuore ja näkkäri voidaan yhdistää, mitä se oikeen on? Niin, no sehän on se innovaatio.

Mistä Silpan piirakoiden pohja on tehty? Viljaton viljaton joo, mutta siis mitä, ei ole mulle vieläkään selvinnyt.

Vierailija
590/2006 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmää luottaisi tossa Emiliassa mihinkään. On todella kieron oloinen

Täytyy myöntää, että olen samaa mieltä. Se lenkille lähtö täydet meikit naamalla järkyttävä instababyn opeteltu huulien mutristaminen näyttäytyi keskisormen nostamiselta. Erittäin outo tapaus, ajattelin aikaisemmin, että on ujo, mutta noi muka vähättelevät jutut itsestään kertoo jotain muuta. Kun enhän mä ole kokki enkä yhtään mikään, blaablaablaa. 

Vierailija
591/2006 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää toivon kans et Silpa voittaa. Tuote kiinnostava ja uudenlainen. Ja onhan toi kilpailijanakin sellainen joka klaaraa homman. Tuorenäkkäri ois muuten vahva mut en vaan tiedä että miten tuore ja näkkäri voidaan yhdistää, mitä se oikeen on? Niin, no sehän on se innovaatio.

Mistä Silpan piirakoiden pohja on tehty? Viljaton viljaton joo, mutta siis mitä, ei ole mulle vieläkään selvinnyt.

Totta, tätä olen minäkin ihmetellyt. Erityisen hämmentävä kausi, kun tuotteista jätetään kertomatta aika hemmetin oleellisia asioita.

Vierailija
592/2006 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, minulle selvisi vasta tuon pakettijakson myötä, että piirakat ovatkin pakasteita! Oikeasti, tuliko asia kokonaan ilmi vasta nyt, vai olenko vaan missannut asian? Laskee ainakin minun kiinnostusta tähän tuotteeseen.

Vierailija
593/2006 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, tätä olen minäkin ihmetellyt. Erityisen hämmentävä kausi, kun tuotteista jätetään kertomatta aika hemmetin oleellisia asioita.

Ei anneta vinkkejä kilpailijoille? Joku voisi ehtiä markkinoille ennen kilpailun päättymistä.

Vierailija
594/2006 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaani-toffeepirtelö kuulostaa herkulliselta! En ole koskaan tykännyt niistä vähäsokerisista proteiinijuomista. Jos ostan pirtelöä niin kyllä se on herkuttelua varten. Silloin kun haluan terveellisiä tuotteita, ostan jotain muuta enkä mitään pirtelöä.

Vierailija
595/2006 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei anneta vinkkejä kilpailijoille? Joku voisi ehtiä markkinoille ennen kilpailun päättymistä.

Nii vaikee sanoa katsojana että onko kilpailijat itse pidättäytyneet kertomasta tuotteista paljon vai onko ohjelma leikattu niin, ettei tuu esille tuotteiden ominaisuudet tämän enempää. Tai voiko S-ryhmä määritellyt sen? Markkinoille ei kovin nopeeta tulla, niin en tiedä kuinka paljon siitä johtuis.

Vierailija
596/2006 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, minulle selvisi vasta tuon pakettijakson myötä, että piirakat ovatkin pakasteita! Oikeasti, tuliko asia kokonaan ilmi vasta nyt, vai olenko vaan missannut asian? Laskee ainakin minun kiinnostusta tähän tuotteeseen.

Minulla ainakin lisäsi kiinnostusta tuotetta kohtaan. Voi ostaa kotia valmiiksi ja syödä kun sopiva hetki tai tullee vieraita. Uskon, että pakasteena tuoreemman ja aidomman makuinen kuin vaikkapa eineksenä.

Vierailija
597/2006 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silpalle toivon voittoa. Toki näkkärit on varmasti hyviä sekä ne Rösti rieskat. Ainoastaan miinus puoli hankala tehdä vaikka vohvelirauta kotona. Pirtelöä tuskin tulee ostettua. Olisi ollut kiva kuulla miksi tuo Emilia sai jatkaa vaikka on kopioitu tuote. Muutenkin hyvin ylimielin on. Ensin painotetaan ei saa kopioida ja silti tuo prinsessa siellä saa jatkaa. Säälistäkö ne päästi se jatkoon. Hiton Sukula ja muu tuomaristo.

Vierailija
598/2006 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nuori nainen esittää vain itseään. Koko ajan oikoo hiuksiaan ja naama on usein nyrpeä.

Eli ihan tavallinen nuori. 

Vierailija
599/2006 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä! Saiko pirtelöpoika kaikkein korkeimmat pisteet tästä osiosta!? Käsitin, että hän ei edes tuonut valmista pakkausta tuomareille, koska se ei ollut vielä valmis. Ihmettelin pirtelön selviytymistä finaaliin ja nyt alkaa näyttää siltä, että siitä tehdään tämän kauden voittaja! Eihän tuolla tuotteella ole edes merkittävää potentiaalista ostajaryhmää.

Kyllä sillä valitettavasti on. Suomalaiset paisuu paisumistaan ja tällaista sokerisotkua ylistetään neljän asianruntijan voimin telkkarissa. Tuotteen kehittäjä itse on keksintönsä paras mainos, on lupa pöyristyä tuon tason ylipainosta. S- ryhmän edustajan mielipidettä ei edes tarttisi kysyä, dollarin kuvat silmissä tämä todellinen roskaruuan ylistäjä puhuu, kuten hänenlaisrnsa pitää puhua.

Äärimmäisen ällöttävä ohjelma. Eikö mitkään tilastot suomalaisten sairaalloisesta ylipainosta todel

pöh. Kyllä täällä on riittävästi kaltaisiani normipainoisia, jotka ovat kyllästyneet ainaiseen terveysöyhötykseen ja kaikenmaailman suosituksiin. Itse ainakin herkuttelen tarpeen tullen, paino pysyy aisoissa liikkumalla. Ja jos ei pysy, niin ei sitten.

Ei elämä ole mikään suoritus, jossa lasketaan pisteitä mahdollisimman terveistä elämäntavoista. Tai jos lasketaan, niin voittajatkin kuolevat loppupeleissä.

Itse tykkään ohjelmasta, vaikka se ei tietenkään anna rehellistä kuvaa teollisten elintarvikkeiden tuotteistamisesta. Eihän mitkään amatöörit oikeasti mitään tuotteista

Vierailija
600/2006 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunakuitujauheesta tehty se pohja. Ekassa jaksossa kerrottiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan